mitä touhuta vauvan 6kk kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 567
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

567

Vieras
miten te vietätte päivää puolivuotiaan kanssa? Paljon ollaan vauvan kanssa kahdestaan ja ideat rupeavat loppumaan. Leikitään, lauletaan, jumpataan yms. Mitäs muuta sitä voisi päivän aikana tehdä?

siis ihan totta,pitääkö vauvan kans koko ajan puuhata jotain. Kyllä mulla on lasten vauva aikana päivät kulunu kotitöitten parissa ja vauva kulkenut kantoliinassa mukana. Eikä ole valittaneet virikkeiden puutetta.

en mä ole tainnut tuon ikäisen kanssa tehdä vielä sen ihmeemmin mitään. aina silloin tällöin leluja esitellyt ja sitä perushoitoa muutenkin. Vaunuiltu on paljon.

mut siis mitään "ohjelmaa" en oo tarkotuksella miettinyt et nyt sitä ja nyt tätä.

Meillä kun ei noita kotitöitä ole kovinkaan paljon. Teen niitä kyllä vauvan kanssa yhdessä (tiskikoneen/pyykkikoneen täyttö yms). Eli paljon on joutilasta aikaa ja muksu tuntuu kyllästyvän lattialla touhuamiseen jatkuvasti. Tottahan se on että ehkä mä kaipaan niitä virikkeitä vähän ennemmän kuin tuo puolivuotias :)

keinuminen ei ole tullutkaan mieleen, täytyypä kokeilla mitä tyttö siitä tykkäisi kun kovasti on kaikenlaisen nujuamisen perään.

välillä höpsötellään, mutta vauva leikkii myös itsekseen lattialla... eikai sitä tarvi mitään eritystä tehdä koko aikaa... toki siis lapsen kanssa pitää leikkiä joka päivä, mutta ei kannata kehittää itsestään ohjelmatoimistoa... nykyään monet lapset ei osaa enää keksiä itse tekemistä, kun aina on keksitty puolesta kaikki...

meillä oli 6 kk iässä semmonen pari viikkoa kestävä kausi ettei lattialla yksin leikkinyt juuri lainkaan.. alkoi heti kitisee jos laittoi lattialle.. nyt taas viihtyy ( 7 kk) kauankin lattialla että saa itse esim. siivottua samalla:)

jatkan vielä, paljon kyläillään ja meillä käy vieraita... lähinnä muita mammoja sekä omia vanhempia ja sisaruksia tavataan... virkistää aina omaa mieltä ja vauva saa katseltavaa ja ihailua...

Täytyy kyllä tunnustaa etten ole koskaan ollut mikään vauvaviihdyttäjä. Enkä isompilapsi viihdyttäjä. Vauvojen olen antanut olla aina mukana päivän tavallisissa kotiaskareissa, joko saman huoneen lattialla köllimässä tai ryömimässä kuin missä minä puuhailen kotiaskareita, tai sitten vaikka kantoliinassa mukana. Lauletaan sitten illalla unilaulut ja välillä katsotaan vaikka yhdessä kuvakirjaa, mutta pääasiassa nää meidän naperot on saaneet viihtyä mun toimia katsoessa.

Aina tosin niin että juttelen kokoajan vauvalle. Kerran päivässä aina ulos vaunuilemaan, tai kaksi jos esikoisen kans mennään vielä leikkipuistoon. Siinäpä se.

Yhteistyössä