Mitä uhrauksia voisit tehdä oman talon vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Millaisiin uhrauksiin olisitte valmis sen takia että mies voisi tehdä kovasti töitä ja tuoda oman asunnon käsirahan 2-3 vuoden raatamisen jälkeen?

Tilanne olisi tämä: Vastasyntynyt lapsi, perheen isä joutuu lähtemään muualle töihin ja tekee ympäripyöreää päivää (yrittäjä) lapsen ensimmäiset 2-3 vuotta. Isä näkee lasta ehkä kerran viikossa muutaman tunnin. Olisitte käytännössä yksinhuoltaja koko tuon ajan. Voisitteko tehdä tällaisen uhrauksen sen vuoksi että saisitte tuossa ajassa hankittua käsirahan omaa asuntoa varten? Tämän jälkeen mies joko vähentäisi työntekoa tai myisi yrityksensä pois.

Meillä tilanne tämä. Minusta uhraus on liikaa, miehen mielestä ei.

Meillä oli noin. Olin yksinhuoltaja kun mies teki pitkää päivää rakentaessaan meille taloa. Lähti aamulla ja tuli myöhään yöllä.
Kaksi vuotta meni ja sen jälkeen muutettiin keskeneräiseen taloon.

Meillä oli noin. Olin yksinhuoltaja kun mies teki pitkää päivää rakentaessaan meille taloa. Lähti aamulla ja tuli myöhään yöllä.
Kaksi vuotta meni ja sen jälkeen muutettiin keskeneräiseen taloon.

Tuon ymmärrän. Kun on jo talo, mutta meidän tapauksessa takuita yrityksen kannattavuudesta ei ollut. Nyt se tuo tuloja mutta silti liian vähän. Ei ole takuita saako sillä edes taloa, korkeintaan asunnon kaupungista. Tuossa teidän tapauksessa teillä oli jo varmuus siitä että oma talo rakennetaan. Meillä tuota varmuutta ei edes ole, kaikki riippuu siitä antaako pankki lainan ja riittääkö mahdollinen käsiraha.

Muuton jälkeen miehen työtahti pysyy samana. Mitään ei myydä pois tai lopeteta. Sitten pitää saaada autotallia, hevoshallia, mönkijämonttua, pontikkatehdasta, venevajaa, rumpuhuonetta yms. Ja sä edelleen hoidat yksin lasta.

Eikö koko perhe voisi muuttaa sinne missä miehellä niitä töitä on tiedossa?

Sanoisin siis että jos tuolla keinolla saa hyvän elintason ja kumpikin jaksaa niin miksipä ei. Jos lapsi syntymästä asti on tottunut siihen että isää ei joka päivä nää niin ei se osaa sitä kaivata. Ja en halua vähätellä isän roolia perheessä. Tottakai isä ja äiti ovat yhtä tärkeitä mutta tilanteita ja ihmisiä on erilaisia.

Mikä estää sinua ja lasta muuttamaan miehen mukana hänen töiden perässä? Minä suostuisin miehen ehdotukseen. Se pari v. menee tosi nopeaa... valitettavasti.

Muuton jälkeen miehen työtahti pysyy samana. Mitään ei myydä pois tai lopeteta. Sitten pitää saaada autotallia, hevoshallia, mönkijämonttua, pontikkatehdasta, venevajaa, rumpuhuonetta yms. Ja sä edelleen hoidat yksin lasta.

Näin. Todennäköisesti siihen sivuun on vielä hankittu rakastajatar, koska pitäähän miehen saada vähän hupia raatamisensa vastapainoksi. Kotona odottava lasta ympärivuorokautisesti hoitava väsynyt vaimo ei enää innosta.

No tuohon nyt on ihan mahdoton vastata kun ei tiedä millaisesta asunnosta olisi kyse! Jos on kyse jostain 50 000€ mummonmökin käsirahasta tai jostain 500 000€ omakotitalon käsirahasta, niin suhtautuminen voisi olla hieman eri. Eläisinkö 2-3 vuotta yksinhuoltajana jotta mies saisi säästettyä muutaman tonnin vai eläisinkö 2-3 vuotta yksinhuoltajana jotta mies saisi säästettyä muutamakymmentä tonnia. :D No joo, vitsi oli, mutta kuitenkin.

Ap:n eli minun huolena on juuri tuo ettei mies koskaan opi olemaan kotona apuna. Lapsiaika yksin on raskasta ja mies halusi pakolla perheen tähän tilanteeseen rahan takia. Joinakin päivinä ei meinaa jaksaa koska lapsi ei nuku vieläkään öitä kunnolla (ikä 1 v 2 kk). Mies käy kotona harvoin ja on silloinkin yliväsynyt töistä joten apua ei tule. Rahaa onneksi tuo mutta pahimpina päivinä se ei lohduta. Jatkuva univelka on aiheuttanut lihomista ja itsetunto on nollissa.

Tämä. Kun mies tottuu siihen, että joku muu pyörittää kotia ja ottaa kaiken vastuun lapsesta, niin ei varmasti siihen kelkkaan lähde mukaan vapaaehtoisesti myöhemminkään.

Ap:lle eli ketjun aloittajalle tämä ei olisi ongelma jos nauttisin kotiäitiydestä. Mutta raskausaikana jäin työttömäksi ja minun on vaikeaa työllistyä. Tarvitsen lisäkoulutusta ja olin jo hyvin kiinni vaativassa haaveammatissani ennen lasta. Jos mies ei myöhemmin lunasta lupaustaan olla enemmän kotona apuna, luovun kaikesta mielekkäästä. En nauti kotiäitinä olemisesta mutta en meinaa saada töitäkään.

Ja kyllä minusta 2-3 vuotta pois lapsen elämästä, etenkin ne ekat vuodet, on aika merkitsevät isän sekä lapsen suhteessa.

Tuossa käy niin että akka alkaa käymään vieraissa ja jättää miehen.

Joku alkaa mussuttamaan kuitenkin että miten se nyt voi, niin se käy niin että vaatii että pääsee viikonloppuisin viettämään "tyttöjen" iltaa kun on hoitanut kaiken viikolla yksin. Mies syyllisyydentunteessaan päästää tietenkin kun oikeasti haluaisi olla perheen kanssa ja akka valittaa, valittaa että kuinka raskasta on hoitaa kotia YKSIN kun mies vain hurvittelee töissä..
Näin se vaan menee.

Puoliksi valmis talo myydään pilkkahinnalla, lainat jää miehen niskaan ja vitunmoiset elarit päälle. Mut eukko on päässyt elämään menetettyä nuoruuttaan aina joka toinen vkl kun lapset isällään. (ja ennen eroa joka vkl)

Eli ihan nappiratkaisu aapeen kohdalta, tuleepahan yksi yh-mamma lisää lihamarkkinoille. Eron jälkeen heille kelpaa ihan kuka vain kunhan huolii akan sänkyyn.

Tuossa käy niin että akka alkaa käymään vieraissa ja jättää miehen.

Joku alkaa mussuttamaan kuitenkin että miten se nyt voi, niin se käy niin että vaatii että pääsee viikonloppuisin viettämään "tyttöjen" iltaa kun on hoitanut kaiken viikolla yksin. Mies syyllisyydentunteessaan päästää tietenkin kun oikeasti haluaisi olla perheen kanssa ja akka valittaa, valittaa että kuinka raskasta on hoitaa kotia YKSIN kun mies vain hurvittelee töissä..
Näin se vaan menee.

Puoliksi valmis talo myydään pilkkahinnalla, lainat jää miehen niskaan ja vitunmoiset elarit päälle. Mut eukko on päässyt elämään menetettyä nuoruuttaan aina joka toinen vkl kun lapset isällään. (ja ennen eroa joka vkl)

Eli ihan nappiratkaisu aapeen kohdalta, tuleepahan yksi yh-mamma lisää lihamarkkinoille. Eron jälkeen heille kelpaa ihan kuka vain kunhan huolii akan sänkyyn.

? Joku taas selittelee traumojaan jotka ei liity tähän tapaukseen ollenkaan. Tyttöjen iltaa....?? Hei, teini-ikä meni jo,,, terv. ap

Eeeei.

Me asutiin ahtaasti. Ja alkeellisesti. Mut tulipa siitäkin hissuksiin talo. Ihan oma.

Mä tingin muusta, en perheestä ja yhdessäolosta.

Noin minäkin haluaisin elämämme rakentaa. Mutta mies ei siihen suostu vaan haluaa kaiken heti ja nyt. Minä pelkään että emme koskaan tule olemaan ehjä ja onnellinen perhe. Miehellä näkyy olevan tapana hankkia meidät aina hankalaan tilanteeseen, kuten yrittäjyys, asuminen eri paikkakunnilla, jne.

Noin minäkin haluaisin elämämme rakentaa. Mutta mies ei siihen suostu vaan haluaa kaiken heti ja nyt. Minä pelkään että emme koskaan tule olemaan ehjä ja onnellinen perhe. Miehellä näkyy olevan tapana hankkia meidät aina hankalaan tilanteeseen, kuten yrittäjyys, asuminen eri paikkakunnilla, jne.

Ihan kuin mies ei edes haluaisi viettää perhe-elämää.

Eli tässä ei ole edes kyse mistään talosta vaan koko suhteesta.

Yhteistyössä