Mitä tekisitte, tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeaa..

Vieras
Minulla alkoi äitiysloma, isä jäi sairauslomalle(pitkälle) poika 4v, ei suostu menemään enään päiväkotiin. Viikolla oli yhden päivän,kun en viitsinyt toista raahata enempää ,kun märyn kans lähti ja sinne jäi aina itkeen,ei vaan sen mukaan tykkää olla siellä... alussa kyllä tykkäsi,mut joulun jälkeen tuli tuollainen??itkuinen,eikä halua mennä. Otanko kokonaan pois päikystä vai pidänkö paikan? MIelellään ottaisin poiskin,mutta tänne on tosi vaikea saada paikkaa ,tosi hyvä päiväkoti. Ja eskarikin olis tossa samassa.
Ja tuo on vielä vaan n.70 metrin päässä meistä:) ja jos muutan paikan osaaikaiseksi niin onko vaikea saada sitten kokopäiväiseksi kun mullakin alkais työt ym?? vaikka meinaan kyllä olla kotona ainakin pari vuotta... mitenkähän tuo ois,mun mielestä ois hyvä että lapsi kävis edes pari kolme päivää viikossa hoidossa,ei olis muuten ees ketään kavereita täällä... anoppi ja ukko sitä mieltä että kokonaan poika pois:O ei kuulemma lapsen isäkään ole missään hoidoissa käynyt kun ei halunnut mennä.
Mut tylsempää pojalla tulee kotona olemaan kun vauva tulee,sais vähän muutakin?

Jos lapsi ei sinne selkeästi halua mennä, ja itse olet kotona, niin miksi raahata toista väkisin hoitoon?
Mä en ole mikään fanaattinen päivähoidon vastustaja, siitä ei ole kyse.

Mutta jos lapsi selkeästi osoittaa, ettei päiväkotiin halua ja/tai siellä viihdy, ja on olemassa vaihtoehto ettei sinne tarvitse viedä, niin en veisi.

Lähes joka niemennotkossa on jonkinlaista puisto-/kerho-/avoin päiväkoti-/tms. toimintaa, etsisin vaihtoehtoa sitten sellaisesta.

Ja sitten kun sen päivähoidon aika taas on, niin hakee paikkaa tarpeeksi ajoissa, niin sen saaminen on todennäköisempää.
Eikö esikouluun joka tapauksessa pääse sinne, mikä on lähimpänä, niin täällä ainakin homma toimii?

Missään nimessä en lapsella kokopäiväpaikkaa pitäisi...osa-aikaisen kyllä, saisi käydä pari kolme kertaa viikossa 8-12 vaikkapa. Jos päiväkoti on hyvä ja päiväkotipaikkoja on vaikea saada, niin tuskin uskaltaisin paikasta kokonaan luopua, ettei parin vuoden päästä jouduta kuskaamaan toista muksua eskariin 10 kilsaa itäänpäin ja toista päivähoitoon 8 kilsaa länteenpäin.

Lapsi tottuu varmasti uuteen tilanteeseen eli osa-aikaiseen kerhomaiseen hoidossakäyntiin. Ja jos ei totu, niin sitten ottaisin pois pk:sta ja kokeiltaisiin kerhoja. Jossain joka tapauksessa kävisi, sillä mun mielestä 4-vuotiaalle ei ole hyväksi olla vain ja ainoastaan vanhempiensa kanssa, kun kavereitakaan ei kerran ole. Ja olen sen verran itsekäs, että haluaisin ihan kahdenkeskeistä aikaa vauvankin kanssa pari kertaa viikossa.

Missään nimessä en lapsella kokopäiväpaikkaa pitäisi...osa-aikaisen kyllä, saisi käydä pari kolme kertaa viikossa 8-12 vaikkapa. Jos päiväkoti on hyvä ja päiväkotipaikkoja on vaikea saada, niin tuskin uskaltaisin paikasta kokonaan luopua, ettei parin vuoden päästä jouduta kuskaamaan toista muksua eskariin 10 kilsaa itäänpäin ja toista päivähoitoon 8 kilsaa länteenpäin.

Lapsi tottuu varmasti uuteen tilanteeseen eli osa-aikaiseen kerhomaiseen hoidossakäyntiin. Ja jos ei totu, niin sitten ottaisin pois pk:sta ja kokeiltaisiin kerhoja. Jossain joka tapauksessa kävisi, sillä mun mielestä 4-vuotiaalle ei ole hyväksi olla vain ja ainoastaan vanhempiensa kanssa, kun kavereitakaan ei kerran ole. Ja olen sen verran itsekäs, että haluaisin ihan kahdenkeskeistä aikaa vauvankin kanssa pari kertaa viikossa.

Täyttä asiaa!

Niin..no ollaan kokeiltu seurakunnan kerhoakin,vaan sinne ei ainakaan jäänyt. minusta tuo poika on vana niin kiinni meissä ,että sen takia märisee ja ei uskalla mihinkään mennä. vien sen kuitnekin huomenna hoitoon vaikka jäisi kokopäiväksi sinne märiseen,pitää käydä neuvolassa ja ultrassa ym ja mies hoitaa omat lääkäri käynnit,voin sitten kun pojan hain kysyä johtajalta jos muutetaan osa-aikaiseksi. mut kokonaan en tosta paiksta luovu. täällä ei kyllä lähimpääbn eskariinkaan välttis pääse jos eii valmiiksi siinä päiväkodissa.. poika täyttää kesällä 5v. ite haluaisin että se kävis ettei siitä tuu ns,mamman poikaa. sais etes sen pari kertaa viikossa käydä.
mies ei henno päästää kun poika jää sinne itkemään ,mut ite oon sen verran kylmä ihminen jopa omalle lapselle että saa jäädä sinne märiseen. ei se siellä kuitenkaan 10minuuttia kauempaa märise. ja hoitajan mukaan vaan mun perään itkee, mut voiko sit olla jo 4-5vuotiaiden ryhmäsä kiusaamista? kun poika kyllä puhunut että muut pojat kiusaa? kysyin johtajalta niin nauro vaan että ei täällä kukaan kiusaa joskus saattaa isommat pojat töniä mut se kuuluu asiaan:O???

Yhteistyössä