Mitä tekisitte, jos teillä olisi n. 11 000 euroa ylimääräistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoo

Vieras
Eli meillä on nyt tälläinen tilanne, että ollaan saatu säästettyä n. 11 000 euroa ylimääräistä. Mitä te tekisitte sillä ja mikä olis näistä meidän vaihtoehdoista teidän mielestä paras?

1)Talolainaa on 150 000, eli lyhennettäis lainaa koko summalla.

2)Ostettais auto, koska jossain vaiheessa vuoden parin sisällä on uusi auto ostettava.

3)Käyttettäis hemmotteluun, esim. matkustamiseen.

Mä maksaisin puolet lainaa ja toisella puolella laittaisin rahaa autoon :D Jos mulla oisi tuon verran rahaa,maksaisin kaks opintolainaa kokonaan pois ja sit vaihtasin autoa.

Meillä tileillä vähän vielä reilummin, pohdittu ollaan mitä tehtäis kun ei ainakaan käyttötilillä kannata makuuttaa. Toinen auto täytyy kyllä vaihtaa ja sitten ajattelin vuoden sijoituksia paremmalla korolla tms. Hätävaraa tykkään et on muutama tonni suht helposti saatavilla, "katastrofin" varalta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Eli meillä on nyt tälläinen tilanne, että ollaan saatu säästettyä n. 11 000 euroa ylimääräistä. Mitä te tekisitte sillä ja mikä olis näistä meidän vaihtoehdoista teidän mielestä paras?

1)Talolainaa on 150 000, eli lyhennettäis lainaa koko summalla.

2)Ostettais auto, koska jossain vaiheessa vuoden parin sisällä on uusi auto ostettava.

3)Käyttettäis hemmotteluun, esim. matkustamiseen.

Minä tilaisin suorinta tietä matkan Thaimaaseen/Thaimaahan kahdeksi viikkoa koko perheelle!

Itse lyhentäisin lainaa. Toisaalta, 11 000 ei nyt NIIN kamalasti 150 000 lainaa lyhennä, että voisi olla järkevämpää hankkia auto jos siitä on pula.

Ostakaa käytetty auto, lyhentäkää lainaa pari tonnia ja lähtekää etelään :D