mitä tuumaisit jos kaverisi sanos....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
mitä tuumaisitte jos teidän kaveri sanos et hän ei mielellään tule käymään kun on se koira teillä. että vois tulla vaikka yöksikin jos ei olis koiraa....

kaveri käy harvoin koiran takia... inhoo koiria... ja meillä 80cm korkee koira....

no, mitäpä siinä vois... ehkä sanoisin että ok, koitetaan laittaa vaikka joku kerta koira hoitoon ja vietetään sitten iltaa..
se on vähän niinkuin valintojen maailma... :D :D

jaa..no ite oon just semmonen. :whistle: tai emmä ny inhoo niitä. pelkään kyllä.
koita ymmärrä ettei kaikki oo koiraihmisiä. :| kaverille vois sanoa että laitetaan se koira jonnekin siks aikaa. esim. ulos hihnassa tai jotain.

No se on hänen ongelmansa. Koira on meillä myös perheenjäsen, eikä sen takia sitä esim. teljetä minnekään huoneeseen jos joku vieraista ei vain pidä koirista. Ethän lastasikaan heivauta minnekään, jos joku ei hänestä pidä.
Käy sie hänen luonaan kyläs.

mäkään en pidä kissoista, ja parhaalla ystävällä on 5kpl.Useemmin kaveri käykin täällä mut en suuremmin välttele niillekään menoa...mun mies on vielä allerginen niin sen kans ei ainakaan tuu sinne mentyä.
Mut tosiaan käyn silti kaverin luona, ne kisut on kuitenki hänen perhettään eikä niitä tarvii mihkään laittaa seks aikaa kun siellä olen.

Tuota.. meillä käy muutamiakin koirapelkoisia ihmisiä. Jos ollaan sisällä, on koira silloin ulkona ja jos ollaan ulkona, ni koira on sisällä tai tarhassa.
En mä näe tässä ongelmaa.

no on se valittanu et meillä muka kauheesti karvojakin.... vaikka ihan normi siistii meillä on. kaverin luona taas ihan kauhee siivo... vapat lattialla, homehtuneita ruokia jne... mulla alkaa silmiä kutitta siellä ja nenä menee tukkoon... en mielelläni mee sinne...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no on se valittanu et meillä muka kauheesti karvojakin.... vaikka ihan normi siistii meillä on. kaverin luona taas ihan kauhee siivo... vapat lattialla, homehtuneita ruokia jne... mulla alkaa silmiä kutitta siellä ja nenä menee tukkoon... en mielelläni mee sinne...

no sit et mee eikä "kaveri" teille. onneks kahvilat on keksitty. ;)

Voisin olla tuo ystävä. Vaikka olisi rakas ystävä, pelkään koiria ja varsinkin isokokoisia. En myöskään pidä tassujen raapaisuista, nuolaisuista enkä päin jalkojani hyppimisestä. Enkä nyt halua loukata ketään, koska ymmärrän hyvin, että monille koirat ovat äärimmäisen tärkeitä ja perheenjäseniä. Kimpuuni on kerran käynyt häiriintynyt susikoira lenkillä ja sen jälkeen kammoksun koiria. Tapaisin tuossa tilanteessa mieluiten muualla ja kutsuisin meille, kahvilaan tai lenkille tms. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:
No se on hänen ongelmansa. Koira on meillä myös perheenjäsen, eikä sen takia sitä esim. teljetä minnekään huoneeseen jos joku vieraista ei vain pidä koirista. Ethän lastasikaan heivauta minnekään, jos joku ei hänestä pidä.

koira ja lapsi on hiukka eri asia. Itse henk.koht. pelkään koiria ja koirathan vaistoaa pelon.
olisiko se niin kauheaa pitää koira toisessa huoneessa jos tulee tämmöinen vieras?
se on kummallekkin silloin parempi vieraalle ja pelon vaistoavalle koiralle.

Kyllä mä ymmärtäisin. Meidän koira on suoraansanoen rasittava (hyppii, vouhottaa, haluaa syliin ja osallistua kaikkeen... norkoaa ruokaa jne.), ja jos joku ystävistäni pelkäisi koiraa niin ymmärtäisin täysin.

Meillä on niin ettei meille tarvitse tulla jos ei koirista pidä. Ne on perheenjäseniä ja kilttejä. Mä taas en pidä kaikkien lapsista ja voin silti mennä heille kylään vaikka häiritseekin kirkuvat, mekastavat ja sotkevat lapset. Siis ihan normaaleja lapset on kun ääniä kuuluu, mutta en vain pidä niistä... En kyllä pidä kaikkien koiristakaan, mutta en silti vaadi laittamaan niitä suljetuksi jonnekin. Pelko on eri asia ja sen ymmärrän mutta ettei vaan pidä... Itse laitamme silloin koirat portin taakse kun eräs sukulainen tulee sillä hän todellakin pelkää kaikkia koiria koosta riippumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:

No ei voi verrata lasta ja koiraa,voi elläimen käsi sentään.

Se "piski" on perheen jäsen, ja tärkee. Ainakin minulle. Jos koira kammoisia tulee, niin hurtta on tarhassa. Mut pitäs pelkäävienki muistaa sellanen asia, et koiran omistajatkaan ei ole ajatuksenlukijoita, eli voisi sanoa että voisiko koira olla toisessa huoneessa tai tarhassa, kun tullaan.
Ja taasen jos ne karvatkin inhottaa ja ällöttää niin siin vaiheessa se on so sad.

Meilläkin on koira perheenjäsen, mutta usein koira laitetaan ulos kun vieraita tulee... Muutaman naamasta näkee, ettei välitä koiran olevan jaloissa pyörimässä ja muutama on hieman allergisia, joten koira on ulkona.

Koira ei mene siitä rikki, jos on sen aikaa ulkona tai toisessa huoneessa kun on vieraita.

Pitää ymmärtää, ettei kaikki tykkää eläimistä...

meillä laitetaan koira toiseen huoneeseen/portin taakse jos joku vieras ei koirista tykkää. Ei sen suurempi ongelma =)

Meillä koira on perheenjäsen, mutta ymmärrän myös hyvin, että yliaktiivinen Labradori ei ole kaikkien rakastama otus (välillä menee itselläkin hermot touhottamiseen) miten sitten niillä jotka ei ole siihen tottuneet :/

Riippuu ihan sanoista millä kertois asian. Jos se sanois mein rakasta hurttista piskiks tai rakiks, niin herneen vetäsin ja syvälle neppaan. Mut jos se nätisti ilmasis ettei tykkää, niin saattasin harkita koiran yökyläilyä jossain.. Nimim. entinen koiranomistaja, nykyinen koiria varova.

Yhteistyössä