Mitä touhuatte 3,5v kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no meillä ainakin leikitään legoilla,muumitalolla,piirretään ja jos lapsi sais päättää niin muuta ei tehtäisi kun katsottaisi telkkaria. Välillä lapsi menee omaan huoneeseen ja laittaa oven kiinni ja puuhailee ja leikkii siellä ihan itsekseen.

No meillä on tyttö,mutta me touhutaan yhdessä aika vähän,hän keksii itsekseen tai sitten veljen kanssa kaikenlaista,piirtelee,laittaa ruokaa,rakentaa junarataa,rakentaa legoilla yms.Piirtämiseen tarvitsee sen verran apua,että annan välineet,välillä teen malliksi vaikka hänen nimensä,kun haluaa "kirjoittaa".Ulkona potkitaan palloa yhdessä,ihan sellaista normaalia varmaan touhutaan.

Mun täytyy sanoa etten itse jaksaisi leikkiä autoilla,legoilla ja junaradalla kaiket päivät...ainukainen kun on niin seuraa vailla kovasti. Isänsä kyllä jaksaa leikkiä kyseisiä leikkejä, mut mä mieluummin otan mukaan ihan ruoan laittoon,pyykin pesuun ja siivoukseen, leipomiseen jne.

Ja sit askarrellaan..äidille mukavampi istua keittiön pöydän ääressä kuin lattialla löhöillä.Saksilla leikkaaminen ja liimaaminen on in.

Muovailuvahalla tehdessä aika kuluu rattoisasti.

Pelejä pelaa silloin tällöin..ei oikein jaksa keskittyä sääntöihin vielä ja haluaisi aina voitaa..

Palapelit ottaa myös hermoonsa jos liian vaikeita.

Videoita tykkää katsella silloin tällöin ja tietsikalla pikkukakkosen jne.lastensivuilla..

maalataan vesiväreillä tai sormiväreillä, käytetään muovailuvahaa.. leivotaan valmispiparitaikinasta pipareita leikitään piilosta katsotaan yhdessä lastenohjelmia ..saunassa tai suihkussahan tuolla menee jo kovasti aikaa kun " keittelee soppiaan" tai puhaltelee saippuakuplia, joskus ollaan vaan.. tykkää myös kun luetaan kirjoja tai muumilehteä ja poika täytti juuri neljän

meillä on kylläkin tyttöjä,mutta vastaan silti :D

noilla muksuilla on tällähetkellä kova muovailu-innostus :D muovailuvahat on siis todella kovassa käytössä tällähetkellä :)
tykkäävät tosi paljon myös piirtää,maalata vesiväreillä,askarrella,tehdä majoja...
ulkoilu on yks lempipuuhista aina :) ja illan kohokohta on kun käydään sytyttämässä pihalle kynttilöitä :heart:

Mekin touhutaan yhdessä juuri noita palapelejä, askarrellaan, siivotaan, imuroidaan ym kotihommia, ulkoillaan, palloillaan, muovaillaan, piirretään, väritetään.

Ainoa mitä en osaa kauheesti pojan kanssa tehdä on tuo legoilla ja autoilla leikkiminen.

no meillä tyttö, sisäjutuista: piirtää, leikkelee saksilla lehtiä/paperia, pelataan muistipeliä, katotaan kirjoja, leikkii legoilla, omia piiloleikkejä, retkileikkejä, tekee leikkikeittiössä nalleille ruokaa...

Mä olen huono leikkimään lasten kanssa, ehkä laiskuuttakin, mutta lapset leikkii eniten keskenään. Piirtelen, askartelen, pelataan muistipeliä tai dominoa, musisoidaan, leivon, siivoilen ym. lasten kanssa. Ulkona lasketaan mäkeä, keinutaan, hiekkalaatikolla touhutaan. 3,5 vuotiaalla on paljon leikkejä isompien sisarusten kanssa, mm. piiloleikit, rooli-ja mielikuvitusleikit, autoleikit, barbieleikit, legoleikit. Joskus leikkii itse, pelaa helppoja pelejä tietokoneella tai muuta sellaista.

Yhteistyössä