J
"joulutonttu"
Vieras
Asumme minun perheeni kanssa 400k m päässä vanhemmistani ja siskostani. Miehen suku asuu täällä meidän lähellä. Viime jouluna vanhempani ja siskoni olivat minun perheeni luona joulupäivästä eteenpäin ja jouluaattona olimme perheeni kanssa miehen vanhempien luona. Tämä oli minusta tosi kiva järjestely 
Olen yrittänyt kysyä vanhemmiltani ja siskoltani, miten he aikovat tänä vuonna viettää joulua. Vastausta ei oikein tule. Olen kolmeen kertaa sanonut ja kirjoittanut sähköpostissa, miten kivaa olisi jos tulisivat jouluna käymään (näemme kuitenkin harvoin, muutaman kerran vuodessa) ja ovat tervetulleita. Tiedän, että vastaamattomuus johtuu siitä, etteivät vielä aktiivisesti yhtään ajattele vielä joulunaikaa. He todennäköisesti suunnittelevat aikataulunsa sitten 22.-23.12. viikonloppuna.
Mutta minun perheeni pitäisi suunnitella "aikataulu" (jep, kuulostaa hirveältä
) jo aiemmin. Miehen vanhemmat ovat vanhoja, eivätkä pääse reissaamaan. Miehen sisarusten kanssa on ollut tapana, että joku heistä menee perheineen vanhempien luokse aattona ja se on sovittu hyvissä ajoin jotta kaikki voivat suunnitella omat joulunsa. Meilläkin on pienet lapset vielä ja pitisi tietää, mihin tilataan joulupukki käymään.
Kyselisittekö vielä vanhemmilta suunnitelmaansa, vai muokkaisitteko oman perheenne suunnitelmat itse ja sitten joutuisitte vaan ennen joulua vastaamaan vanhemmille että sori, olemme jo sopineet että olemme jouluaaton/-päivän miehen vanhempien luona?
Olen yrittänyt kysyä vanhemmiltani ja siskoltani, miten he aikovat tänä vuonna viettää joulua. Vastausta ei oikein tule. Olen kolmeen kertaa sanonut ja kirjoittanut sähköpostissa, miten kivaa olisi jos tulisivat jouluna käymään (näemme kuitenkin harvoin, muutaman kerran vuodessa) ja ovat tervetulleita. Tiedän, että vastaamattomuus johtuu siitä, etteivät vielä aktiivisesti yhtään ajattele vielä joulunaikaa. He todennäköisesti suunnittelevat aikataulunsa sitten 22.-23.12. viikonloppuna.
Mutta minun perheeni pitäisi suunnitella "aikataulu" (jep, kuulostaa hirveältä
Kyselisittekö vielä vanhemmilta suunnitelmaansa, vai muokkaisitteko oman perheenne suunnitelmat itse ja sitten joutuisitte vaan ennen joulua vastaamaan vanhemmille että sori, olemme jo sopineet että olemme jouluaaton/-päivän miehen vanhempien luona?