Mitä tekisitte? (työkaveri)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä sattu ennen lomia töissä aika kova yhteenotto. Kuulin erään ihmisen puhuneen minusta melko pahoja. Esim.en tee mitään kotona mieheni joutuu tekeen kaikki, olen huono työntekijä mieheni on tosi hyvä, en pidä mattoja lattialla ja kaiken huipuksi " hän ei ole koskaan nähnyt niin huonosti yhteen sopivaa paria, ku minä ja mieheni". Olemme siis mieheni kanssa samassa työpaikassa. Kävin sanoon sitten tälle työntekijälle, et lopettaa sen paskan puhumisen musta ja mun perheestä. Hän yritti selittää, että huumoria vaaan. Mua kuitenki loukkas varsinki tuo parisuhteen arvostelu. Ollaan oltu yhdessä 15v ja meillä on kolme lasta. Nyt tämä työntekijä tulee maanantaina töihin. Eihän mun tarvi sanoa hänelle edes huomenta vai mitä te tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Itse nostaisin kunnianloukkauksesta syytteen

Olisiko hiukan yliampuvaa,. Jos tällaisista puheista mentäisiin aina poliisitutkimuksiin ja oikeuteen, niin maa olisi täynnä todella rikkaita asianajajia ja ylityöllistettyjä, sairaslomalla olevia poliiseja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Itse nostaisin kunnianloukkauksesta syytteen

Olisiko hiukan yliampuvaa,. Jos tällaisista puheista mentäisiin aina poliisitutkimuksiin ja oikeuteen, niin maa olisi täynnä todella rikkaita asianajajia ja ylityöllistettyjä, sairaslomalla olevia poliiseja.

Jos minusta leviteltäisiin perättömiä väitteitä ja loukkaantuisin oikeasti niistä, niin tasan nostaisin syytteen. Rikastukoot asianajajat ja oppikoot paskanpuhujat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no tää puhuja on melkein 30 vuotta vanhempi, ku minä/miehini, että en tiedä voiko olla mustis.

Tai sit on vaan kateelinen, kun jos teil on toimiva suhde ja sil ittellään sitten ehkä ei oo ollu sellasta!
Ihmiset voi olla kateellisia ihan ihme asioistakin! :(

Sitä vit*** vielä enemmän jos sanot huomenta ja kohtelet kun sitä yhteenottoa ei olisi tapahtunutkaan.

Ja se on asiallinen tapa toimia, töitä tekemässähän te siellä olette.

Ei sitä nyt ylimpiä ystävyksiä tarvitse olla, mutta kyllä teidän aikuisten ihmisten täytyy osata tehdä yhdessä töitä jatkossakin. Tai vaihda työpaikkaa, jos et kestä hänen naamaansa katsella. Pilaatte muuten yhdessä KOKO työyhteisön (vaikka työkaverisi sen "sodan" aloittikin).

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Ei sitä nyt ylimpiä ystävyksiä tarvitse olla, mutta kyllä teidän aikuisten ihmisten täytyy osata tehdä yhdessä töitä jatkossakin. Tai vaihda työpaikkaa, jos et kestä hänen naamaansa katsella. Pilaatte muuten yhdessä KOKO työyhteisön (vaikka työkaverisi sen "sodan" aloittikin).

peesi

ymmärrän sen, että pitää käyttäytyä, ku aikuiset. Mutta oliko tuo toisen käytös asiallista? Ei olla samalla "linjalla" töissä hän tekee vähä eriaikaa töitä, ku minä, että tuskin meidän "sota" vaikuttaa kamalasti muuhun työyhteisöön.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä vit*** vielä enemmän jos sanot huomenta ja kohtelet kun sitä yhteenottoa ei olisi tapahtunutkaan.

Ja se on asiallinen tapa toimia, töitä tekemässähän te siellä olette.

Nimenomaan. Olette molemmat aikuisia ihmisiä ja unohdatte tuollaiset typeryydet.

ymmärrän sen, että pitää käyttäytyä, ku aikuiset. Mutta oliko tuo toisen käytös asiallista? Ei olla samalla "linjalla" töissä hän tekee vähä eriaikaa töitä, ku minä, että tuskin meidän "sota" vaikuttaa kamalasti muuhun työyhteisöön.

Ei toki ollut asiallista käytöstä, mutta ole edes sinä fiksumpi! Jos jatkat jankkaamista, niin alennut vain samalle tasolle tämän toisen eukon kanssa. Unohtakaa ja jatkakaa töitä.

ei ollut asiallista käytöstä.

Mutta käyttäydy sinä asiallisesti ja tarvittaessa kerrot ko jutun omalle esimiehellesi joka huomauuttaa asiasta eteenpäin ja hoitaa homman. Se on osa esimihen työnkuvaa.

"ongelma" on vain se, että (liioteltuna) sanonko huomenta, kysynkö miten loma on mennyt vai olenko vain hiljaa. Tosiaan eri linjalla ollaan, että pakko ei oo olla "tekemisissä".

pyytää keskustelua, jossa olisi läsnä työkamu,sinä ja pomo? Kertoisit mitä olet saanut kuulla korviisi ja tahtoisit tietää työkamulta että mitä puheet oikein ovat. Pomo voisi olla erotuomarina ja pitää asialinjalla teidät.
Sitten voisit esittää toivomuksen että puheet loppuvt siihen paikkaa. Työkamuhan pyytää anteeksi jos tajuaa olla fiksu kuten kuuluukin.
Jos hommasta ei tuu mitään, niin otappa yhteyttä eteenpäin asiassa. Ei tollasta työpaikkakiusaamista tarvii sietää. Jollei pomo puutu/auta asiaa, vie asiaa eteenpäin!

En riiteleen rupee enään asiasta. Se on varma. Sanoin sanottavani silloin, ku asia oli akuutti.

Ihan viisas päätös.

Jos jatkaa vielä niin kerro että sä olet tekemässä töitä, mielipiteet sinusta henkilönä tai teidän parisuhteesta ei kuulu hänelle ja piste. Että jatkossa kommentit vain jos ne koskee työssä suoriutumista tms ja nekin esimiesten kautta kiitos.

"ongelma" on vain se, että (liioteltuna) sanonko huomenta, kysynkö miten loma on mennyt vai olenko vain hiljaa. Tosiaan eri linjalla ollaan, että pakko ei oo olla "tekemisissä".

Sanot normaalilla äänellä huomenta ja jatkat matkaa etkä hidastele tai jää juttusille.

Yhteistyössä