Mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpä vain

Vieras
Mikä olisi reaktiosi tilanteessa:

Kouluikäisen lapsenne syntymäpäiväjuhla on huomenna. Olette sopineet, että mies huolehtii osaltaan vielä muutaman juhliin liittyvän asian aamulla ennen vieraiden tuloa (iltapäivällä). Illalla miehesi menee oluelle kaverinsa luo naapuriin. Mies palaa sieltä aamulla, humalassa ja väsyneenä, kertoen, että lopetti juomisen kyllä jo pari tuntia sitten ja menee nyt nukkumaan vähän. Aikoo hoitaa nuo lupaamansa asiat ennen juhlia, mutta itsellänne on vahva epäilys siitä, koska miehen kunto ei ole hyvä eikä hän ehdi nukkua kuin ehkä neljä tuntia.

Mitä ajattelisitte?

Entä jos ette voisi itse hoitaa kaikkea? Esim. yhden vieraan hakeminen juhlaan? Vai jättäisittekö pökkyräisen miehen huolehtimaan juhlien alkamisesta ja hakisitte itse?

Krapulainen mies ottamassa lapsivieraat vastaan..?

Täytyy myöntää, että mä oon niin kova kontrollifriikki, että hoitaisin senkin takia kaikki järjestelyt itse. Ja aina on myös varasuunnitelma, ja varasuunnitelman varasuunnitelma :D

Hakisin sen yhden vieraan hyvissa ajoin ennen juhlien alkamista ja olisin näin ottamassa oikeaan aikaan saapuvia vieraita vastaan.

Hoitaisin itse kaikki minkä voin, riippuen toki miehen kunnosta. Herättäisi siis siiloin kun täytyy hommiin ryhtyä. Mies saattaa yllättää ja kyetäkin toimimaan. Mies saisi hakea vieraan. Jos ei suostuisi, hakisin itse joko niin että hakuaikaa muutetaan niin että ehdin kotiin ajoissa tai sitten niin että mies ottaa vastaan vieraat. Niin krapulaisena en ole tuota ukkoa koskaan nähnyt etteikö se kykenisi muutaman minuutin seisoskelemaan. Onhan se kouluikäinen lapsikin siinä viihdyttämässä ja ottamassa vieraita vastaan!!

[QUOTE="uneton";30051302]Luottaisin siihen että hoitaa asiat. Mä en antaisi juoda edellisenä päivänä. Silloin ei juoda jos on jotain menoa.[/QUOTE]

Mulla ei ole ajokorttia joten mä en hakisi ketään mistään.

[QUOTE="uneton";30051302]Luottaisin siihen että hoitaa asiat. Mä en antaisi juoda edellisenä päivänä. Silloin ei juoda jos on jotain menoa.[/QUOTE]

Et antaisi aikuisen miehen juoda? Antaisi? Ootko miehesi äiti?

Jukupliuta sentään! Tuossa tilanteessa meijen mies ei ens alkuunkaan ois illalla lähteny mihinkään olusille, kun varsin hyvin tietää että aamulla pitää olla toimintakunnossa.

Miehenkuvatus sais nyt justiinsa äkkiherätyksen ja häädön muualle nukkumaan krapulaansa, eikä tarttis välttämättä naamaa näyttää juhlissakaan. Ja yrittäisin hoitaa kaikista akuutimmat asiat itse alta pois. Jos mahdollista valjastaisin apuvoimia esim. vieraan hakemiseen - tästä ilmottaisin heille hyvissä ajoin, että kuka tulee hakemaan juhliin.

Ja - kun juhlat ovat onnellisesti ohi, niin mies saisi kyllä esittää ensiluokkaisen suuret anteeksipyynnöt omalle kotijoukolleen. Johan on tempun tehnyt :(! Voimia sinulle :hug:

Totta, ei ollut paras päivä ryyppäämiseen, mutta minkäs teet jos mies ryyppää vaikka asiasta huomauttaakin.

Ja ajokunto... jos on aloittanut juomisen illalla kahdeksalta ja jatkanut aamuseitsemään -ei mikään hiprakka vaan tukeva humala- niin päästäisittekö auton rattiin koko päivänä?

Totta, ei ollut paras päivä ryyppäämiseen, mutta minkäs teet jos mies ryyppää vaikka asiasta huomauttaakin.

Ja ajokunto... jos on aloittanut juomisen illalla kahdeksalta ja jatkanut aamuseitsemään -ei mikään hiprakka vaan tukeva humala- niin päästäisittekö auton rattiin koko päivänä?

Mies voi ihan itse miettiä, kannattaako mennä rattiin.

No on kyllä pakko sanoa, että mun mies ei olis käyttäytynyt noin....jos olis sanonut menevänsä yhdelle oluelle, olis tullut sen yhden jälkeen kotiin, ei ois jäänyt yöksi ryyppäämään...ja jos ryyppyrwissua ois suunnitellut, niin se olis joku toinen päivä kun lapsen synttäripäivä. Ja siltikin olis kyllä kotona baarien sulkeutumisen jälkeen :)
Eli en osaa kuvitella tilannetta! Jos tommonen riski ois olemassa, niin en ehkä laskis mitään suunnitelmia miehen varaan!

En tekisi yhtään mitään. Tämä auttoi meillä. Mies pääsi kuin koira veräjästä siksi, että hoidin sitten hänenkin puolestaan sovitut asiat.Kaikkea ei voi kaikille tietenkään kertoa, ei etenkään lapselle, mutta käskin isännän kaivaa kuvettaan ja maksamaan kaiken sen minkä sitten hoidin taksilla, tilaamalla kaupasta jne. Aikuisille ihmetteleville kerroin tietysti totuuden ja sanoin, että näin meidän perheessä homma hoituu että ukko hoitaa krapulaansa ja luulee vaimonsa hoitavan silloin kaiken.

En tajua, miten jotkut voi suojella miestään suostumalla tekemään asiat heidän puolestaan?! Kyllä se täytyy korjata miehen toimesta ja jos ei itte pysty, niin sitten on herralla viinan lisäksi varaa maksella apuvoimaakin.

Hoitaisin asiat itse, järjestäisin tarvittaessa apua omista ystävistäni.

Tosin, vaikka itsekään en sylje mukiin, ja mulle on vielä enemmän yksi lysti jos mies silloin tälllöin vetää perseet tai tissuttelee bisseä muuten vaan, mutta pakko todeta, että mä en voisi kuvitella ylipäätään olevani miehen kanssa, joka lupailee hoitavansa asioita ja sitten unohtuu edellisenä iltana ryyppäämään niin, ettei ole toimintakunnossa, kun ne luvatut asiat pitäisi hoitaa.

Entäpä jos tämä ei olisikaan edes ollut mitenkään yllättävää vaan pikemminkin olisitte olleet yllättyneitä, jos mies olisi kotiutunut ajoissa ja ihan ok kunnossa?

Että tätä tapahtuu noin kerran kuussa?

Jos kerran oli ennemmin sääntö kuin poikkeus. Olisin jo illalla alkanut laatimaan varasuunnitelmaa seuraavalle päivää. Ja ehkä alunperinkin hoitanut kaiken itse.
Meillä oon minä järjestänyt kaikkien kuuden lapsen synttärit ilman että miehen olisi tarvinut järjestelyihin osallistua. Samoin isompienkin juhlien kohdalla. Toki siivous ym kaverina ollut muttei todellakaan mitään muuta itse juhliin liittyvää ole tarvinnut tehdä. Kun tiennyt jo etukäteen ettei miehellä kiinnosta ja aikataulut on muutenkin tiukkoja. Ja hyvin on meillä toiminut.

Yhteistyössä