Mitä terveelisempää ja kevyempää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
vaikka leffailtaan ?
Itse tykkään napostella jotakin leffaa katsoessa.
Viime aikoina oon tehny kasvislautasen ja kevytdippiä.
Mitä karkin ja suklaan tilalle voisi ostaa, viinirypäleet on hyviä, mutta kyllästyttää, pähkinät,mantelit ?

Poppareita, ei ole lihottavia jos sitä haet. Kuituahan niissä on aika mukavasti.
Viinirypäleet eivät todellakaan ole terveellisiä ja pähkinöitä ei kuulu syödä kuin muutama per päivä.

Mä kasaan usein pienestä määrästä jäätelöä (max 200 grammaa) ja banaanista tai muista hedelmistä tai marjoista annoksen ja nautin sen hitaasti. Tai sit syön vaikka Paula-suklaavanukkaan. Siinä ei oo kamalasti kaloreita.

Puuhippa, viinirypäleitä ja pähkinöitä syön vähän kerrallaan enkä joka päivä.

Välillä kaipaa muutakin kuin kasviksia ja dippiä.

Viimeksi muokattu:
Ai niin jäiset marjat, pitäisi hommata marjoja lisää.
Tällä hetkellä on vaan mustikkaa.

Riippuu mistä sä tykkäät. Jos vaikka jätskistä, laita esim. rahkaa ja mansikoita niin tulee tosi hyvää. Helppo herkkuja on muunnella.

Jätski on myös lemppareita,eiköhän jotain kevytversiota keksi siitäkin. :)
Jäisiä marjoja,pakastettua banaania,rahkaa.

Miulla vaihtelee välillä tekeekö mieli suolaista vai makeaa.
Molempiin himoihin voi antaa vihjeitä edelleen :)

Muutamassa ruokalusikallisessa maissinjyviä onkin ihan hirveästi hiilihydraatteja.

Jos jotain kevyempää ja terveellisempää haluaa niin valitsisin jotain muuta kuin hiilaria ja suolaa.. Mua ainakin popparit turvottaa hirveästi ja tekee entistä enemmän mieli mässätä jotain kun nopeat hiilarit itseensä kiskoo.

Ja niin se vaan on, että mitä vähemmän tommosta "huonoa" syö niin sitä vähemmän sitä tekee mieli.

yksi meidän suolainen napostelusuosikki on extrapalvikinkku- tai kalkkuna. Tai sit grillihärkää. Tai ihan mitä vaan vähärasvaista täyslihaleikkelettä. Siihen päälle sipaisu sinappia tai piparjuurituorejuustoa tai chilitahnaa tai mistä tykkää ja suuhun.

• Tykkää
Reactions: Kais
yksi meidän suolainen napostelusuosikki on extrapalvikinkku- tai kalkkuna. Tai sit grillihärkää. Tai ihan mitä vaan vähärasvaista täyslihaleikkelettä. Siihen päälle sipaisu sinappia tai piparjuurituorejuustoa tai chilitahnaa tai mistä tykkää ja suuhun.

Mun lemppari on muuten rosvopaisti ja viipale kevytjuustoa esim kadet 10%

vaikka leffailtaan ?
Itse tykkään napostella jotakin leffaa katsoessa.
Viime aikoina oon tehny kasvislautasen ja kevytdippiä.
Eikö napustelu ja syöminen häiritse elokuvaan keskittymistä? Eli eikö kannata keskittyä syömiseen erikseen ja katsoa sitten sen jälkeen tai sitä ennen elokuvaa? Hyvät elokuvat ovat sellaisia, että niihin kannattaa keskittyä. Tietysti, jos katsoo mitäänsanomatonta hömppää, niin...

Eikö napustelu ja syöminen häiritse elokuvaan keskittymistä? Eli eikö kannata keskittyä syömiseen erikseen ja katsoa sitten sen jälkeen tai sitä ennen elokuvaa? Hyvät elokuvat ovat sellaisia, että niihin kannattaa keskittyä. Tietysti, jos katsoo mitäänsanomatonta hömppää, niin...

Me syödään aina kun katsellaan jotain. Tosin usein katsellaan just jotain ruokaohjelmaa. :D Mut kyllä leffaankin kuuluu naposteltavat! Ei siitä irti osaa opetella kun on jo kahdeksankymmentäluvulla moisen oppinut.

Mä kasaan usein pienestä määrästä jäätelöä (max 200 grammaa) ja banaanista tai muista hedelmistä tai marjoista annoksen ja nautin sen hitaasti. Tai sit syön vaikka Paula-suklaavanukkaan. Siinä ei oo kamalasti kaloreita.

No ei sitä kannata syödä kenenkään!

Siinähän on...
karrageeni

"Hamsterin käsi saatiin turpoamaan karrageenilla" lukee fimean sivulla.
Haluatko suolen tukkoon? Tai kurkun kipeäksi?

Jes, hamsterin käsi on taas tapetilla :D

Mä napsin monesti ruissipsejä lohi- tai tonnikalatahnalla (riippuen mitä kaapeista löytyy). Eli lohta, sipulia/ruohosipulia, ranskankermaa/kermaviiliä, sitruunanmehua ja mausteita. On namia, ja sisältää myös proteiinia toisin ku pelkkä dippi :)

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Me ollaan kanssa tehty täytettyjä ruissipsejä snäckseiksi. Ruissipseihin just tonnikala, lohi, poro tai homejuustotäytteitä vaikka. Myös katkaravut sopivat dippaukseen kasvisten lisäksi.

Ei häiritse keskittymistä. Mie saatan leffaa katsoessa myös lajitella puhdasta pyykkiä tai kuntopyöräilen tai venyttelen sängyllä. Yleensä katson kauhu, jännitys tai seikkailuleffoja, välillä sarjoja.

Ruissipsit on hyviä, ei pitkiin aikoihin tullut ostettua.

[QUOTE="Jenis";30664901]Jes, hamsterin käsi on taas tapetilla :D

Mä napsin monesti ruissipsejä lohi- tai tonnikalatahnalla (riippuen mitä kaapeista löytyy). Eli lohta, sipulia/ruohosipulia, ranskankermaa/kermaviiliä, sitruunanmehua ja mausteita. On namia, ja sisältää myös proteiinia toisin ku pelkkä dippi :)[/QUOTE]

Juu, siihen kun sekoittaa vielä sorbitolia,
ksantaanikumia, sitruunahappoa, ja E218, saakin oikein tappavan koktailin:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/10508539.pdf
Tosin nekin syyt voidaan aina kääntää jonkun muun syyksi, mut ei ainakaan tuon aineen!

[QUOTE="paula";30664931]Juu, siihen kun sekoittaa vielä sorbitolia,
ksantaanikumia, sitruunahappoa, ja E218, saakin oikein tappavan koktailin:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/10508539.pdf
Tosin nekin syyt voidaan aina kääntää jonkun muun syyksi, mut ei ainakaan tuon aineen![/QUOTE]

Teeppä oma aloitus näistä sun jutuistasi ja linkityksistä, kiitos.
En halua niitä omaan aloitukseen.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Yhteistyössä