Mitä tekisitte tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän oli tarkoitus lähteä juhannukseksi reissuun, tuttavien mökille. Olisimme lähteneet torstai iltana, kun olen päässyt töistä klo 20.30, matkaan menee n. 4 tuntia, joten perillä olisimme olleet 1 aikaan yöllä. Eilen sitten nuorimmainen (4v) satutti jalkansa, ja lääkäri kirjoitti minulle töihin poissaolo todistuksen loppuviikoksi. Mies sitten alkoi puhumaan, että nyt koska minä olen kotona, niin hän pystyisi tekemään tänään ja huomenna ylitöitä niin paljon, että voitaisiin lähteä jo keskiviikko iltana tuonne reissuun, ja näin vältettäisiin pahimmat ruuhkatkin.
Nyt sitten aloin miettimään, että voinko minä lähteä? Eli onko oikein, että tavallaan "hyväksikäytän" lapsen sairaslomaa, että pääsen reissuun. Ja koska mies voi kerran pitää torstain vapaata, niin minunhan kuuluisi sitten mennä töihin. Olen kyllä ilmoittanut olevani poissa loppuviikon, ja siellä on minulla sijainen, mutta jotenkin on sellainen olo että tekisin väärin.
Olen todella harvoin pois töistä, ja nyt on syyllinen olo muutenkin, vaikkei pitäisi.

Niin no, mieskin sanoi että vaikka hän nyt sen torstain voisikin sitten pitää vapaana, niin lääkäri on kuitenkin minulle tuon poissaolon kirjoittanut, ja minulla olisi silloin laillinen oikeus olla pois töistä jokatapauksessa. Minä vaan poden aina huonoa omaatuntoa tämmöisistä, ja mies meillä yleensä jääkin hoitamaan lapsia kun sairastuvat, mutta nyt hänellä töissä projekti mikä pitää saada juhannukseksi tehtyä.
Ja olisihan se toisaalta hölmöä istua täällä kotona, auto pakattuna odottamassa kellon lyömää kun minun työajan kuuluisi loppua.

Yhteistyössä