Mitä tekisitte tässä tapauksessa (huutisasiaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Scindapsus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Scindapsus

Aktiivinen jäsen
17.08.2008
2 186
1
36
Sain vihdoin myytyä erään paketin, jouduttuani uusimaan huutoa pari kertaa. Tänään sain myyjältä viestin, että hänen teini-ikäinen tyttönsä oli "varastanut" nuo tunnukset ja tehnyt huudon äidiltään luvatta. Äiti tekee asiasta nyt periaatekysymyksen, eikä siis aio lunastaa huutoaan. Pyysi, etten "kosta" asiaa hänelle (ilmeisesti siis negalla).

Pakettiin oli tullut muitakin huutoja, mutta en ole tunnistautunut, enkä siis pääse kysymään edellisen huudon tehneeltä, olisiko hän halukas paketin ostamaan huutamallaan hinnalla (siitäkäänhän en voi olla varma). Minä kun en ole tunnistautunut ja sekin maksaa melkein 5e (ja tällä hetkellä ei oikeasti olisi varaa laittaa tuohon tunnistautumiseen tuota rahaa).

Ottaa niin päähän, enkä oikeasti tiedä mitä asian kanssa tekisin. Antaisitte te negan vai neutraalin? Ymmärrän kyllä äitiä siinä, ettei halua huutoa tytölle lunastaa jos on luvatta tehty, mutta mielestäni on ostajan velvollisuus myös se huuto lunastaa.

No tuon tunnuksen omistajahan ei sitä huutoa ole tehnyt, ja näin ollen ei mielestäni ole velvollinen sitä lunastamaan. Ei kannata pitää huutista tärkeimpänä tulonlähteenään..

No juu, ei se huutis ehkä tärkein tulonlähde olekaan, mutta näin työttömänä täytyy oikeasti vähän miettiä mihin ne vähät rahansa laittaa. Ja en ole tuota tunnistautumista sellaisena pitänyt. Ja siis sain viestin huudon tehneen teinin äidiltä, jonka tunnuksilla huuto on tehty.

Jos äiti "tekisi asiasta periaatekysymyksen", hän joko maksaisi paketin tai pistäisi tytön lunastamaan huudon omilla rahoillaan. Nythän hän nimenomaan yrittää luikerrella tilanteesta ottamatta vastuuta. Ja tyttö huomaa, että näinkin voi toimia.

Minä antaisin neutraalin, en voi kehua kauppakumppania, joka pitää noin huonoa huolta tunnuksistaan.

En antaisi ollenkaan palautetta, aivan kuin kauppaa ei olisi koskaan tullutkaan vaan laittaisin kylmän rauhallisesti uudelleen myyntiin.

Aika tyhmää alkaa tuosta nyt mitään palautetta laittamaan, ainakaan mitään negaa tai neutraalia.

Kyllä minä antaisin negatiivisen palautteen. Peruutetut kaupat (ei siis molempien osapuolien tahto) = negatiivinen palaute. Näin itse toimisin.
Ehkä äiti pitäisi sitten paremmin salasanansa piilossa?

No pikkasen kuulostaa tekaistulta selitykseltä minun korviini. Vai onko se paketti sellainen minkä joku teinityttö voisi haluta?? Mutta joo, minäkään en laittaisi minkäänlaista palautetta vaan paketin uudestaan myyntiin ja siihen selityksen että paketti uudestaan myynnissä koska edellinen huutaja ei lunastanutkaan kohdetta. Onhan tuo kaupan peruja ainakin ottanut yhteyttä ja kertonut kaupan purkamisesta. Negan antaisin siinä tapauksessa että mitään ei kuuluisi ostajasta..

laittaisin negatiivisen: syyksi se, että alaikäinen tytär on huudellut äidin tunnuksilla, mutta tästä koitui sulle nyt vahinkoa. Laitat vaan että jatkossa toivot säilyttävän tunnuksia paremmin ja kohde uudellee myyntiin.

No kyllä minua silti hieman korpeaa vaikka kuinka olisi vain huutis tai vaikka kuinka ei olisi itse tunnusten omistajan tekemä huuto. Ehkä mä sit itse olen vaan liian tunnollinen, mutta jos tilanne olisi toisinpäin, niin kyllä mä sen huudon lunastaisin ja olisin sitten vaikka tytölle sitä antamatta, mutta en kuitenkaan haluaisin tuottaa omalla tai lapseni toiminnalla kenellekään hallaa (vaikkei kovin isosta asiasta olekaan kyse, niin tämäkin on mielestäni yhdenlainen periaatekysymys).

Mutta laitoin paketin uudelleen huutoon ja olen todennäköisesti antamatta palautetta ollenkaan.

Lunastamaton huuto = negatiivinen palaute.

Huutiksessa kuulee vaikka millaista tarinaa...milloin on mies tai lapsi tehnyt ostoksia äidin tunnuksilla, milloin on lompakko varastettu ja rahat sen mukana, lapset sairastelee eikä olekaan varaa lunastaa ostosta, jne. Mutta minä myyjänä ja ostajana otan palautteella kantaa vain siihen, miten kaupat onnistuivat - purkakoon perhe- ja rahatilannettaan sitten läheisille tai vaikka terapeutilleen, mua ei ne asiat kiitos kiinnosta.

Kyllä se palaute täytyy antaa! Mä en ymmärrä miksi ihmiset jättää antamatta palautteita, olkootkin sitten negatiivisia. Eihän ne palautteet pidä paikkaansa ollenkaan jos kaikki tekee samoin eikä anna palautetta kun kaupat peruuntuu. Voi olla että jotkut antaa kostonegan mutta siinähän antaa..

En antaisi ollenkaan palautetta, aivan kuin kauppaa ei olisi koskaan tullutkaan vaan laittaisin kylmän rauhallisesti uudelleen myyntiin.

Aika tyhmää alkaa tuosta nyt mitään palautetta laittamaan, ainakaan mitään negaa tai neutraalia.

kyllä minä laittaisin negan palautteen,eihän se myyjän asia ole tietää kuka tunnuksilla huutaa. Kuinkahan monta "tyttären tekemää" huutoa ostajalta löytyykään?

Meilläkin on kertaalleen lapsi tehnyt huudon miun tunnuksilla. Onneksi joku muu huusi korkeampaa hintaa.Opin olemaan laittamatta huutiksen kohdalle automaattista kirjautumista.....

Viimeksi muokattu:
mulla kävi kerran niin että mun sisko oikeasti huusi mun tunnuksilla. eikä lunastanut pakettia. sovittiin sit myyjän kans puhelimitse että annetaan asian olla. ja tällä hetkellä olen itse huutanut 2 viikkoa sitten yhden jutun ja piti pyytää taas lisää maksuaikaa,kun poika tosiaan yhtäkkiä sairastui.epilepsiaan ja lääkkeisiin meni nekin huuto rahat.

Jep jep, annoin myyjälle negan ja selitin vielä s-postissa miksi niin tein. Sain ihanan kostonegan, jossa kyseenalaistettiin, miksi en voi olla edes joskus inhimillinen. :O Jännä miten se onkin myyjän vika jos ostaja ei huutoaan lunasta. :whistle:

Yhteistyössä