Mitä tekisitte? Olen vastavalmistunut aineenope, töitä ei ole, haenko koulunkäyntiavustajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Näin siis ajattelin tehdä ja jo tänään laitoin hakemuksen muutamaan paikkaan. Mieheni mielestä (tässä asiassa todella kummallinen järjenjuoksu hänellä kun ei tietoa asiasta ole) kyseinen työ on vain työttömille jotka eivät muuta työtä saisi tai joilla ei ole koulutusta..

Mitä siis tekisitte tilanteessani? jäisittekö työttömänä odottelemaan jos syksymmällä sijaisuus löytyisi vai aloittaisitteko (jos työn saisitte) luokka-avustajana?

Minun mielestäni on kivampi olla töissä ja tutustua koulutyöhön tuostakin vinkkelistä ja saada olla lasten kanssa tekemisissä.

veljeni joka aloittaa syksyllä opettajakoulussa teki viime vuonna ala-asteella luokan opettajan sijaisuuksia. Rohkeesti vaan hakemuksia ympäri kouluja työkokemusta ja jalkaa oven väliin saamaan

Töihin ehdottomasti, jos vain pääsee. Voi olla kuitenkin vaikeaa, koska olet ylikoulutettu. Itse ainakin törmännyt tähän ongelmaan, että koulutusta vastaavaa työtä vaikea saada, kun ei ole tarpeeksi kokemusta. Mielelläni tekisin "alemman" tason töitäkin, vaan niitäkin vaikea saada, kun ajatellaan että heti lähtee kun saa jostain paremman paikan.

en menisi koulunkäyntiavustajaksi, sen sijaan ilmoittautuisin sijaispalveluun (siellä varmaan oletkin) ja etsisin muuta työtä, jossa voin ylläpitää ja kehittää kielitaitoa.

juu kun pitäis olla englanti ruotsi -yhdistelmä, sitä on ollut paljon. Pelkkää saksaa ei ole ollut kesän aikana ollenkaan meilläpäin, pelkkää englantia ehkä 10 - hakenut olen, mutta palautteessa tullut : päteviä hakijoita oli 50-80....

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Koulunkäyntiavustajan homma on vihonviimeisintä paskaa mitä voi tehdä jos on koulutus johonkin parempaan..

Anteeksi kuinka? :o
Ilmanmuuta menisin ap:na ensin kka:si, sieltähän voi löytyä sijaisuuksia vaikka kuinka paljon.
Parempi sekin kuin ei mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Koulunkäyntiavustajan homma on vihonviimeisintä paskaa mitä voi tehdä jos on koulutus johonkin parempaan..

Ilmanmuuta menisin ap:na ensin kka:si, sieltähän voi löytyä sijaisuuksia vaikka kuinka paljon.

No minusta se oli kauheaa hommaa. En kai sitten ollutkaan sopiva tuohon työhön vaikka testit ym. niin kertoikin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu kun pitäis olla englanti ruotsi -yhdistelmä, sitä on ollut paljon. Pelkkää saksaa ei ole ollut kesän aikana ollenkaan meilläpäin, pelkkää englantia ehkä 10 - hakenut olen, mutta palautteessa tullut : päteviä hakijoita oli 50-80....

Mulla on sama tilanne. Tosin eri aine ja äitiyslomalla olen ollut tässä välillä. Ei tahdo päästä töihin. Hakijoita on paljon ja paikat menee tutuille ja jo monta vuotta talossa olleille. Kummaa touhua.

En sentään koulunkäyntiavustajaksi ole aikonut hakea. Sitä hommaa tosiaan tein ennen minkäänlaista pätevyyttä. Mutta jos susta tuntuu että haluat hommaan niin mikäs siinä. Millanen tilanne sulla on, jotuisitko työmarkkinatuelle vai saisitko ihan ansiosidonnaista? Siinähän on sitten se, että jos olet siotoutunut siihen kouluavustajan työhön niin mitäs teet jos saisitkin oman alan työtä?

Olen ollut kesän ansiosidonnaisellla koska olin ennen valmistumistani 2 ja puoli vuotta oman alani töissä epäpätevänä (ja ihan vuoden sijaisuuksia).. Ja nyt en siis saa niitä pätevänä..

itse ainakin oisin tyytyväinen erikoislapsen äitinä jos heillä ois noin pätevä koulunkäyntiavustaja vaikka oletkin opettaja. Siskon miesikin on poliisi ja joutuu oleen nyt muun työn puutteessa raksalla töissä kun asuntolainat painaa ja jotain on tehtävä,Poliisina ei ol kun täällä säästetään noissa. töitä olis!

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

No minusta se oli kauheaa hommaa. En kai sitten ollutkaan sopiva tuohon työhön vaikka testit ym. niin kertoikin. :/

Kaikistahan siihen hommaan ei ole!Jaa-a,että työttömät ja kouluttamattomat...itse olen koulutettu ja parille erityislapselle avustajana;Ja tykkään todella paljon työstäni

Alkuperäinen kirjoittaja kaakko:
Menisin töihin, periaatteessa aivan sama mitä työtä, kunhan vain työkokemusta karttuu. Kouluavustajan tehtävät on varmaan tarkoitettu niihin kouluttautuneille, mutta oletko ajatellut, että teollisuudessa voidaan tarvita kielitaitoisia henkilöitä ellet heti pääsekään opettajan työhön.
Ilmoittaudu kuitenkin sijaisrekisteriin, ja kouluille voi lähettää suoraankin omat yhteystiedot.
Menestystä työnhakuun

Lähihoitajana olen henkilökohtaisena-avustajana-ja näille erityislapsille ei mikään kouluttamaton avustaja tulis kyseeseenkään..Koulunkäyntiavustajat on koulutettuja ja kouluavustajat ovat työllistettyjä,harjottelijoita jne

Mitenkään väheksymättä koulunkäyntiavustajan työtä, niin en ap:lle sitä kuitenkaan suosittelis. Olet siihen ns. ylikoulutettu ja minusta sinun kannattais hakeutua ennen kaikkea työhön, jossa pidät yllä kielitaitoasi. Opettajan pätevyyshän ei esim. vuodessa vanhene, mutta kielitaito voi jo heikentyäkin, jos teet ihan erilaista työtä. Olen itekin opetusalalla ja koulunkäyntiavustajat tekee tosi tärkeää työtä, mutta siihen koulutetaan ihan omat ihmisensä imo!

Lähihoitajana olen henkilökohtaisena-avustajana-ja näille erityislapsille ei mikään kouluttamaton avustaja tulis kyseeseenkään..Koulunkäyntiavustajat on koulutettuja ja kouluavustajat ovat työllistettyjä,harjottelijoita jne[/quote]

No itseasiassa ne ottaa myös kouluttamattomia. Mulla opiskelut kesken ja olen viimeisen vuoden aikana tehnyt koulunkäyntiavustajan hommia. Tosin, mulla siitä kokemusta myös aikaisemmin, että tämä oli osasyynä miksi töitä sain.

:)

Yhteistyössä