mitä touhuilette päivällä pienen vauvan (n.2kk) kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
musta tuntuu että oon ihan paska äiti, kun aika usein vauva itekseen lattialla leikkimatolla tai sitterissä tai sit vaan sohvalla peiton päällä makoilee... mutta miten sitä muka koko ajan voi seurustella sen pikkusen kanssa? on kuitenki kotityöt ja ruoanlaitot sun muut siinä ohessa.. ja siis kyllä me "jutellaan" ja hassutellaan usein päivän aikana, vaipan vaihdon yhteydessä jne.. mutta siis kertokaapa, miten teillä?

Meillä 2 kk viihtyi todella huonosti missään muualla kuin sylissä. Oltiin sitten niin, eikä se minua haitannut.

Mutta - minulle on psykologi sanonut, ettei lasta tarvitse olla koko ajan viihdyttämässä. Läsnä täytyy olla, mutta jos lapsi viihtyy välillä itsekseen, niin todellakin saa antaa olla ihan rauhassa.

Mä tajusin kolmannen kohdalla vaan nauttia siitä vauva-ajasta. En varsin leikkinyt tai touhunnut mitään, mutta pidin paljon sylissä ja hellittelin. Vauva oli tosi tyytyväinen ja helppo tapaus. Ei sitä mitään ihme ohjelmaa tartte pitää koko aikaa, olla länsä. Vauvat vaistoo sen.

juu kyllä tää meiän neiti on hirmu tyytyväinen tapaus ja viihtyy hyvin yksinkin, tosin nauttii ihan älyttömästi siitä kun sitten meen kutittelemaan ja naureskelemaan sen kanssa... ehkä just sen takia tuleekin niin paha mieli, kun huomaan että hän on niin iloinen niinä hetkinä kun seurustellaan ja sit kuitenkin usein vaan annan makoilla itekseen ja teen ite muita hommia... :/

Teen kotihommia, mutta vaunulenkeillä käydään 1-3 kertaa päivässä... sohvalla ollaan sylikkäin ja lähekkäin.. vauvahierontaa esim. tai vauva makoilee mun polvien päällä ja juttelen ja nautitaan läheisyydestä ja yhdessä olosta. Kantoliinassa vauva on rinnan päällä jos teen muita hommia ja annan tietysti olla itsekseenkin. Ei se vauva äitiä koko ajan tarvitse viereensä, vaan on ihan ok jos vauva on masullaan lattialla yksikseenkin. Siinähän se pieni oppii uusia taitoja ja kehittyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu kyllä tää meiän neiti on hirmu tyytyväinen tapaus ja viihtyy hyvin yksinkin, tosin nauttii ihan älyttömästi siitä kun sitten meen kutittelemaan ja naureskelemaan sen kanssa... ehkä just sen takia tuleekin niin paha mieli, kun huomaan että hän on niin iloinen niinä hetkinä kun seurustellaan ja sit kuitenkin usein vaan annan makoilla itekseen ja teen ite muita hommia... :/
Oletko ajatellut käyttää välillä kantoliinaa tai hyvää rintareppua? Saat kädet vapaaksi puuhasteluun, mutta vauva on kuitenkin lähelläsi.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oletko ajatellut käyttää välillä kantoliinaa tai hyvää rintareppua? Saat kädet vapaaksi puuhasteluun, mutta vauva on kuitenkin lähelläsi.

no kantoliina meillä olis ja itseasiassa rintareppukin, mut se reppu on jotenki niin epämukava käyttää.. sitä liinaa voiski tosiaa ruveta käyttämään päivisin kun nää ilmatkin tästä vissiin on jo viilenemään päin, niin ei molemmat paistuta sen liinan sisään. :)

Yhteistyössä