Mitä tuoreelle poika-vauvalle ja vanhemmille tuliaiseksi kun mennään ensimmäisen kerran katsomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Miehen pikkuveli on saanut pojan ja tänään oltais menossa ensimmäiselle vierailulle. Mitä voisi vielä äidille/isälle ja vauvalle tuliaiseksi? Haluaisin viedä sellaista mitä ei kaikki tuo. Esim. vaatteita luultavasti on jo muutenkin tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Sellainen humoristinen kirja, kuin VAUVA, omistajan opas. Käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto.

Mä sain sellaisen jo sairaalaan ja sitä oli kiva lueskella...

Mistä tuollaisia saa? Onko kalliita?

Alkuperäinen kirjoittaja diudaudup :
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Sellainen humoristinen kirja, kuin VAUVA, omistajan opas. Käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto.

Mä sain sellaisen jo sairaalaan ja sitä oli kiva lueskella...

Mistä tuollaisia saa? Onko kalliita?

Suomalaisesta kirjakaupasta pitäisi ainakin löytyä.

Miä ostin miehelle "isyys"-pakkaukseen ton VAUVA- omistajan opas- kirjan. Oli kyllä hauska opus.
Vaippoja mekin saimme, oli kiva juttu.
Kahvipaketteja.
Muutaman isomman vaatteen.

Älä vie kukkia, ei niistä mitään iloa siel sairaalassa ole...vie vaan tilaa pöydällä ja muutenkin. Äidille vaikka suklaata ja joku hyvä lehti luettavaksi.

Tai jos ne on jo kotona, niin vaikka kahvipullat tai joku hyvä ruoka. Vauvalle esim. pehmolelu.

Pullia tms. ja valmista ruokaa helpottamaan arkea! Esim. paistettu lasagne.

Lapselle voi viedä esim. 80 senttisiä vaatteita, jos on esikoinen. Niistä tulee yllättäen pula, kun kaikki tuoneet vain 56 senttisiä.

Tai kirjoja vauvalle! Ei mitään huumorikirjaa mun mielestä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pullia tms. ja valmista ruokaa helpottamaan arkea! Esim. paistettu lasagne.

Lapselle voi viedä esim. 80 senttisiä vaatteita, jos on esikoinen. Niistä tulee yllättäen pula, kun kaikki tuoneet vain 56 senttisiä.

Tai kirjoja vauvalle! Ei mitään huumorikirjaa mun mielestä..

Mulle toi huumorilla höystetty kirja oli kuin taivaan lahja, kun jotain synnytysmasennusta oli ilmassa jne...

Taidetaan päätyä viemään jotain ihanaa vauvalle, äidille ja isille vauvan huoltokirja ja baby blues sarjakuva. Ehkä vielä kahvipaketti ja pullaa pakettiin mukaan. =)

Ovat siis kotiutuneet, emme halunneet sairaalaan mennä. Syntymän aikaan meidän perheessä jylläsi flunssa.

Meillä on tapana tehdä rotinoita, kun mennään katsomaan ensimmäistä kertaa. Eli viedään kahville leipomukset mukanamme.

Lisäksi omille ystävilleni olen vienyt seuraavanlaisesti tuliaisia: vauvalle oma paketti (yleensä vaatetta ja jokin pieni lelu/muisto), äidille kukkia ja vaikka suklaata (jotain hemmottelua kuitenkin synnytyksen jälkeen) ja isälle vuoallinen ruokaa (tai äidille ja isällehän se tulee, mutta isälle olen sen ojentanut) ja jos oikein on läheinen isäkin, niin esim. joku sarjis (kuten baby blues).

Sen vauvan kanssa kun sitä tekemistä on ja ajankäyttökin muuttuu, niin on ihanaa, kun on jonain päivänä valmiina ruokaa, jota vain lämmittää ja pääsee syömään. Olen tehnyt esim. makaronilaatikkoa, lasagnea tai jotain kiusausta eli ihan peruskotiruokaa ison vuoallisen.

En ajatellutkaan että voisi viedä ihan rehellistä ruokaa. Taidan tänään tehdä pari vuokaa ruokaa ja viedään ne mukanamme. =) Myös tuo pakastepizza vinkki olis tosi hyvä. Tuoreen pojan isä on 26 ja äiti 22, joten pizzat varmaan maistuu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
vaippoja,valokuva kehys tai valokuva albumi,vanhemmille kukkia ja vaikka kahvileivät

Mä en uskaltaisi vaippoja viedä,jos en tiedä käyttääkö ne kestoja vai ei :whistle:

Kyllä monesti kestoilijatkin käyttää reissussa kertiksiä. Ei tarvi viedä semmosta tuhannen kappaleen pakettia, vaan parikymmentä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
vaippoja,valokuva kehys tai valokuva albumi,vanhemmille kukkia ja vaikka kahvileivät

Mä en uskaltaisi vaippoja viedä,jos en tiedä käyttääkö ne kestoja vai ei :whistle:

Kyllä monesti kestoilijatkin käyttää reissussa kertiksiä. Ei tarvi viedä semmosta tuhannen kappaleen pakettia, vaan parikymmentä vaan.

Kyllä mä siltikin veisin jotain muuta,jos en varmuudella tiedä asiaa.
Itsse olen toki kyselijöille sanonut et tuokaa vaippoja,kertiksiä kun käytetään.

Yhteistyössä