Mitä tekisitte? Isovanhempien muistamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras kyselee

Vieras
Tilanne tämä:
Emme miehen vanhempien kanssa emme ole missään väleissä. Olleet enää vuosiin. He kuitenkin muistavat lapsia aina jouluna ja syntymäpäivinä.
Nyt tuli joulukortti lasten nimellä, ei ollut mitään joulun toivotuksia meille.
Lapset saa varmaan parit lahjat myös.

Mitä tekisitte, olimme ajatelleet lähettää heille joulukukan, vaikkemme tekemisissä olekaan. Nyt tuon kortin jälkeen tuli olo, ettei siitä kukkaakaan edes haluaisi laittaa. Kun eivät meitäkään mitenkään muista. Lasten nimissä sitä en laita. Korttiakaan ei lähetetty.

Ei sillä, että mitään lahjoja tms tietenkään meille pitäisi olla, ei tarvitsisi edes lapsille laittaa. Mutta jotenkin tuntuu tyhmälle, että lähettävät kyllä kortin, mutta siinäkään ei meille toivoteta jouluja. Eikä silläkään oikeastaan mitään väliä, kunhan aloin miettiä tuota kukan lähettämistä..

Kauhea ajatus että jonain päivänä poikani vaimoineen ei haluaisi olla kanssani tekemisissä. Varmasti todella raskasta anopille vaikka millainen kusipää olisikaan.
Jospa edes lapset haluavat muistaa isovanhempiaan kortilla, eihän teidän sitä tarvitse allekirjoittaa jos tuntuu teennäiseltä.

Pitkä tarina kaiken kaikkiaan..
Lapset eivät heitä mitenkään muista, heistä ei meillä puhuta joten..
Ja en minä mökötä, on oikeastaan ihan sama. Kunhan ajattelin kysyä teidän mielipidettä.
Jos mieheltä asiaa kysyy, hänellä ei ole mitään ajatusta, jote minähän sen kukankin laitan jos laitan.
Lasten nimiin en sitä lähetä, sillä ovat vielä niin pieniä. Enkä pidä ajatuksesta lähetellä lasteni nimissä mitään, mikä ei sitä oikeasti ole. Eikä ole tarkoitettu olevan.
Olen kyllä aina ollut ystävällinen ja laittaut jotain jouluna, tuntuu vain todella tyhmältä lähetellä kukkia, kun eivät edes sen vertaa voi tehdä meille, että toivottaisivat hyvät joulut myös aikuisille. No joo, ehkä katson mitä teen..

Olikohan tuo joulukortin lähettäminen lasten nimissä tarkoitettu loukkauksesti? Olen itsekin monesti laittanut esim. kummilapselle kortin lapsen nimissä enkä ole huomannut, että vanhemmillekin pitäisi erikseen toivotella jouluja. Olen ajatellut sen niin, että lapsi ilahtuu omasta kortista, mutta aikuiset eivät kaipaa kortteja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olikohan tuo joulukortin lähettäminen lasten nimissä tarkoitettu loukkauksesti? Olen itsekin monesti laittanut esim. kummilapselle kortin lapsen nimissä enkä ole huomannut, että vanhemmillekin pitäisi erikseen toivotella jouluja. Olen ajatellut sen niin, että lapsi ilahtuu omasta kortista, mutta aikuiset eivät kaipaa kortteja.

Siis siinäpä se kysymys. Periaatteessa ei, mutta koska kyseessä anoppini ja tilanne mikä on, niin voi hyvinkin olla. Monena vuonna kun olimme vielä tekemisissä mies sai lahjan, minä en. Joten.. En tiedä sitten. Ja kaikki muut ovat laittaneet joulukortin meille, jos onkin tullut lapsille, niin ainakin ohessa ollut myös, että vanhemille myös tms.. No joo, turhaa tästä näin paljon murhetta tekee..
:)

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Voittehan joulun jälkeen laittaa kiitos kortin lasten nimissä jos lahjatkin sieltä tulee.

Viime vuonna mies laittoin teksiviestin, missä kiitti lahjoista. Näin toiminut myös syntymäpäivien jälkeen.

Laittakaa vaan kukka tai pistä mies laittamaan se. Eihän nuo isovanhemmat teitä kokonaan ole hylänneet, kun lapsetkin saavat lahjoja. Enpä muista, että meidän lapset olisivat ikinä saaneet lahjoja miehen vanhemmilta. Synttärikortin on joskus saanut, mutta siinä oli väärä vuosiluku :) Et ei teillä ihan surkeasti asiat ole. Hyvä pitää asialliset välit, vaikka ovatkin etäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis siinäpä se kysymys. Periaatteessa ei, mutta koska kyseessä anoppini ja tilanne mikä on, niin voi hyvinkin olla. Monena vuonna kun olimme vielä tekemisissä mies sai lahjan, minä en. Joten.. En tiedä sitten. Ja kaikki muut ovat laittaneet joulukortin meille, jos onkin tullut lapsille, niin ainakin ohessa ollut myös, että vanhemille myös tms.. No joo, turhaa tästä näin paljon murhetta tekee..
:)

Meille tulee varmaan 70% korteista vaan lasten nimillä, eikä meitä sen kummemin mainittu. Ikinä en oo ottanut sitä loukkauksena, tosin tilanne on hieman eri kun kuitenkin ollaan väleissä kaikkien kanssa :)

Yhteistyössä