Mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jahkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jahkaaja

Vieras
Kertokaas ihmiset mielipide, mitä tekisitte tilanteessani. Eli olen 24-v., miehen kanssa oltu vuosia yhdessä. Olemme yrittäneet vauvaa viime kesästä, mutta ei ole tärpännyt. Nyt mulle on tarjoutumassa uskomaton tilaisuus pistää oma firma pystyyn! Eli kannattaako mun tässä vaiheessa alkaa sellaista pyörittämään, kun toiveissa on raskautua. Toisaalta, jos lasta ei kuulukaan joudun luultavasti olemaan työttömänä tai työssä sellaisessa paikassa, jossa en haluaisi olla. Oman alan töitä, mutta työtahti ihan järjetön. Päätös pitäisi tehdä pikapuoliin, mutta en todellakaan tiedä! Mies kannustaa yrittäjyyteen ja sanoo, että ainahan sen voi lopettaa, mutta tiedä nyt sitten.

Kinkkinen tilanne...Mutta sinänsä ikä on sinun puolellasi,koska olet vielä nuori,ehdit lapsia saamaan vielä myöhemminkin.Jos vauvakuume ei ole ylitsepääsemätön,niin sinuna siirtäisin lapsenhankintayritystä vuodella kahdelle?Kyllähän myös yrittäjä voi sitten hankkia lapsia!Nyt sinun on vain punnittava kumpi kuppi painaa enemmän tämänhetkisessä elämässä.Tuleeko tälläinen työtarjous mahdollisesti uudestaan tulevaisuudessa vai onko tämä tilanne ainutlaatuinen?
Kenties olisi helpompi perustaa yritys nyt,kun ei ole lasta josta huolehtia...mutta niin kuin sanoin,tilanne on kinkkinen...keskustelkaa miehesi kanssa,mitkä asiat ovat teille nyt tässä elämässä tärkeintä ja mitä kenties voi vähän siirtää ja tehdä myöhemmin!Tsemppiä!

Kiitos kommenteista.. Tää on todella rassaava tilanne, kun molemmat haluais saada, mutta eihän se nyt järjellä ajatellen onnistu. Vaatii keskustelua kotona ja tosiaan asioiden punnitsemista. Jos en tästä kierrosta raskaudu niin tokihan vauva-ajatustakin voisi siirtää ainakin puolella vuodella. Mutta kun ei voi koskaan tietää onnistuuko raskautuminen, niitä lapsia kun ei niin vain tehdä, olen huomannut niin pelottaa sekin ajatus.

Yksi kaverini perusti oman yrityksen ja siinä meni puolitoista vuotta, kun hän sai lapsen. En tällä hetkellä tiedä tarkemmin tilanteesta, mutta ilmeisesti on saanut helposti sijaisen, kun yritys on edelleen olemassa.

Riippuu tietysti paljon yrityksen laadusta, mitkä ovat sijaisuuden haittapuolet, tai kuinka stressaavaa on olla äitityslomalla. Jokuhan pystyy tekemään töitä myös kotoa käsin, joku taas ei.

Itsekin haaveilen omasta yrityksestä, mutta koska vauvahaaveita on jo ollut kaksi vuotta ja meidän tilanteessa lapsia ei tosiaankaan tehdä, olen päättänyt, että ensin mahdollinen/set lapsi/lapset ja sitten voin myöhemmin keskittyä täysillä "uraan".

Tietysti tilanteesi työttömänä tai epämieluisassa työssä on oma lusikkansa soppaan. Kannattaa varmaankin kirjata molempien vaihtoehtojen plussat ja miinukset. Eiköhän se ratkaisu sieltä löydy.

Onnea kumpaankin projektiin! :)

Perusta hyvä ihminen oma firma kun olet vielä kuitenkin niin nuori. Lapsen tekoa voit vielä siirtää hyvällä omallatunnolla parisen vuotta. Itse olen 26v ja olen jo pitkään haaveillut unelma työpaikasta, mutta jotenkin se aika vain on mennyt niin sutjakkaasti ja ikääkin on ehtinyt kertymään sen verran että lapsia on yritettävä tehdä nyt. Lapsettomuutta takana kaksi vuotta.Mun mielestä tossa vaiheessa kandee aloittaa oma firma ja odottaa sitä lapsen tekoa. Kuitenkin jos ajattelee niin olet sitten pitkään kiinni siinä lapsessa ja jos vähänkään tuntuu siltä että haluat mielummin se firman niin on ok. Sitten kun aika on kypsä ja voit tarjota lapselle hyvän tulevaisuuden niin sitten.Toivottavasti oli edes hiukan apua...:)

Jos vauvan yritystä on takana jo niinkin pitkään kuin viime kesästä, en ainakaan itse lykkäisi yritystä mistään syystä, koska priorisoin perheen kaiken muun edelle. Todennäköiset raskautumiseen ei ainakaan parane iän karttuessa.

Itse olen 26, esikoisen sain syksyllä, kesken opintojen. Opiskella ehtii, samoin kuin tehdä töitäkin, ne kyllä odottavat. :)

Oon vuosimallia -83, eli 25 täytän ihan piakkoin. Kiva kun herättää keskustelua, mutta niinku huomaatte niin ajatuksia on puolesta jos toisesta :) Varmaan se arvotus pitäs tehdä oman ja miehen pään sisällä. Mun alani on sellainen, että töitä varmasti löytyy sitten myöhemminkin, mutta tää nykyinen tarjous on niin unelma, ettei toista tuu varmaan vastaan. Miehen kanssa juteltiin tänään ja se tukee edelleen siihen yrittäjyyteen. Sanoi, että siitä pääsee aina kyllä pois. Toisaalta hyövääkö aloittaa, jos lapsen teko on kuitenkin aiheellista parin vuoden sisällä? Tää työhomma olis vähä sellainen, ettei siihen tuuraajaa voi ottaa.

Nyt oon sitä mieltä, että aloitan sen yrityshomman. Jänskättää vaan, kun tässä kuussa on ovis hyödynnetty oikein kunnolla ja ens viikolla pitäs jo paperit tehä siitä työhommasta. Tyhmää jättää se työ ja pettyä kun menkat alkaa. Tyhmää alottaa se duuni jos oonkin raskaana tai raskautumassa.

Nälkään me ei kuoltaisi vaikka raskaaksi tulisinkin, mutta tää unelmahomma vaan niin kutkuttaa :)

Niinku huomaatte niin ei tää mun ajatustyö etene ollenkaan :D

Yhteistyössä