MITÄ TEKISITTE VASTAAVASSA TILANTEESSA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmu

Vieras
Mies on töissä ja alun perin piti jäädä pois mutta nyt sai ainakin muutaman kuukauden jatkosopparin.

itse pääsen opiskelemaan sellaista alaa mistä oon unelmoinu,MUTTA

meillä on pieniä lapsia mitkä saisin päikkyyn juu,mutta ongelmana on tuo meidän ekaluokkalainen miten toimia hänen kanssa kun hänellä on välillä 10 aamuja ja itse menis kouluun kuitenkin 8 ja mies tekis kolmi-vuoro työtä..

onkos kukaan ollut koskaan vastaavassa tilanteessa ja miten ootte sen ratkaissu?

Meidän ekaluokkalainen kävi vuoden verran aamuja perhepäivähoitajalla, josta sit lähti kouluun. Minä olin kaksvuorotyössä eli käytännössä oli hoitajalla joka toinen viikko, ei mikään ylitsepääsemätön kustannus, kun tunteja ei tullut paljoa.

Oisko ekaluokkalaisella ketään koulukaveria, minne voisi mennä "tuhlaamaan aikaa" kymmenen aamuina?
Tai naapuria, sukulaista?
Siis ilmeisesti teilläpäin ei ole aamukerhoa koululla, missä vois viettää aikaansa?

Jos ketään sellaista ei ole, niin mie kuitenkin veikkaisin, että suht nopeasti lapsi oppisi toimimaan aamuisin kotonakin, ja lähtemään kouluun vaikka kellonsoiton avulla, tai puhelimella soitetusta "muistutuksesta".

Ja sama iltapäiviin... välipala vaan valmiiksi jääkaappiin, ja sovitte pelisäännöt... mitä saa tehdä ja mitä ei.

Kun olin ekalla,lähdin ite kouluun joka aamu tiettyyn kellonaikaan, äiti vaan soitti aamulla ja varmisti et oon heränny.Tästä ei ollu koskaan mitään ongelmia, en kylläkään joutunut kulkemaan koulumatkaa itsekseni vaan minut haki taksi keskustaan n.puolen kilometrin päästä.Mut jos tämä ei käy niin voisko sinne kouluun mennä pari tuntia myöhässä niinä aamuina?itselläni ainakaan amk-opiskelijana tämä ei olisi ongelma,riippuu tietty vähän koulusta...

Tietty kysyt sieltä koululta voiko lapsi sitten mennä sinne jo 8.00 aamulla, tai sitten
sovit itse koulun kanssa et sulla sitten alkaa koulu maanantaina vasta kun olet lapsen vienyt hoitoon.
Kyllä sinä ne toiset kiinni saat sitten joskus jos haluat, tai sitten siirrät vuodella ko. aineen suorittamista.
Ja mikäli se vielä kuukauden jälkeenkin jatkuu miehelläsi työt niin sitten alatte hommailla jotain aamupäivä kerhoa tms. lapselle vaikka kiven kolosta.

Ekaluokkalaisenne koulukavereilla on varmastikin sama ongelma koska eiköhän suurimmalla osalla molemmat vanhemmat lähde aikaisin töihin, että ehkä heidän kanssa voisitte tehdä jonkun yhteissuunnitelman.

Tai lapselle aamulla dvd pyörimään ja herätyskello soimaan tai puhelinsoitto silloin kun on aika lähteä kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
mutta voiko vielä ekaluokkalaista jättää yksin ja luottaa siihen että varmasti määräajassa kävelee kouluun??

Kyllä mun esikoinen ainakin osasi. Nyt meni jo tokalle. Pyrin tietysti olemaan läsnä niin paljon kuin mahdollista, mutta ei se vaan aina onnistunut. Koskaan ei edes myöhästynyt. Illalla kaikki laitettiin valmiiksi: vaatteet, reppu, aamupala jne. Soitin hänelle myös aamulla varmistaakseni, että hän oli herännyt.

Kuumimmat

Yhteistyössä