Mitä tekisitte: lapsen takin hiha maalissa päiväkodin piharemontin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom harmaana

Vieras
Päivän pähkinä purtavaksi. Lapsen päiväkodissa oli piharemontti ja sinne tehtiin myös uudet maalatut aidat. Huomasin tuossa, että lapsen takin hiha on nyt valkoisessa maalissa eikä sitä tietenkään saa siitä pois pilaamatta takkia.

Mietin, että otanko yhteyttä päiväkodin johtajaan ja kaupunkiin vai annanko asian vaan olla. Harmittaa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole ihan halpa puku ja mielelläni olisin kierrättänyt vaatteet eteenpäin seuraavallekin vielä, kun puku on ihan uusi ja erittäin hyvässä kunnossa vielä.

Mitä te tekisitte? Olenko nipo jos pistän asiaa eteenpäin?

No ihan hyvin voisi kysyä, että onko lapsi mennyt kielletylle alueelle sotkemaan vaatteensa. Eli jos aitoja ei ole asianmukaisesti eristetty, niin sitten vaatisin jotain kaupungilta. Vähän niinkuin samaan tyyliin, että puistonpenkki on maalattu, mutta kukaan ei varoita siitä. Jos aidat on merkattu, lapsia on kielletty menemästä sinne, niin minusta on tehty riittävästi. Jos mukula kielloista huolimatta menee hinkuttamaan itseään aitaan, niin se on vain elämää.

en mitään, näiitä sattuu. Juuri tuollaisten jutujen takia päiväkoti suosittaa että ne halvimmat vaatteet opidettäis piväkodissa, ettei ne parhat likaannu. Moni lapsi ei päiväkodissa voi edes laikkiä yhtään kun on niiin hienot vaatteet ettei voi edes kunnolla istua hiekkiksellä, menevät hienot vaatteet pilalle. Kunnolliset , vähän halvemmat käy ihan hyvin päiväkotiin, ne hienommat sitten kaupunkireissuille

[QUOTE="vieras";21985432]Minusta olet kyllä aika nipo jos alat moisesta asiasta vaahtoamaan. Vahinkoja sattuu ja eivät ne päiväkodin täditkään ihan joka paikkaan kerkeä.[/QUOTE]

Vaahtoamaan? kai sitä voi ystävällisesti ja hillitystikin asiasta ottaa yhteyttä?

Tyhmintä tässä on se, että lapset on ilmeisesti siis päästetty pihalle leikkimään ennen kuin aitojen maali on kuivunut. Ei ole ollut mitään estoja tai varoituksia vaan koko alue oli lasten käytössä heti sen valmistuttua. Olisi tietenkin eri asia, jos sinne olisi kielletty menemästä ja lapsi olisi mennyt.

Ok, olen siis nipo kun edes mietin tällaista asiaa. Harmittaa vaan kun hyvä puku meni pilalle.

en mitään, näiitä sattuu. Juuri tuollaisten jutujen takia päiväkoti suosittaa että ne halvimmat vaatteet opidettäis piväkodissa, ettei ne parhat likaannu. Moni lapsi ei päiväkodissa voi edes laikkiä yhtään kun on niiin hienot vaatteet ettei voi edes kunnolla istua hiekkiksellä, menevät hienot vaatteet pilalle. Kunnolliset , vähän halvemmat käy ihan hyvin päiväkotiin, ne hienommat sitten kaupunkireissuille

Kyse ei nyt ole ihan tästä. Kyllä lapsi leikkiä saa, mutta tässä on nyt jo kyse rakennusmiesten huolimattomuudesta/laiminlyönnistä, se ei ole päiväkodin syy.

Ja ihan tavallinen vedenpitävä ulkoilupuku on siis kyseessä, ei mikään hienosteluvaate.

Mielestäni pväkoti on velvollinen korvaamaan. Me saatiin kerran korvaus kosteussuojatuista rukkasista.
Olin sanonut asiasta moneen kertaan pväkodissa, että näitä rukkasia tai haalareita EI laiteta kuivauskaappiin, koska eivät kosteussuojan takia ole märkiä, kun pinnasta. Jopa kuivauskaapin ovessa oli lueteltu mitä kaappiin saa laittaa ja mitä ei (muillakin lapsilla oli samantapaisia vaatteita). Kuiten joka pvä lasta haettaessa tumput/hanskat olivat kuivurissa ja lopulta ne rupesivat päästämään vettä läpi. Ostin uudet ja painotin asiaa, että yhdet tumput on nyt uusittu ja toivoisin nyt niiden kestävän lopputalven. Vaan eipä kestäneet. Sen jälkeen marssin johtajan luokse ja täytin sellaisen korvaushakemuslapun. Yrittihän se johtaja murista vastaan, että jos olet kotona niitä kuivannut väärin jne. mutta hiljeni, kun pyysin häntä katsomaan mistä ne tumput jälleen lasta haettaessa löytyy.

Onhan se kurja olla haasteellinen vanhempi, mutta esim itsellä ei ole varaa ostaa monia ulkoiluvaatteita ja siksi panostin laatuun mielummin.

Tyhmintä tässä on se, että lapset on ilmeisesti siis päästetty pihalle leikkimään ennen kuin aitojen maali on kuivunut. Ei ole ollut mitään estoja tai varoituksia vaan koko alue oli lasten käytössä heti sen valmistuttua. Olisi tietenkin eri asia, jos sinne olisi kielletty menemästä ja lapsi olisi mennyt.

No, kyllä minä keskustelisin asiasta. Jos bussi ajaa vesilammikkoon ja sotkee vaatteet, bussifirma korvaa, jos tahraat vaatteesi kauppakeskuksessa, niin ihan hyvin voit vaatia korvauksia. Se ei aina tarkoita 100% rahaa...

Minä pistän kyllä hyvät vaatteet hoitoon, ei lapsen tartte olla huonoissa vaatteissa vain sen takia että jotain voi tapahtua. Jos maalaa housunsa, niin se on elämää. Mutta aikuisten maalamat aidat on ihan eri juttu. Mä en itsekään haluaisi avata porttia ja huomata käsieni olevan maalissa...

Alkuperäinen kirjoittaja eteenpäin;21985483:
Olin sanonut asiasta moneen kertaan pväkodissa, että näitä rukkasia tai haalareita EI laiteta kuivauskaappiin, koska eivät kosteussuojan takia ole märkiä, kun pinnasta. Jopa kuivauskaapin ovessa oli lueteltu mitä kaappiin saa laittaa ja mitä ei (muillakin lapsilla oli samantapaisia vaatteita). Kuiten joka pvä lasta haettaessa tumput/hanskat olivat kuivurissa ja lopulta ne rupesivat päästämään vettä läpi. Ostin uudet ja painotin asiaa, että yhdet tumput on nyt uusittu ja toivoisin nyt niiden kestävän lopputalven. Vaan eipä kestäneet.

Taisi olla syy käytössä, eikä kuivauksessa. Nimittäin jos vaate kestää 40 asteen vesipesun, se kestää myös kuivauskaapin miedolla lämmöllä. Ei kai kukaan ole niin idiootti, että pistää keinokuituvaatteen valkopyykin lämpötilalle kuivuriin. Ei siinä kestä edes se rumpukuivattava malli...

[QUOTE="vieras";21985432]Minusta olet kyllä aika nipo jos alat moisesta asiasta vaahtoamaan. Vahinkoja sattuu ja eivät ne päiväkodin täditkään ihan joka paikkaan kerkeä.[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä.

No, kyllä minä keskustelisin asiasta. Jos bussi ajaa vesilammikkoon ja sotkee vaatteet, bussifirma korvaa, jos tahraat vaatteesi kauppakeskuksessa, niin ihan hyvin voit vaatia korvauksia. Se ei aina tarkoita 100% rahaa...

Minä pistän kyllä hyvät vaatteet hoitoon, ei lapsen tartte olla huonoissa vaatteissa vain sen takia että jotain voi tapahtua. Jos maalaa housunsa, niin se on elämää. Mutta aikuisten maalamat aidat on ihan eri juttu. Mä en itsekään haluaisi avata porttia ja huomata käsieni olevan maalissa...

Kiitos kun ymmärsit mitä ajan takaa. Ei se päiväkoti sitä pukua edes korvaisi, vaan remonttifirma, joka teki mokan. Olisi heidän asiansa varmistaa, että piha tosiaan on luovutuskunnossa ennen kuin antaa luvan sen käyttöön.

Sama logiikka itselläni, että lapsella on hyvät vettä pitävät vaatteet päiväkodissa, koska ne ovat hänen työvaatteensa ja hänellä on niissä hyvä ja kuiva ulkoilla. Miksi pukisin hänet päiväkotiin johonkin virttyneisiin halpiksiin ja säästäisin hyvät vaatteet kotipihalle? En itsekään ymmärrä näitä vanhempia, jotka pukevat lapset niin fiineihin hienosteluvaatteisiin, että niissä ei saa leikkiä, mutta ulkoilupuvut ovat sen verran kalliita hankintoja, että tällainen asia harmittaa. Täysin eri asia, jos lapsi kaatuu ja rikkoo vaatteet tai muuten aiheuttaa vaatteen pilalle menon itse. Tässä nyt ei vaan ole siitä kysymys.

jatkokysymys niille, joiden mielestä olen nipo.

Jos menisitte kauppakeskukseen ja tahrisitte hyvän uuden takkinne siellä maaliin, ettekö tosiaan ottaisi yhteyttä kauppakeskukseen? Tai teillä olisi tehty talossa maalaushommia ja remonttifirma olisi unohtanut mainita että vaikkapa tamppausteline on maalattu ja iskisitte siihen upouuden maton, joka menisi pilalle. Minä ainakin ottaisin ja luulen, että ottaisi suurin osa muistakin.

Onko tässä nyt mammoilla ongelma se, että kyseessä on päiväkoti ja lapsi eikä oma takki ja kauppakeskus?

[QUOTE="salla";21985571]sitä ei saa myytyä kalliiilla hinnalla...[/QUOTE]

hehheh.
jos mustan takin hiha on valkoisessa maalissa, sitä ei kyllä saa myytyä yhtään millään hinnalla eikä annettua edes kaverillekaan. Tuskin kelpaa uffillekaan.

Taisi olla syy käytössä, eikä kuivauksessa. Nimittäin jos vaate kestää 40 asteen vesipesun, se kestää myös kuivauskaapin miedolla lämmöllä. Ei kai kukaan ole niin idiootti, että pistää keinokuituvaatteen valkopyykin lämpötilalle kuivuriin. Ei siinä kestä edes se rumpukuivattava malli...

Ööö, oletkohan se sinä joka niitä laittavat sinne kuivauskaappiin? Miksi sain korvauksen, jos päiväkoti olisi toiminut oikein vaatteiden kuivatuksen suhteen?
Kyseiset rukkaset ei kuivuneet todellakaan missään miedossa lämpötilassa, vaan kone puhalsi täysillä. Kulumaa ei rukkasissa ollut, mutta voihan se tosiaan olla käyttäjässä vika, että rupesivat vuotamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja eteenpäin;21985614:
Ööö, oletkohan se sinä joka niitä laittavat sinne kuivauskaappiin? Miksi sain korvauksen, jos päiväkoti olisi toiminut oikein vaatteiden kuivatuksen suhteen?
Kyseiset rukkaset ei kuivuneet todellakaan missään miedossa lämpötilassa, vaan kone puhalsi täysillä. Kulumaa ei rukkasissa ollut, mutta voihan se tosiaan olla käyttäjässä vika, että rupesivat vuotamaan...

Kyllä käytän kuivauskaappia kaikille vaatteille tarpeen mukaan. Jos ihmisen iho on lähes 40 astetta, niin mikä ero on tuulella (40 astetta). Meneekö helteellä vaatteet pahaksi (30 asteen helle) tai jos aurinkoon unohtuvat? Meillä vaatteet säilyttävät hyvin kosteudenpitävyytensä. Ihminen voi käyttää järkeäkin.

Mutta jos päiväkoti iskee lämpötilan 60/95asteeseen niin kyllä silloin vaate menee huonoksi. Menisi ihan vastaavassa pesussakin.

jatkokysymys niille, joiden mielestä olen nipo.

Jos menisitte kauppakeskukseen ja tahrisitte hyvän uuden takkinne siellä maaliin, ettekö tosiaan ottaisi yhteyttä kauppakeskukseen? Tai teillä olisi tehty talossa maalaushommia ja remonttifirma olisi unohtanut mainita että vaikkapa tamppausteline on maalattu ja iskisitte siihen upouuden maton, joka menisi pilalle. Minä ainakin ottaisin ja luulen, että ottaisi suurin osa muistakin.

Onko tässä nyt mammoilla ongelma se, että kyseessä on päiväkoti ja lapsi eikä oma takki ja kauppakeskus?

Sulla mammalla on se ongelma, että kyselet itsestäänselvyyksistä tällaisella palstalla.. Totta kai kannattaa puhua asiasta pk:ssa, ja kysyä mitä on tapahtunut. Etkö luota omaan arvostelukykyysi?

Käytätkö itse tyytyväisenä maalisia vaatteita? no mua ainakin haittaa noi mun pihatakkini petsitahrat ...

Ilmeisesti palstan mammoja ei haittaisi vaikka juhlatakki olisi maalissa. Tai sitten sinne juhliinkin mennään verkkareissa ja toppatakissa eikä muutenkaan ole niin väliä, että onko vaatteet maalissa vai ei...

Edelleenkään kukaan ei siis ole vastannut jatkokysymykseen että mitä tekisi, jos oma hyvä uusi takki tahriutuisi maaliin kauppakeskuksessa.

[QUOTE="huoh";21985685]Sulla mammalla on se ongelma, että kyselet itsestäänselvyyksistä tällaisella palstalla.. Totta kai kannattaa puhua asiasta pk:ssa, ja kysyä mitä on tapahtunut. Etkö luota omaan arvostelukykyysi?[/QUOTE]

Luotan toki. Mutta jos katsot tähän ketjuun tulleita vastauksia, suurin osa on sitä mieltä että olisin nipo jos keskustelisin asiasta päiväkodissa.
Itse asiassa kyllä punnitsen itsekin asiaa siksi, että kyseessä on niin pieni asia kuitenkin ja en jaksaisi aiheuttaa päiväkodin henkilökunnalle lisätyötä.

Uusimmat

Yhteistyössä