Mitä tekisitte?

Tiedän mitä onni on

Aktiivinen jäsen
15.08.2008
1 815
0
36
Mieheni tahtoo että menisimme huomenna hänen vanhempiensa luona käymään. Paikalla olisi myös miehen kaksi sisarusta lapsineen joita yhteensä 7. Meillä vauva joka on viikon ja kahden päivän ikäinen ja mies tahtoisi esitellä lapsemme sukulaisilleen. Itse en tahtoisi näin pienen kanssa lähteä minnekään, ja olen sitä mieltä että vieraat tulkoot tänne meille vauvaa katsomaan, jos ovat terveitä. Sitten se suurin mutta: toisen sisaruksen kolmesta lapsesta keskimmäisellä oli kaksi viikkoa sitten enterorokko. Nuorimmaisensa sairasti sen ensin ja kesti pitkään ennen kuin tauti oireili tässä keskimmäisessä. Hänellä ei oireita kuulemma enää ole, mutta pelkään että tauti itää vielä heidän vanhimmassa lapsessaan, ja enterorokkohan tartuttaa jo ennen kuin oireita ilmenee. Pelkään että jos lähdemme kyläilemään, voi vauvamme tai me itse sairastua, ja sitä en halua. Nyt tahtoisin kuulla teidän mielipiteenne tästä asiasta?

No eiks toi entero oo vähä vakavampi kun muut, vai oonko ymmärtäny väärin. Mä en ainakaan lähtis. jos ei muut sitä ymmärtäis niin ojentelisin herneitä valmiiks että vetäkööt neniinsä.

Mies vaan nettiin ja tänne palstalle esim. lukemaan enterorokosta,niin ei varmasti menis sinne itsekkään!!! Niin kamalan kuvan olen siitä taudista saanut itse. Älä missään nimessä vie vauvaa sinne,eläkä päästä miestäkään.

Ihan makuasia, vauva ei tauteja varmaankaan saa, kun vastasyntyneellä vastustuskyky (jos normipainoisena syntynyt) äidiltä vielä. Eli tuskin sen takia pitää jättää väliin. Mutta ihan ittes takia, kun kuulostaa ettet taho, niin jätä käymättä ja väitä miehelles just tota ettei niin pientä voi viedä, ei miehet siitä mitään tiedä kuitenkaan :D

En lähtis! Kyllä sitä vauvaa voi esitellä myöhemminkin, lähettäkää vaikka kamerakännykällä tai tietokoneen kautta valokuvia tai videopätkää. Kyläilyn sijaan sunkin olis hyvä lepäillä ja toipua synnytyksestä kaikessa rauhassa, vauvahuuruisena kun ei omaa väsymystäkään välttämättä tajua..

On viikon ikäinen aika pieni vielä..ja huono vastustuskyky,tuo entero ei varmasti ole kiva isommallakaan,saatika noin pienellä.

Niin juu,onhan synnytyskin aika rankka,ainakin yleensä ja ne hormonit ja kaikki.Olis varmaan parasta ottaa enempi levon kannalta..tai itestäni ainakin tuntui ettei noin pian ois jaksanut minnekään.

en todellakaan menis. enkä kyllä päästäis niitä sukulaisia kotiinikaan. kyllä sitä ehtii myöhemminkin, turha ottaa riskiä kun on noin pieni vauva kyseessä.
miehet ei aina tajuu...

Tuntuu kyllä tosiaan olo siltä ettei mulla energiakaan nyt riitä kyläilyyn. Univelkaa on eikä synnytyskään ollut ihan helpoimmasta päästä. Mies sanoi että siskonsa varmaan kohta suuttuu... Sinäpä suuttuu, tuon vauvan terveys on mulle paljon tärkeämpää kuin kenenkään suuttumiset! Mies luki teidän vastaukset ja kai ymmärtää nyt paremmin, mutta suuttui kun täällä häntä "haukun"... :o :headwall:

Höh..ei tuo kyllä haukkumista ollut,ihan turhaan miehes suuttuu.
Miehes taitaa olla vaan niin innoissaan teijän pienestä ja haluaisi esitellä hänet suvulle,ettei aatellut tuota tautia tai sen tarttumista?

Ihmettelen miten miehen sisko ei ymmärrä tuota vaan suuttuu siitä,ettette haluais tieten tahtoen saattaa pientä vauvaa taudin vaaraan?
Siis voisihan se olla,ettei se tarttuisi mutta haluatteko ottaa riskin että saattaa tarttuakin??

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ihan makuasia, vauva ei tauteja varmaankaan saa, kun vastasyntyneellä vastustuskyky (jos normipainoisena syntynyt) äidiltä vielä. Eli tuskin sen takia pitää jättää väliin. Mutta ihan ittes takia, kun kuulostaa ettet taho, niin jätä käymättä ja väitä miehelles just tota ettei niin pientä voi viedä, ei miehet siitä mitään tiedä kuitenkaan :D

Tuo vastustuskyky äidiltä ei välttämättä ole 100% varma. Itse sairastuin viikon vanhana vesirokkoon ja synnyin normaalipainisena ja lääkärien mukaan ei olisi pitänyt olla mitenkään mahdollista. Ja ei todellakaan noin pienelle ole mikään pikkujuttu. (olips kyseessä sitten mikä tahansa rokko tai virus yms.)

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Höh..ei tuo kyllä haukkumista ollut,ihan turhaan miehes suuttuu.
Miehes taitaa olla vaan niin innoissaan teijän pienestä ja haluaisi esitellä hänet suvulle,ettei aatellut tuota tautia tai sen tarttumista?

Ihmettelen miten miehen sisko ei ymmärrä tuota vaan suuttuu siitä,ettette haluais tieten tahtoen saattaa pientä vauvaa taudin vaaraan?
Siis voisihan se olla,ettei se tarttuisi mutta haluatteko ottaa riskin että saattaa tarttuakin??

Naulan kantaan! Tätä mieheni ei tajua.
On tuo kyllä kovasti innoissaan ja ylpeä pojastaan, ja ymmärrän että tietysti tahtoisi hänet esitellä, ja terveet sukulaiset toki saavatkin tulla käymään. Mutta siskon perheen sairastamiselle en minä voi mitään.

Yhteistyössä