Mitä tunteita tämä herättää sinussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paapaaapaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paapaaapaa

Vieras
Tapasin tänään 1,5 - vuotiaan tytön, jolla oli lakatut kynnet. Hänet oli puettu farkkuihin ja mustaan nahkatakkiin. Joustavat farkut vielä jotenkin ymmärrän..mutta en tuota kynsilakkaa ja nahkarotsia.

Olen itsekin nuori äiti..mutta en siltikään ymmärrä..miksi lapsi ei saa olla lapsi ja lapsen näköinen.

Ihan ok olis. Äiti on varmaan lakannut omat kyntensä ja lapsi on halunnut myös. Takki oli varmaan sellainen hienostelutakki eikä jokapäiväisessä käytössä. Vanhemmat pukee lapsensa oman tyylin mukaisesti useimmiten ja heillä nyt sit mentiin nahkarotsilla. Puistossa en ymmärtäisi tuollaisia vaatteita, kun niissä on hankala liikkua ja rymytä.

Ajattelisin, että vaatetus ja kynsilakat on jotain erityisjuttuja, normaalisti tuo lapsi ehkä kulkee ihan samanlaisissa kuteissa kuin muutkin ikäisensä. En siis tuon perusteella tekis yhtään mitään päätelmiä.

No en omalle lapselle laittaisi tuon ikäisenä, en kynsilakkaa tai epämukavaa nahkatakkia.

Ehtii myöhemminkin, enkä tykkää juuri tuosta ajatuksesta että jo noin pienet myrkytetään kosmetiikan kemikaaleilla!

Lasten tuotteet kun pääsääntöisesti pyritään tekemään ilman hajusteita, väriaineita ja helposti allergisoivia ainesosia, ja sitten äidit vapaaehtoisesti tunkevat niitä myrkkyjä lapsille. en tykkää.

En ajattelisi mitään. Tosin oman lapseni kynsiä en lakkaisi herkistymisen pelossa, mutta ei se nyt niin vaarallista ole, että vieraan lapsen kohdalla mitenkään jäisin päivittelemään.

Meijän 3v tyttö on, ihan into pinkeenä kynsilakkoihin. Jouduin jo piilottamaan, kun alvariinsa on jankkaamassa, että äiti lakkaa mun kynnet. Tytöllä on myös aika monet farkut ja mokkanahka takki, joka tulee käyttöön, kun lumet ovat hieman sulaneet. On vähän semmonen hienostelu takki, että viä ei ole sopiva ilma sitä käyttää.

Ihan kiva asuste, varmaan. Tyttären kynnet lakattiin ekan kerran, kun täytti 3v ja kerran sen jälkeen. Miksi, kaikkien lasten on pakko pukeutua samanlaisiksi??

Kyllä mulla ensiksi tulisi mieleen, että lapsi on äidin nukke. Samantapaisia ajatuksia mulla herää muissakin tilanteissa joissa lapsella on epäkäytännölliset vaatteet ja asusteet joissa ei voi toimia lapsen tavoin. Tiedän kyllä, että monissa maissa ei lapsilla ole mitään kurahousuja ja haalareita jne. vaan heidät puetaan nätisti ja epäkäytännöllisesti, mutta tämä nyt on vain minun rajoittunut mielipide.

Jos oli kyse erityistilaisuudesta, niin ok.
Joskus jenkkiautotapahtumassa näin pari pikkupoikaa jotka oli puettu raggareiksi, olivat ihan syötävän suloisia niissä "naamiaisasuissa" :)

Vaikka itse olen tämmönen poikatyttö, niin tuo mun pikkuneiti on melkoinen prinsessa ja voisin hyvinkin kuvitella hänen tahtovan lakkaa kynsiinsä jos minäkin omiani lakkaisin.

Meillä pk:n hoitotädit mainoivat kovaan ääneen, kun tyttö oli saanut ensimmäistä kertaa lakat kynsiin. ikää kuitenkin oli jo about 4 vuotta.
Nyt 5-vuotissynttärilahjaksi tyttö sai hoitokavereiltaan kynsilakkaa, hajuvettä jne. että ihan normaalia tuntuu olevan nykypäivänä "laittautuminen".

Mun kaverin 2v pojalla on säännöllisesti kynsilakkaa kun "äiti, minä haluu haluu!"
Nahkarotsi ja tennarit kaupunkiasuna ja farkut myös aika tyypillinen asustus.

Herättää tunteita sellasen että.. Ei mitään. Lapsi on puettu ja kynsilakkaa lapsi halunnut ku äitilläkin on. Jos nyt jotain huulipunaa laitettaisi niin se olisi vähän kummallista.

Uusimmat

Yhteistyössä