Mitä tekisitte tässä tilanteessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Varattiin risteily mulle ja miehelle 3 viikkoa sitten, lasten piti mennä mummulaan hoitoon. Nyt 2-vuotiaalla olikin yllättäen yöllä kuumetta, tällähetkellä ei mitään, mutta kuitenkin tänään olis laivalle lähtöpäivä.

Risteily ja ruuat on jo maksettu 240e (deluxe hytti).

Jättäisitkö menemättä vai jättäisitkö lapsen silti mummun hoiviin?

Ei olla miehen kanssa lasten syntymän jälkeen käyty missään kahden, eikä kovin usein rahallisestikaan ole mahdollisuutta tehdä mitään risteilyjä tms.

Tää olis todella meille tarpeen, mut miks mulla on huono omatunto jo ajatuksesta, että pitäis jättää kipeä lapsi toisen hoitoon (vaikka ihan pirteeltä tuo vaikuttaa, riehuu tuolla sohvalla veljensä kanssa)

Yleensähän se lapsilla nousee sitten yöllä tai iltapäivällä, eli voivat aamusta olla ok.
Ehkä sinun kannattaisi kysyä Mummolta mitä mieltä hän on asiasta, että jaksaako hoitaa jos tulee todella kipeäksi sillä aikaa.
Olisihan siinä voinut käydä niinkin että olisitte jo laivalla kun muksu olis sairastunut mummolassa, ette te sieltä laivalta varmaan olis pois lähteneet vaan risteilleet huoli rinnassa normaalisti.
Eli kysy Mummolta mitä mieltä ja jos hän on sitä mieltä että jaksaa niin sitten hoitoon sinne, mutta jos ei niin sitten ette risteile. Lähetät Mummon ja Ukin risteilylle.

menkää ihmeessä sinne risteilylle mut mielestäni kuumeesta kannattaa mainita mummulle jotta ei sitten tule yllätyksenä jos kuume nousee uudestaan, hyvää matkaa =)

Kyllä mummu varmasti pärjää, ei siitä ole epäilystä. En tosin ole vielä soittanut ja kertonut sille.

En tiedä mikä tuollanen tauti on, vanhemmallakin lapsella oli muutama päivä sitten yhden kerran kuumetta yöllä, kuumelääkkeellä laski, eikä noussu uudelleen...sitten vasta muutaman päivän päästä siitä alkoi vähän nenä vuotamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Lapsilla on maaginen kyky sairastua just sillo ku vanhemmilla ois jotain hauskaa. Lähtisin.

Joo, miä kuulema pienen olin tämmönen maaginen lapsi :D
Aina viikonloppuna kun äitillä oli vapaata, minulle nous kuume ja vanhemmat vei päivystykseen. Oli siel tutkittu kaikkee mut mitää syytä ei ollu löytyny!
Pitkän aikaa oli ollu silleen et viikol ei ollu mitään mut viikonloppu kun koitti niin miä nostin kuumeen!
Just tos vast vähäaikaa sit oli vanhempien kans puhetta sairasteluista ja taas ne kertoi tuon :D

Mä en lähtis. Kaksi syytä: jos lapsi tulee enemmän kipeäksi haluaisin itse olla paikalla mahdollisen lääkärinäynnin tarpeen ja lääkkeiden annon takia ja toinen syy on se, et en osaisi rentoutua ja nauttia jos joutuisin miettimään et tuleeko lapsi kipeämmäksi ja mä oon laivalla josta ei ihan noin vaan kotiin pääse vaikka lapsi olis miten kipeä, en rentoutuisi ja mitä järkeä olisi kauan odotetussa reissussa jos siitä ei nauttisi täysillä.

Meiltä ei varmaan mentäs. Kuume tietää meillä aina jotain muutakin ongelmaa ennemmin tai myöhemmin, joko korvatulehdus, kuumekouristua tai flunssa jonka myöten kolmoselle jotain astmaan liittyvää. Sähän lapses tiedät parhaiten, mee ihmeessä jos tuntuu siltä :wave:

Kysy siltä mummolta mitä mieltä on asiasta. Onko teilläpäin jotain tautia liikenteessä? Onko lapsi herkkä saamaan esim. korvatulehduksen joka vaatii lääkäriä? Jos mummolle on ok ja uskaltaa jäädä sairaan lapsen kanssa niin ok.

Siis tää on vähän hassua, mut mulla riippuis ihan lapsen iästä tuo asia. Ihan pientä en hennois jättää mummulle kipeänä hoitoon, mut pikkaisen isomman, joka jo ymmärtää vähän, mitä se kuume on, hennoisin. Ja ehkä kyse on siitä myös, että en tiiä miten tuo mummu pärjäis ihan pienen kuumeisen kanssa mut isomman kanssa varmasti hienosti.

Mut jos vaan lapset yhtään isompia jo, niin lähtisin. Mummulta tietty kysyttävä,,,

Kyllä mäkin jättäisin muksut hoitoon, jos se mummu on saant omatkin lapsensa hoidettua aikuisiksi asti, niin kyllä se sinunkin lastesi kanssa pärjää :)

Meillä on mummi ja ukki hoitaneet sairasta mukulaa useastikin, kun en ole voinut olla töistä poissa ja hienosti on mennyt. Muksu on jopa itse tervehdyttyään toivonut saavansa "lisää sairaslomaa", että voisi olla pidempään mummin luona paapottavana. Vissiin sairastaminen on mummilassa huomattavasti kivempaa kuin kotona ;)

Yhteistyössä