Mitä turhaa kamaa teillä on? Mikä ois mielestänne turhake?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hannamaria

Aktiivinen jäsen
08.06.2007
5 390
1
36
saa siis vastata muutakin kuin mitä itse omistaa

jos ruvetaan laskee ne tilpehöörit mitä ei ole ottanut kaapista moneen kuukauteen, niin niitäkin on aika paljon... Eli kaikelle ei meinaa keksiä käyttöäkään:D

No mitä ihan oikeesti tehdään esim vohveliraudalla? letut tai pannukakku ajaa saman asian...

Tai monellako on useinkin käyttöä shamppanjavispilälle?
Tai nenäkarvatrimmerille?

Tai tuttipullonlämmittimille? (joo joo, tiedän ettei imetys ole kaikkien juttu, mutta jos tarvii pulloa, eikös lämmin vesihaude ajaisi saman asian kuin "tuttipullolämmitin"? )

Tai tuttipullotermári? Ne jotka pulloa käyttää, niin eihän se maito lämpimänä edes säily hirveen pitkiä aikoja, että jos menee vaikka kylään, niin eikös siellä tarvii kumminkin lutrata sen hetken syömiseen tarpeelliset systeemit?

Entä semmoinen sauvasekoitin? Ihan hyvin saa sosekeiton tehtyä ilmankin, ja soseet tietty kans.

Ja ne keillä on 156-osainen yleiskone vatkaimineen ja raastimineen, niin tuleeko sitä useinkin käytettyä?

Ja ehtiikö joku oikeesti katsella edes jotain kaikista kymmenistä kanavista mitä maksua vastaan saa näkymään?

Meillä on varmasti paljon turhaa tai liian monta samaa tavaraa. Minulla on tässä kodissa varmaan noin 3 % tavaroista, mies on hamsteri luontojaan. Shamppanjavispilä nyt on ihan karmaiseva turha väline, sitä ei tarvitse kukaan!!!!

Sä mainitsitkin jo monia ihan turhia juttuja.
Meiltä löytyy varmaankin paljon turhaa roinaa, mainittakoon esim. heteka joka lojuu vintissä.. :xmas:
Ja sitterit ja kävelytelineet ja hyppykiikut, ei ole moisia tarvittu eikä tarvita.
Kanamunakeitinkin on jotenkin huvittava, samoin maidonvaahdotin (sellainen meiltäkin kyllä löytyy muttei sitä kukaan käytä ).

Kääk, mulla on sauvasekoitin tosi kovassa käytössä! Tarvitsen sitä useita kertoja viikossa, on tärkeämpi kuin vaikka leivänpaahdin. Muuten olen aika samoilla linjoilla. Meillä on ollut turhakkeiden turhake, jalkakylpylaite. Olemme tosin pistäneet kiertoon jo aikoja sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Sä mainitsitkin jo monia ihan turhia juttuja.
Meiltä löytyy varmaankin paljon turhaa roinaa, mainittakoon esim. heteka joka lojuu vintissä.. :xmas:
Ja sitterit ja kävelytelineet ja hyppykiikut, ei ole moisia tarvittu eikä tarvita.
Kanamunakeitinkin on jotenkin huvittava, samoin maidonvaahdotin (sellainen meiltäkin kyllä löytyy muttei sitä kukaan käytä ).

Meilläkin on tuollainen maidovaahdotin, pattereilla toimiva. On saatu joskus jostain joululahjaksi, ihan käsittämätön kapine.

Käsittämättömin turhake on minusta Sangenic-vaipparoskis. Ei varmaan tarvitse edes mainita, että en omista ; )

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
hei, selasin josefssonin sivuja samalla nähdäkseni onko vielä jotain ketjussa mainitsematonta... hei miettikää! espressokeitin 1 555 euroa! Siis melkeen vanha kymppitonni erikois-kahvinkeittimestä :o

Meillä on keitin joka maksoi noin 2400 euroa, tekeekö hinta tuotteesta tarpeettoman? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mun pieneksi jääneet 37 tuumakoon farkut ja xxs-koon paidat ovat ehkä meidän huushollin turhimmat tavarat :snotty:

:laugh: Tuontyyppistä tavaraa meiltäkin löytyy eniten turhanpanttina. :ashamed: Löytyy toki paljon muutakin joutavaa, mutta sauvasekoitin on meillä kyllä ihan ehdoton. En tiedä, millä nuo vauvansoseet sitten olisi saanut tarpeeksi hienoksi ilman sitä. :/ Ja muutenkin bamixi on meillä ihan viikoittaisessa käytössä. Yleiskonetta, samppanjavispilää tai vohvelirautaa meillä ei ole, mutta muuta turhaa keittiökamaa kylläkin. Mitä esim. tekee n. 10:llä erilaisella veitsellä? Ei yhtään mitään, kun muutamalla perusveitsellä pärjää vallan hyvin.

Noista ap:n mainitsemista meillä on kyllä ihan säännöllisesti käytössä vohvelirauta (mun mielestä PALJON parempia ku letut :) ) ja sauvasekotin. Niitä ilman en kyllä haluais olla ja elää. Mutta popparikone meillä oli aika turhake. Ja sit hiustenkuivain ja kreppirauta. Partakonekin on turha kun mies sheivaa käsin ne vähäiset haivenensa.

Ei meillä varmaan muita turhakkeita taida olla.

Turhia on ehkä tuttipullonlämmitin, munankeitin, rasvakeitin, teenkeitin (ei siis veden keitin) espressokeitin, voileipägrilli, vohvelirauta, kreppirauta.
(meillä ei muuten oo näistä mitään ) )

Sauvasekotin on muuten yllätävän monikäyttöinen ja paljon helpompi ja mukavampi käyttää kuin esim se monitoimikone miljoonine osineen mikä mulla tuolla kaapissa on (kiitos anoppi) Olisin kuitenkin mielummiin ottanut sen sauvasekottimen.
Hiustenkuivan on tarpeellinen, mikoaaltouuni, vatkain, tietokone, kahvinkeitin pesukone.

Siinä ja siinä on digikamera, stereot, pleikka (pelataan joskus, katsotaan leffoja) ja videot (käytetään ehkä kerran pari vuodessa, kun kaikki on nykyään dvd:llä)

Voileipägrilli löytyy, ei kertaakaan käytetty, ilmaseksi saatu. Kahvinkeitin aika turha, mies käyttää kerran viikossa jos sitäkään.

Mutta sauvasekoitin ei ole turha! Millä muka saa sosekeitot yms soseeksi yhtä sukkelasti kuin sillä? Muita tarpeellisia kodinkoneita: vedenkeitin, sähkövatkain...Ei meillä muita taida ollakaan , mikrokin hajosi eikä uutta osteta kun se ei mahdu minnekään.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
hei, selasin josefssonin sivuja samalla nähdäkseni onko vielä jotain ketjussa mainitsematonta... hei miettikää! espressokeitin 1 555 euroa! Siis melkeen vanha kymppitonni erikois-kahvinkeittimestä :o

Meillä on keitin joka maksoi noin 2400 euroa, tekeekö hinta tuotteesta tarpeettoman? =)

öööö... eiiii. Mut mä oisin espresso-keittimen laskenu turhakkeeksi, siksi pidin hintaa kovana.

Okei, siinä mielessä ymmärrän mitä tarkoitat. =) Minä en pidä joka päivä käytettävää keitintämme turhakkeena, mutta ymmärrän, että maksoipa se euron tai 10 000 euroa se on turhake, jollei sitä käytä.

Mä aikoinani nauroin kuullessani nenäkarvatrimmeristä, mutta hymy hyytyi viimeistään siinä vaiheessa kun havaitsin nykyisen mieheni seurustelun alkuaikoina surruuttavan nenäkarvojaan kuosiin kyseisellä laitteella...kaikkea sitä joutuu näkemään. Mutta on kuulemma tarpeen.

Ehkä se menee niin, että se mikä toiselle on turhake niin toiselle se onkin sitten tuiki tarpeellinen. =) . Minun elämästäni ei tulisi mitään ilman sitä teenkeitintä mutta ilman kahvinkeitintä tulisin mainiosti toimeen, mies taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ollut turhakkeiden turhake, jalkakylpylaite. Olemme tosin pistäneet kiertoon jo aikoja sitten.

Mä rakastaisin sitä, jos joku täyttäis sen mulle ja siivois sitten pois, mutta koska se on hankala kaivaa esiin jne...niin löyly vati toimi jalkakylpynä.
Popcorn kone ei ole taas aikoihin ollu esillä
Vohveliruta on kapin perällä
Leipäkone on kaapin perällä (sitäpaitsi hiiret on syöny sen)
Joku ihmeen sekoitin, jonka terät tylstyi ekassa käytössä ja jossa on varmaan 100 osaa. (se tv:stä tuttu juttu)
Ja sit se uskomaton kasa keskeneräisiä käsitöitä ja askarteluja mitkä joku varmaan joskus tekee loppuun... :whistle:

Mullakin on vain sauvasekotin ja meillä ainakin säännöllisessä käytössä. Ja mä kyllä käytän mun maidonvaahdotinta kun teen capuccinoa aamusella. Ei tartte siis ostaa expressokeitintä ;). Turhaa on ollu ainakin fonduepata, joka häälahjaksi saatiin. Pitäisi kai vissiin sekin joskus korkata.

Minä just hankin sauvasekoittimen kun en keksinyt millä muulla saisin lihasoseita tehtyä vauvalle. Alkoi haarukkakäsi olla jo kipeä. Espressokone on meillä myös tarpeellinen laite ja päivittäin käytössä. Sen sijaan en ole ikinä ostanut hiustenkuivaajaa, vaan minulla on joku vanhempieni 70- luvulla hankkima kapine jota ehkä kerran vuodessa käytän. Miksi hiuksia ei voi pestä illalla ja antaa yön yli kuivua? Toinen turhake mielestäni on puhelimen vastaaja. Yritti myyjä väkisin sitä minulle kaupata vaikka kuinka sanoin etti kenelläkään ole tarvetta jättää minulle viestiä tai jos on niin voi kirjoittaa sen. Eikä meiltä löydy tulostinta, skanneria, pelikonsoleita.

Mutta toisen turhake on toiselle elinehto.

-Laite joka tekee hiilihappojuomia esim vedestä
-mönkijä ja pienten lasten akku tms. mopot
-patterikäyttöiset lasten lelut
-ajettava ruohonleikkuri
-lehtipuhallin
-isot autot esim. katumaasturit
-naisten sähköinen tms ruuvimeisseli

Meillä on ollut joitakin pieniä sähkövimpaimia, jotka ovat jääneet käyttämättä kokonaan. Mutta täytyy sanoa, että ne ovat kyllä olleet jostakin lahjaksi saatuja, eivät itse ostettuja.

Pahoja turhakkeita ovat minusta esimerkiksi aikakauslehtitilausten yhteydessä väkisin lähetettävät halpiskorut, rannekellot tms. rihkamat. Ne ovat tosi kamalia.

Yhteistyössä