Mitä töitä "voi " hakea ilman koulutusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kahvilatyöntekijä
tarjoilija
siivooja
huoltoaseman myyjä
ruokakaupan myyjä
erikoisliikkeiden myyjä (vaate, kenkä, lahjatavara, kirja...)
puhelinmyyjä
päiväkotiin

ei nykysin pääse ees siivoomaan ilman koulutusta,tai no ehkä jonkun bussiaseman vessoja. Meillä ei oteta töihin juuri ketään tekemään mitään ellei ole koulutusta tai ainakin pitkä työkokemus ja jos ei ole koulutusta ja haet jotain paikkaa niin sun täytyy samalla opiskella se koulutus.

[QUOTE="minttu";25081468]kahvilatyöntekijä
tarjoilija
siivooja
huoltoaseman myyjä
ruokakaupan myyjä
erikoisliikkeiden myyjä (vaate, kenkä, lahjatavara, kirja...)
puhelinmyyjä
päiväkotiin[/QUOTE]

No päiväkotiin ei ainakaan pääse ilman koulutusta.......... Ei edes sijaiseksi.

[QUOTE="ttt";25081601]No päiväkotiin ei ainakaan pääse ilman koulutusta.......... Ei edes sijaiseksi.[/QUOTE]

Kummasti vain minun ystäväni ovat lukion jälkeen menneet päiväkotiin. En sitten tiedä, lasketaanko lukio koulutukseksi. :D

No ei oikein tarjoilijaksikaan pääse, blokkariksi baariin kyllä. Myyjäksikään ei moni paikka ota, tai täytyisi olla ainakin jotenkin hankittua työkokemusta alalta.

[QUOTE="minttu";25081607]Kummasti vain minun ystäväni ovat lukion jälkeen menneet päiväkotiin. En sitten tiedä, lasketaanko lukio koulutukseksi. :D[/QUOTE]

Olen mäkin ollut lyhyen pätkän päiväkodissa kaupungin kesätöissä lukion jälkeen, mutta ilman vaadittavaa koulutusta en saanut missään tilanteessa korvata toista työntekijää, eli paikalla mun ja lasten kanssa samassa huoneessa oli aina oltava koulutettu työntekijä, eikä esim. ulkoilussa mua saanut laskea yhdeksi hoitajaksi, vaan oli oltava se vaadittu määrä hoitajia + lisäksi minä. Siksi voi olla hankala saada työpaikkaa, mielummin varmasti ottavat ihan täysivaltaisen työntekijän. Olisivat ne mielellään pitäneet mut siellä kauemmin, mutta eipä kaupunki olisi tuhlannut rahaa siihen että palkkaa sinne pidemmäksi ajaksi ylimääräisen työntekijän auttamaan. Ehkä olisivat ottaneet jos olisivat työkkärin kautta saaneet mut sinne ilmaiseksi? :D

Yhteistyössä