Mitä tekisitte mun tilanteessa? Haukkukaa vaan...*hyväksikäyttäjästä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis minkä ikäinen olit, kun lapsesi kummi hyväksikäytti sinua? Minkäikäinen kummi nyt on? Kai tämä siksi ihmetyttää, kun oman lapsen kummit ovat samanikäisiä kuin minä olen. Toki hyväksikäyttöä voi myös olla kahden aikuisen välillä. Ihmettelen myös, miksi pyysit kummiksi tuollaista ihmistä :o, jos siis muistit asian. Mutta joka tapauksessa, kirjoita asiasta kirje ja päätä kummius. Voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja järki päähän:
välit menee tuollaiseen ihmiseen ( liekö sellainen ollenkaan) , viekää vaan saunan taakse ja....

Ylipäänsä ihmettelen miksi Suomessa niin mitättömät tuomiot lasten hyväksikäyttäjille pedofiileille, pilataan viattoman lapsen loppuelämä vaan ei sen kummempaa...........

Sinun tehtävä lapsesi vanhempana suojella lasta eikä päästää lähellekään tuollaista ihmistä, ja lapsesi toisen vanhemman kuuluu tietää asiasta.

Nimenomaan!!! Mun tehtävä on suojella, ja oon tehnyt jotain tuollaista, että saan kaksin käsin repiä, ettei ne tule ja vie sitä. Oon tavallaan itse aiheuttanu tämän.

Vielä...Minusta sinä tarvitset tukea, että uskallat kertoa miehellesi. Miehesi reagoi omista lähtökohdistaan käsin joten siksi tarvitset jonkun jonka on sinun puolellasi. Oikeasti et voi jatkaa tuota valhetta. Olet käpertynyt kärsimään häpeää asioista jotka eivät ole sinun häpeäsi. Tuo on juuri se meksnismi mikä hyväksikäytössä tapahtuu.
Piinasi loppuu kun uskallat katkaista siteen noihin ihmisiin. Ei sinun tarvitse kiusata itseäsi heidän seurassaan. Voit katkaista kummiuden kirjeellä. Sinun ei kannata viettää aikaa heidän seurassaan. Ja sitten itseasiassa velvollisuutesikin on lakata suojelemasta hyväksikäyttäjää sillä tod.näköisesti et ole ainao uhri, voit pelastaa jonkun lapsen teoiltaan.
Ensimmäiseksi katkaise se kummisuhde.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis minkä ikäinen olit, kun lapsesi kummi hyväksikäytti sinua? Minkäikäinen kummi nyt on? Kai tämä siksi ihmetyttää, kun oman lapsen kummit ovat samanikäisiä kuin minä olen. Toki hyväksikäyttöä voi myös olla kahden aikuisen välillä. Ihmettelen myös, miksi pyysit kummiksi tuollaista ihmistä :o, jos siis muistit asian. Mutta joka tapauksessa, kirjoita asiasta kirje ja päätä kummius. Voimia.

Ööh, tämmöistä on vaikea selittää sellaiselle, joka ei ole psykologi tai kokenut itse jotain saman tyyppistä. Mä oon muistanut asian, mutta oon sen pystynyt hautaamaan, enkä ole aikaisemmin käsitellyt asiaa. Nyt vasta omien lasten synnyttyä asia on pulpahtanut pintaa, koska sitä haluaa lastansa suojella ym. en osaa kertoa tarkemmin.

Kerro ehdottomasti ensin miehellesi. Voitte siten yhdessä miettiä mikä olisi teidän kannaltanne järkevintä. Nyt miehesi saattaa vain ihmetellä miksi olet niin vastahakoinen antamaan lasta yökylään tai tapaamaan ko. ihmistä. Kertomalla saat myös miehestäsi tuen itsellesi. Ei puolisoa voi ymmärtää, jos ei tiedä niitä synkimpiäkin muistoja tai menneisyyden tapahtumia. Tsemppiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Eih:
En vaan voi ymmärtää asian peittelyä vaikka kuinka yritän. Minusta on kerta kaikkiaan vastuutonta olla paljastamatta asiaa a) miehelle b) paskiaisen vaimolle c) viranomaisille.

Olet itsekin vastuussa, jos tekee jollekin muulle jotain. Miltä silloin tuntuu?

Tiedätkö yhtään miten vaikea on tuossa tilanteessa lähteä kertomaan niistä jutuista ja syyttämään hyväksikäyttäjää? Eikä sitä helpota yhtään se että itsetunto on murskattu jo lapsena.

Pitäisi olla sen verran suojelutahtoa OMAN LAPSEN SUHTEEN, että saisi itsestään niin paljon irti. Väitän, että olisin valmis kohtaamaan mitä tahansa oman lapseni suojelemiseksi. Tuossa tilanteessahan ei pelasta muu kuin että myös lapsen isä ja muut sukulaiset tietävät asiasta. Mitä vaan voi sattua ja lapsi joutua alttiiksi hyväksikäyttäjälle.

Voihan olla että kummi oli vaikka 12 ja itse oli 7. Hyväksikäyttöä sekin. En siis tiedä ap:n tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja erppa:
Kerro ehdottomasti ensin miehellesi. Voitte siten yhdessä miettiä mikä olisi teidän kannaltanne järkevintä. Nyt miehesi saattaa vain ihmetellä miksi olet niin vastahakoinen antamaan lasta yökylään tai tapaamaan ko. ihmistä. Kertomalla saat myös miehestäsi tuen itsellesi. Ei puolisoa voi ymmärtää, jos ei tiedä niitä synkimpiäkin muistoja tai menneisyyden tapahtumia. Tsemppiä:)

Mieheni onneksi pitää heitä itsekin hiukan "outoina", ja ei luotettavimpina ihmisinä, joten siinä mielessä on ollut helpompaa vetää yhtä köyttä, eli oon saanut miehen puolelleni, ettei lasta viedä sinne. Ois kyllä helpotus, kun joskus saisi kerrottua miehelle totuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Voihan olla että kummi oli vaikka 12 ja itse oli 7. Hyväksikäyttöä sekin. En siis tiedä ap:n tilannetta.

Juu, noin se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, noin se oli.

Ai tämä olikin trolli.

En vaan voi ymmärtää asian peittelyä vaikka kuinka yritän. Minusta on kerta kaikkiaan vastuutonta olla paljastamatta asiaa a) miehelle b) paskiaisen vaimolle c) viranomaisille.

Olet itsekin vastuussa, jos tekee jollekin muulle jotain. Miltä silloin tuntuu?

Tiedätkö yhtään miten vaikea on tuossa tilanteessa lähteä kertomaan niistä jutuista ja syyttämään hyväksikäyttäjää? Eikä sitä helpota yhtään se että itsetunto on murskattu jo lapsena.

Pitäisi olla sen verran suojelutahtoa OMAN LAPSEN SUHTEEN, että saisi itsestään niin paljon irti. Väitän, että olisin valmis kohtaamaan mitä tahansa oman lapseni suojelemiseksi. Tuossa tilanteessahan ei pelasta muu kuin että myös lapsen isä ja muut sukulaiset tietävät asiasta. Mitä vaan voi sattua ja lapsi joutua alttiiksi hyväksikäyttäjälle.

Ei joudu. JA alan tekemään asialle nyt enmmän jotain, mutta sitä en päästä tapahtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

Juu, noin se oli.

Ai tämä olikin trolli.

No kuinkaha niin????????????????

Minä olen ollut elämässäni hyväksikäytetty joten tiedän mistä puhun. Oikeasti minusta alitajuntasi toimii nyt niin, että sinun on pakko lähteä käsittelemään asiaa.
Muista, että oikeasti hyväksikäyttäjälläsi ei ole valtaa sinuun enää. Minusta sinä olet tiedostamattasi laittanut itsesi tilanteeseen jonka koet umpikujaksi koksa et ole käsitellyt asiaa.

Juu, noin se oli.

Ai tämä olikin trolli.

Ai kuinka niin? Saako nuori poika kopeloida lasta?

sanot sille kummille kahden kesken, miksi ei lapsi pääse yökylään. Ja käsket lopettää edes kyselemisen siitä. Jos kysyy syytä, niin sanot, että tiedät kyllä miksi. Näin teet, josset halua tuoda asiaa kenenkään muun tietoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Nähnyt kaikkea:
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa:
Mun hyväksikäyttäjä on lapseni kummi. Olen aina joutunut olemaan tekemisissä ko. henkilön kanssa, tosin aika yksipuolisesti, eli hän on pitänyt minuun yhteyttä. On mieheni kanssa tekemisissä, mikä ajoi osittain minut tähän tilanteeseen. Joskus olen jopa pystynyt hautaamaan ne teot, osittain. Minulla vaan ei ollut ketään muuta, kenet olisin silloin voinut käskeä kummiksi. Olen vasta nyt havahtunut ja tajunnut, kuinka ääliön ratkaisun tein silloin, olisi pitänyt jättää kastajaiset pitämättä. Yleensähän nuo asiat pulpahtavat pintaan juurikin lasten myötä.
Nyt tilanne on se, että joudun tavalla ja toisella välttelemään, etten KOSKAAN vähingossakaan päästä lastani sen lähelle. Anna yökylään tai mitään. Olen alkanut miettimään muuttoa paikkakunnalta tosi kauas, koska kummit käskevät tuon tuostakin lasta yökylään. Mieheni ei tiedä tilannetta. Mitä voin tehdä. Lapsi ei tule pääsemään kummeille, siitä ei tarvitse kenenkään huolehtia tässä ketjussa. Mutta auttakaa mua ratkaisemaan tämä, miten kannattas toimia, että mulla ois helpompaa!? Muutolla pääsisin kauas heistä, mutta... ei se niin helppoa ole lähteä tuntemattomaan kaupunkiin...

Juu ihminen voi jotenkin tiedostamattaan joutua liriin, mutta oikeasti sinä et ole siinä nyt.
Ajattelet liikaa ulkoisia asioita. Kummiuden voi purkaa! Itse purin lapseni kummi suhteen koska tajusin tehneeni virheen täsät ei ole lapsen kummiksi. Olin valinnut mieheni äidin mieliksi k.o henkilön.
Monet pitävät kummia vain muodollisuutena, mutta minä halusin kummin joka oikeasti voisi olla lapsen tukena jos itselle käy jotain, edes taloudellisena.
Sinun tilanteessasi nyt jotenkin selkeästi käyt lävitse omaa hyväksikäyttöäsi ja olet sentakia pulassa vaikka asia on vain järjestelykysymys. Itseäsi et pystynyt pelastamaan joten nyt jotenkin "pelastat" lastasi. Se on hyvä,e ttä olet niin tolpillasi, että et anna lasta hyväksikäyttäjän hoitoon, mutta jotenkin jatkat omaa kiusaamistasi näin?
Sidot itsesi hyväksikäyttäjääsi sitein joita omassa mielessäsi koet sitoviksi.
Sinä voi yksinkertaisesti katkaista siteen. Ilmoita kirjeellä kummiuden loppuminen. Parempi lapsellesi elämä ilman kummia ja sinulle vapaus hyväksikäyttäjäsi sidoksesta.

Tuo ois kyllä ihan oikein. Mutta miksi se on niin vaikeaa. Mulla on vissiin asian käsitteleminen niin pahasti kesken:(

Juu, noin se oli.

Ai tämä olikin trolli.

Ei saa. Mutta ei liene välttämättä pedofiili, jos on ennen murrosikää tehnyt tuollaista. Lapsi kähmii lasta on eri asia kuin että aikuinen kähmii lasta. Jos nyt järjellä ajattelee.

Ei tarkoita silti sitä, että ap ei tuntisi kuten tuntee. Ja hänellä on silti hyvä syy katkoa välit.

Juu, noin se oli.

Ai tämä olikin trolli.

Ei saa. Mutta ei liene välttämättä pedofiili, jos on ennen murrosikää tehnyt tuollaista. Lapsi kähmii lasta on eri asia kuin että aikuinen kähmii lasta. Jos nyt järjellä ajattelee.

Ei tarkoita silti sitä, että ap ei tuntisi kuten tuntee. Ja hänellä on silti hyvä syy katkoa välit.

Kyllä se kuule teki paljon muutakin, kuin kopeloi. Tuon ikäinen on jo murrosikäinen. Sitä en tiedä, onko kiinnostusta lapsiin nykyään, mutta en aijo sitä omilla lapsilla kokeillakaan.

Mun mielestä sun pitää kertoa miehellesi, lastesi isänä hänellä on oikeus tietää. Tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty, mutta kyllä se taitaa olla ainoa vaihtoehto. Voitte sitten yhdessä miettiä miten edetä. Ja jos saat vielä tilaisuuden, niin kerro jollekin ammattilaisellekin, niillä on parhaat edellytykset auttaa sua käsittelemään asiaa. Osaavat varmaan myös kertoa mitä sun kannattaa tehdä. Tai soita vaikka perheneuvolaan tai johonkin auttavaanpuhelimeen, niillä on kokemusta tämän tyyppisistä asioista.

Tunnet ilmeisesti syyllisyyttä huonosta valinnastasi, mutta ihan turhaan. Nyt vaan otat järjen käteen ja teet kaiken mahdollisen tilanteen korjaamiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nähnyt kaikkea:
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa:
Mun hyväksikäyttäjä on lapseni kummi. Olen aina joutunut olemaan tekemisissä ko. henkilön kanssa, tosin aika yksipuolisesti, eli hän on pitänyt minuun yhteyttä. On mieheni kanssa tekemisissä, mikä ajoi osittain minut tähän tilanteeseen. Joskus olen jopa pystynyt hautaamaan ne teot, osittain. Minulla vaan ei ollut ketään muuta, kenet olisin silloin voinut käskeä kummiksi. Olen vasta nyt havahtunut ja tajunnut, kuinka ääliön ratkaisun tein silloin, olisi pitänyt jättää kastajaiset pitämättä. Yleensähän nuo asiat pulpahtavat pintaan juurikin lasten myötä.
Nyt tilanne on se, että joudun tavalla ja toisella välttelemään, etten KOSKAAN vähingossakaan päästä lastani sen lähelle. Anna yökylään tai mitään. Olen alkanut miettimään muuttoa paikkakunnalta tosi kauas, koska kummit käskevät tuon tuostakin lasta yökylään. Mieheni ei tiedä tilannetta. Mitä voin tehdä. Lapsi ei tule pääsemään kummeille, siitä ei tarvitse kenenkään huolehtia tässä ketjussa. Mutta auttakaa mua ratkaisemaan tämä, miten kannattas toimia, että mulla ois helpompaa!? Muutolla pääsisin kauas heistä, mutta... ei se niin helppoa ole lähteä tuntemattomaan kaupunkiin...

Juu ihminen voi jotenkin tiedostamattaan joutua liriin, mutta oikeasti sinä et ole siinä nyt.
Ajattelet liikaa ulkoisia asioita. Kummiuden voi purkaa! Itse purin lapseni kummi suhteen koska tajusin tehneeni virheen täsät ei ole lapsen kummiksi. Olin valinnut mieheni äidin mieliksi k.o henkilön.
Monet pitävät kummia vain muodollisuutena, mutta minä halusin kummin joka oikeasti voisi olla lapsen tukena jos itselle käy jotain, edes taloudellisena.
Sinun tilanteessasi nyt jotenkin selkeästi käyt lävitse omaa hyväksikäyttöäsi ja olet sentakia pulassa vaikka asia on vain järjestelykysymys. Itseäsi et pystynyt pelastamaan joten nyt jotenkin "pelastat" lastasi. Se on hyvä,e ttä olet niin tolpillasi, että et anna lasta hyväksikäyttäjän hoitoon, mutta jotenkin jatkat omaa kiusaamistasi näin?
Sidot itsesi hyväksikäyttäjääsi sitein joita omassa mielessäsi koet sitoviksi.
Sinä voi yksinkertaisesti katkaista siteen. Ilmoita kirjeellä kummiuden loppuminen. Parempi lapsellesi elämä ilman kummia ja sinulle vapaus hyväksikäyttäjäsi sidoksesta.

Tuo ois kyllä ihan oikein. Mutta miksi se on niin vaikeaa. Mulla on vissiin asian käsitteleminen niin pahasti kesken:(

Se on vaikeaa koska ajatellessasi tätä hyväksikäyttäjää valahdat lapsen tasolle itse ja pelkäät. Siksi tarvitset tukea jotta uskallat laittaa rajat. Voin kertoa, että kun alat laittaa rajoja ja löydät vihasi sinun on helppo katkaista suhteet näihin ihmisiin. Sen jälkeen näet nämä surkeina ihmisinä eikä pelättävinä. Muutos on mahdollinen, mutta tuki siihen tarvitaan. Kunnes saat sen älä ole tekemisissä hyväksikäyttäjäsi kanssa.

Yhteistyössä