Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Esikoisen paino-ongelmista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Kiitos tästä linkistä. Ongelmana on, että jostain syystä mä en saa tuota auki. Oon aiemminkin koittanut, mutta kone menee aima jumiin. Taas sama juttu :| .

juu, toi on yks netin käyrä, mut sitä ei viitti hirveesti käyttää, korkeintaan katsoa pituuskäyrää, ku toi painokäyrä on "väärä"

Paino kun pitää suhteuttaa pituuteen, ei ikään.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:

juu, toi on yks netin käyrä, mut sitä ei viitti hirveesti käyttää, korkeintaan katsoa pituuskäyrää, ku toi painokäyrä on "väärä"

Paino kun pitää suhteuttaa pituuteen, ei ikään.

Juuri noin, eli ei huono käyttää.

Joo,pelkkä pituus ja paino ei kerro kaikkea.
Ja lapset voi olla toisilleen todella ilkeitä.Ja silmähän sen kertoo enemmän kuin numerot..

Meillä kolme kolmasluokkkalaista ja ovat taas toisesta päästä...p 145 cm ja 28 kg, t 140 ja 27 kg ja p 135 ja 26 kg.
Ovat todella laihoja eikä mikään tartu vaan.
Siitä ovatkin saaneet kuulla...ei tyttö niinkään eikä tuo lyhin,mutta pisin poitsu sillä on todella pajunvitsanmallinen.Vikalla pojalla on sellanen pömppövatta vaikka on laiha.

Mun mielipide on ettei kannattais korostaa sitä että on ollut pulleempi kesällä,se saa aikaan vaan itsensätarkkailun.
Kuvia esim voisi katsella ja jos poika ite hoksaa niin sitten todeta että joo,susta on tullut erimallinen,lapsenpyöreys on kadonnut.
Ja todeta että niin käy kaikille...

SItä hyväkuntoisuutta kannattaa hehkuttaa, ja taitoja.

On tosi ihanaa että noin mietit ja pohditte asioita!! =)

Ensinnäkin, poikasi on normaalikokoinen, ja mitä olet kuvaakin näyttänyt, oli erittäin sopusuhtainen! Inhottavaa tuollainen kiusaaminen! Ja jos hän on +1.4 sd, hän on käyrienkin mukaan ok.

Kehu poikaasi, että on hyvänkokoinen ja kelpaa juuri tuollaisena, kehu, että pitkät miehet ovat komeita ja hän aikuisena tulee sitä arvostamaan, että on pitkä ja komea mies :))

Nykyään ollaan niin painohysteerisiä joka paikassa, neuvolassa ja kaikkialla. Meillä tyttö mennyt omaa käyräänsä pienestä pitäen, omaansa mutta käyrää kuitenkin.
Ajatellaankohan ollenkaan mitä sellainen ajojahti aiheuttaa vanhemmille ja lapsille ja mitä siitä voi seurata. Mua ainakin on stressannut välillä ihan hemmetisti.

Kiitos paljon ihanista vastauksista =) :flower: :hug:

Me puhuttiin tästä asiasta jo viime yönä miehen kanssa ja mies ehdotti että otettais varkain pojasta kuva. Siis silleen että vaikka saunan jälkeen kun on kalsareillaan, niin otetaan kaikista kuvia. Ja sitten selataan niitä koneelta. Ilman mitään kommentointia, mutta niin että poika itse katsoo myös kuviaan.

Nyt kun luin nuo kaikki viestinne, niin sain hirveästi hyviä pointteja täältä. Taidetaan tehdä siis tuo kuvajuttu ja muuten kehua just tuota kuntoa ja tosiaan mainita ettei ole mitään syytä huoleen kun kerran syödään terveellisesti jne.

Ja Kata: voin tosiaan kuvitella että myös tuohon "erilaisuuteen" tartutaan. Lapsen maailmassa kun ei välttämättä vielä ymmärretä muuta kuin se ihan "normaali".

Joo ja äitee on samallatavoin ylihysteerisenä...öljyä puuroon mättää hän!! :wave:
tosin oon sitä mieltä että jokainen on sellanen kuin on.Mutta kasvu ollut niin hurjaa että ihan energian vuoksi oon öljynnyt ruokia.

Kuulostaa tosi hyvältä tuo suunnitelma.
Ja todella hyvä myös se että poika on sutjakoitunut nytennen murrosikää,sillä silloin vasta lapset on toisilleen ilkeitä..tässä ajanmittaan sen ikävä kyllä huomannut.

Ja lasten luokilla sitä läski sitä ja tätä on ollut paljon.Onneks puututaan siihen heti.Mutta todellakin musta on järkkyä että laiheliiniksi saa haukkua... :|
poika juur sanoi että miks sitä ei ole kielletty kun pulleita ei saa haukkua.

Edelleen mielletään ettei laihaa loukkaa siitä puhuminen.Musta tä on niin kaksinaamaista.
Soitin siitä opettajallekin ja hän oli hetken vähän vaikeena...totesi että eihän sitä ketään saa haukkua.
Joo...

Mutta nyt meni asian vierestä!
sorryy!!

:ashamed:

Yhteistyössä