P
"pisara"
Vieras
Muutimme pari vuotta sitten mieheni töiden perässä uuteen kaupunkiin (toiselle puolelle Suomea). Kaikki ystävät, sukulaiset ja tuttavat jäivät vanhaan kotikaupunkiimme. Miehellä on täällä hyvä vakityöpaikka, itse olen ollut kotiäitinä ja työttömänä, koska oman alani töitä ei täältä löydy (ja työpaikat muutenkin kiven alla). Sain nyt kuitenkin huipun työtarjouksen oman alani töistä kotikaupungistani. Työ olisi ihan unelma, vaikkakin alkuun määräaikainen. Emme viihdy miehen kanssa täällä uudessa kaupungissa, emmekä ole kahden vuoden jälkeenkään löytäneet ystäviä tai harrastuksia. Asuminen on myös täällä paljon kalliimpaa kuin mitä se olisi kotikaupungissamme, joten taloudellisesti on hyvin tiukkaa. Suoraan sanottuna olemme molemmat aika masentuneita ja uupuneita. Lastenhoitoapua ei ole saatavilla ikinä, ja minä olen tosi yksinäinen. Haluaisin ottaa uuden työn vastaan, mutta mies ei, koska hän on kuitenkin niin hyvässä työssä ja ei välttämättä löytäisi uutta työtä toisesta kaupungista. Hänkin kyllä kaipaa ystäviensä ja sukulaisten luokse. Mitä siis tekisitte tässä tilanteessa?