Mitä tekisitte mun tilanteessa, raskausmyrkytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipiteitä

Vieras
Eli toinen raskaus menossa rv 26+. Ekassa raskaudessa todettiin myrkytyksen oireet rv28+ ja käynnistettiin rv39.

Tänään töissä huvikseni stiksasin virtsan ja näytti valkuaisia 1+, leukkareita 2+. Paineet ei oo koholla. Mutta päätä särkeny koko päivän (otin pari tuntia sitten Panadolin, joka hieman helpotti) ja ylävatsalla outo tunne.

Aattelin ite ootella huomiseen ja tsekata töissä tilanteen uudestaa. Ja sit jos on jotain, ni olla neuvolaa yhteydessä. Vai?

Eihän se kai tuosta itsestään helpotu. Eikös lepo ole ensin tärkein, joten sun pitäis saada töistä sairauslomaa..? Kyllä mä äitipolilla varmaan kävisin, luultavasti neuvolastakin laittaisivat jos kerran testi näyttää noita lukemia.

Ei kun menet heti sinne polille, näin mä todellakin tekisin, varsinkin jos edellisestä ollut jo myrkytys. Hopi hop, soitto sinne ja menoksi. ei kannata leikkiä!!!

Kysyt mitä tekisin sinun tilanteessasi. Menisin synnyttäjien vastaanottoon tänä iltana tarkistuttaa tilanteen. Oman vointisi kyllä tiedät, mutta sikiön et. Itsellä alkoi raskausmyrkytys rv 28 ja makasinkin sitten 7 viikkoa pakkolevossa sairaalassa. Oireena oli vain päänsärky, johon ei Panadol auttanut. Valkuaista oli aluksi vähän ja se lisääntyi tasaiseen tahtiin rv 36 asti, jolloin tehtiin sektio minun huimien verenpaineiden vuoksi.

Täällä kanssa yksi raskausmyrkytys potilas. Ekassa raskaudessa oli lievänä ja niin näyttäis olevan tässä toisessakin. Nyt rv 33. Yleensä aina myrkytykseen kuuluu verenpaineen kohoaminen, mutta on kuulemma mahdollista ilmankin. Jos leukkarit on kahdella plussalla niin hyvin todennäköisesti sulla on ainakin tulehdus. Se selittäis kyllä proteiinin pienen nousun ilman myrkytystä...Mutta sitten taas päänsärky ja ylävatsa kipu on kyllä niitä myrkytysoireita. Ihan viimeistään huomenna ottaisin yhteyttä neuvolaan. En oikein tiedä ottasinko jo tänään poliin yhteyttä. Ehkä se kannattaisi kuitenkin soittaa ja kysyä. Ei siitä haittaakaan ole ja se myrkytys on tosiaan niin salakavala sairaus. Se voi kohotakin niin nopeasti.

Yhteistyössä