mitä tekisitte tilanteessani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen seurustelut jo vuoden lapsettoman miehen kanssa nyt joulusta kun puhuimme ilmoitti että lähtee vanhempiensa luokse jouluksi yksin.sanoi että on aina viettänyt joulun vanhempien ja sisarusten kanssa.ei halua meitä mukaan kun olemme vieraita.sanoin että senkus menee ja jää myös sinne ei tarvitse joulun jälkeen tulla takaisin.meille on tulossa yhteinen lapsi.

No et kai sä kovin vieras voi olla, tulevan lapsenlapsen äiti? Ehkä olisi aika tutustua? Vielä ehtii käväisemään ennen jouluakin, jos ei halua juuri juhlapyhiksi jättää ekaa sukulaisvierailua.

[QUOTE="Lissu";25133802]No et kai sä kovin vieras voi olla, tulevan lapsenlapsen äiti? Ehkä olisi aika tutustua? Vielä ehtii käväisemään ennen jouluakin, jos ei halua juuri juhlapyhiksi jättää ekaa sukulaisvierailua.[/QUOTE]

tuntuu vain että siihen sukuun on hankala päästä.mies ei pyydä meitä mukaan kun käy heillä,olen esittänyt miehen kautta kutsuja tulla käymään,eivät tule tai viekö tuo ees terveisiä perille asti.

niin, onko sulla aikaisemmasta liitosta lapsia? Puhuit että seurustelet lapsettoman miehen kanssa...
vaikuttaa siltä että teillä on sopeutumisvaikeuksia suhteessa, ette ole tainneet istua keskustelemaan käytännöistä ja perinteistä ja rutiineista.
Ne tuottaa kaikille parisuhteessa oleville alkuun ongelmia ja kompromisseja on tehtävä.

Voitteko keskustella että esim aatto vietetään erillään, mutta tapanina voisit käydä moikkaamassa sukua. Voiko miehesi tulla sinun luoksesi joulupäivänä?

Joulun pyhät ovat vaikeita sovittaa, jokaisella on lapsuudenkoti, omat vanhemmat, omat joulunviettotavat joiden yhteensovittaminen on kompromissia ja aina kuitenkin jokainen pettyy jollakin tapaa.

Musta vaikuttaa oudolta jos mies ei huoli sua mukaan. Kumminkin kun vissiin on perhettä sun kanssa perustamassa. Ja sähän oot halukas menemään sen porukoille, joten eihän miehen sillon ees tarvi tehdä mitään kompromissia. Oisko sit jotain et mies häpeilee lapsuuden perhettään tjtn. eikä sen takia sit halua sua sinne. Täähän on ihan spekulointia, mut puhu nyt asiasta. Mä vaatisin kunnon perustelut et miksi ei halua sua mukaan.

Aini, sanoitkin jo et mies ei halua "vieraita" mukaan. Mä kyllä loukkaantuisin tosi paljon jos mies pitäs uutta perhettään "vieraina". Toki olette ollut yhessä vasta suht lyhyen aikaa, mutta jos lapsikin on tulossa niin kyllähän se vaatii jo jonkinlaista vakavaa sitoutumista. Tietty voi olla et mies ei ole vielä ihan sinut tän ajatuksen kanssa. Miehillä kun kestää yleensä se kasvu isäksi/vanhemmaksi ja perheelliseksi vähän naisia pitempään.

ehkä jotain häpeää perheessä,,,tai sitten tulee mieleen että onko miehellä puhtaat paperit, salaileeko jotain, tai ettei ole oikein tosissaan suhteessa kanssasi. voimia.

En mäkään kyllä haluasi että mun mies tulis meille jouluksi, se on aina ollut mun perheen oma juhla, ei ketään ulkopuolisia... eli enpä vetäis hernarikippoa nenään aiheesta.

[QUOTE="vieras";25133829]tuntuu vain että siihen sukuun on hankala päästä.mies ei pyydä meitä mukaan kun käy heillä,olen esittänyt miehen kautta kutsuja tulla käymään,eivät tule tai viekö tuo ees terveisiä perille asti.[/QUOTE]

Onko hänen äitinsä mieleltään sairas? Tuli vain toinen aloitus mieleen, jossa mies oli kutsunut tyttöystävänsä äidinsä luokse jouluksi, mutta hänen teki mielensä perua koko juttu ja kyseli, että miten kertoisi tyttöystävälleen äidistään tai jotain sellaista siinä ketjussa oli.

Yhteistyössä