Mitä tekisitte (exä ja hänen vaimo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ollut eka kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ollut eka kerta

Vieras

Ollaan siis ihan ok- väleissä, uusi vaimo mielestäni tosi mukava, heillä 1 yhteinen lapsi. Yksi asia vituttaa ihan törkeesti:

Ollaan sovittu exän kanssa, että maksetaan kallis harrastus puoliksi. Käytännössä ei ole toiminut, vaan olen maksanut lähes kaikki viulut yksin (en jaksa olla koko ajan ruikuttamassa, laskuja kun tulee koko ajan; välineet, kisamaksut, puvut, matkat, majoitukset, lisenssit...jne)

Nyt kysyin, että osallistuvatko, jos kimpassa maksettaisi kisamatka; toinen mummu maksoi osallistumismaksun, minä maksoin majoituksen ja toinen mummi kustansi esiintymisasun. Matka on maksamatta. Vertailuna, että junalippu maksaa siis puolet tuosta minun kustantamasta majoituksesta.

Exä soitti, ettei saanut lupaa osallistua, koska hekin ovat lapsiperhe ja kuluja on (juu, tiedetään, meillä on 4-v kaksoset nykyiseni kanssa ja tiedossa on, että ph-maksut, vaatteet, terv.huolto on kallista) Sitten ex sanoi, että koska on sovittu että hän osallistuu, niin hän maksaa lipun minulle käteisenä, jottei näy tiliotteessa. Minun hän käski olla sanomatta uudelle vaimolle mitään (soitellaan aika usein, on kiva tyyppi, ainoastaan tämä hiertää)

En haluaisi aina tätä samaa kuviota, mielestäni on väärin pyytää minua valehtelemaan, kun kuitenkin mieheni lapsesta on kysymys..mitä tekisit?

Alkuperäinen kirjoittaja ei ollut eka kerta:
Ollaan siis ihan ok- väleissä, uusi vaimo mielestäni tosi mukava, heillä 1 yhteinen lapsi. Yksi asia vituttaa ihan törkeesti:

Ollaan sovittu exän kanssa, että maksetaan kallis harrastus puoliksi. Käytännössä ei ole toiminut, vaan olen maksanut lähes kaikki viulut yksin (en jaksa olla koko ajan ruikuttamassa, laskuja kun tulee koko ajan; välineet, kisamaksut, puvut, matkat, majoitukset, lisenssit...jne)

Nyt kysyin, että osallistuvatko, jos kimpassa maksettaisi kisamatka; toinen mummu maksoi osallistumismaksun, minä maksoin majoituksen ja toinen mummi kustansi esiintymisasun. Matka on maksamatta. Vertailuna, että junalippu maksaa siis puolet tuosta minun kustantamasta majoituksesta.

Exä soitti, ettei saanut lupaa osallistua, koska hekin ovat lapsiperhe ja kuluja on (juu, tiedetään, meillä on 4-v kaksoset nykyiseni kanssa ja tiedossa on, että ph-maksut, vaatteet, terv.huolto on kallista) Sitten ex sanoi, että koska on sovittu että hän osallistuu, niin hän maksaa lipun minulle käteisenä, jottei näy tiliotteessa. Minun hän käski olla sanomatta uudelle vaimolle mitään (soitellaan aika usein, on kiva tyyppi, ainoastaan tämä hiertää)

En haluaisi aina tätä samaa kuviota, mielestäni on väärin pyytää minua valehtelemaan, kun kuitenkin mieheni lapsesta on kysymys..mitä tekisit?

Sinähän et valehtele kenellekään.

Joo, no asia siis vituttaa ihan periaatteessa. Ymmärrän toisaalta nykyistä vaimoa, jos on tiukkaa niin helpoin säästökohde on varmaan lapsi, joka ei asu heidän luonaan. Elaritkin on sen minimi 130/kk. Ollaan sovittu, että elarit olkoon nuo ja isommat hankinnat tehdään yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Riippuu meinaatko jatkossakin saada osallistumaan.
Jos jatkossakin haluat kustannuksiin osallistumista pidät suun kiinni ja jos umpirehellisyys on tärkeintä niin kerrot.

Näin mieki tekisin jos nykyinen ei tahdo kerta osallistua kuluihin ja ex kuiten halukas:)

Minusta exäsi nyksän pitää ymmärtää, että miehesi on tehnyt sinun kanssa sopimuksen maksutavoista eli tässä juuri tuo puoliksi maksaminen. Hän on myös tiennyt kun ex miehesi kanssa meni kimppaan, että hänellä on lapsi elätettävänä myös edellisestä liitosta ja lapsella on oikeus isänsä aikaan ja rahaan samalla tavoin kuin heidän yhteisilläänkin. Kyllä heidän yhteiset lapsetkin varmaan kuluttaa elämiseen ja harrastuksiin enemmän kuin tuon 130 eur/lapsi...

Alkuperäinen kirjoittaja hoho:
mitään järkeä olla noin kalliis harrastukses. Ei mikää ihme jos ei tee mieli maksaa kustannuksia. Säkin ap varmaan sysäsit tenavas toho harrastukseen.

höpöhöpö..lapsi on harrastanut omasta pyynnöstään jo vuosia ko lajia

Yhteistyössä