Mitä uintivälineitä tarvitaan 2-vuotiaan kanssa mökillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökkiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökkiäiti

Vieras
Tässä siis kysymys. Ollaan mökille menossa 2-vuotiaan kanssa ja mietin mitä kaikkea pitää uimista varten hankkia. Pitäisi varmaan olla kellukkeet, mutta millaiset, ja mitä muuta? Veneilyyn pelastusliivit?

Pelastusliivit tietty, meillä niitä käytetään paitsi veneessä myös laiturilla.

Uimarenkaan kanssa nuo ovat pulikoineet 2 v iässä, tai sitten ihan vaan äidin/iskän sylissä.

minkälaiset pelastusliivit on hyvät? kuinka vanhoja uskaltaa käyttää? saatais lainaan 20 vuotta vanhat, mutta epäilyttää kovasti sellaisten käyttö. onkohan niissä vaatimukset muuttuneet paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minkälaiset pelastusliivit on hyvät? kuinka vanhoja uskaltaa käyttää? saatais lainaan 20 vuotta vanhat, mutta epäilyttää kovasti sellaisten käyttö. onkohan niissä vaatimukset muuttuneet paljon.

se riippuu paljon siitäkin miten niitä on säilytetty ja onko niissä sitä remmiä, joka tulee jalkojen välistä.

Parhaimmat pelastusliivit olisi sellaiset pehmeät, muotoutuvat. Esim. Hokka. Niissä pystyy lapsi touhuamaan rannallakin.

Myös sellainen uimapuku, jossa on kellukkeet on meillä ainakin osoittautunut käteväksi. Käsikellukkeet on mun mielestä aika turhat ja uimarengas jopa vaaralinen. Sellaiset muoviset kellukkeet, jotka puetaan vyötärölle ja ne kellukkeet tulevat selkään on myös hyvät.

Tietysti hiekkaleluja ja pelastusliivit =) Meillä on ollut Swimcoach kellukeuikkari ihan ehdoton mökin pihalla, kun järvi on niin lähellä ja vesileikit ja laituri kiehtoo. Ei rajoita liikkumista niinkuin pelastusliivit eikä saa itse riisuttua niinkuin kellukkeet: jos tippuu niin sukeltaa mutta nousee pintaan ja saat nostettua kuiville.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietysti hiekkaleluja ja pelastusliivit =) Meillä on ollut Swimcoach kellukeuikkari ihan ehdoton mökin pihalla, kun järvi on niin lähellä ja vesileikit ja laituri kiehtoo. Ei rajoita liikkumista niinkuin pelastusliivit eikä saa itse riisuttua niinkuin kellukkeet: jos tippuu niin sukeltaa mutta nousee pintaan ja saat nostettua kuiville.

mä taas en uskaltas laittaa juurikaan nuita kellukkeita siksi, ku itellä tulis sit luotettua niihin liikaa ts. helposti valvonta pettäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja anve:
sitäpaitti veet on vielä kylmiä, ettei siel vedessä voi kovin pitkiä aikoja oleskella.

riippuu paikasta, meillä muksut polski ja loiski viikko sitten järvessä ja illemmalla minäkin, eikä vedestä voinu sanoa että se olis kylmää ollu...

Yhteistyössä