mitä ulosottoveloille tapahtuu jos niitä ei ikinä maksa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse aikanaan ulosottokierteessä olleena,voisin sanoa että monella ulosottomihellä on asenne velkasta kohtaan ihan xxxxxxx ja syvältä sieltä:(
Minulla oli nyt viimeisin ulosottomies ihan täysi xxxxxxx Kai sitä potutti kun minulla ei oikeasti ollut mitään mitä voisi myydä ja rahoihini ei hän päässyt kun elin kotihoidon tuella.
Mutta ei kovin kannustanut kuule maksamaan näitä velkoja kun asenne ulosottomiehellä oli,paljonko sinä valehtelet,onko sinulla muka oikeasti tulosi nämä mitkä ilmoitat eikö sinulla muka varmasti ole jotain metsää tai maata omistuksessa katsokkin jos joskus ikinä menet töihin niin sinä ilmoitat siitä minulle heti oli tilanne mikä tahansa vaikka vasta 10vuodenkin päästä jos menet töihin niin ilman minulle ilmoitusta et kyllä tee mitään minun on heti saatava tietää kaikki .
Sanoin hänelle asiallisesti että miksi hän aliarvioi ja vähättelee ja pitää minua valehtelijana kun kuitenkin tarkistaa kaikki asiani mm tuloni suoraan kelasta,
johon vain ulosottomies nauroi vittumaisesti, ainahan te valehtelette ja pokkohan minun on tarkistaa paljonko sinäkin nyt valehtelet.
No minulla oli lähinnä aikoinaan ex- tehnyt minun kännykällä kovat laskut ja minun nimissäni kun oli niin minun täytyi ne luonnollisestikin maksaa,no nyt olen nuo maksanut kaikki pois:)
Mutta tuo asenne harmitti että kun en pystynyt monia satasia kuukaudessa maksamaan kerralla vaan aina muutaman satkun ja monen vuoden ajan niin sitä silti kyseinen viranomainen aukoo päätää ja haukkuu aivan kuin en olisi koskaan edes koittanut saada velkaani pienemmäksi.

Joku kyseli mikä omaisuus siis kelpaa myyntiin/ulosottoon
eli minä sain sen kuvan jos minulla olisi sitä metsää tai maata ollut tai oma asunto niin ne olisi menneet samoin jos sinulla on jotain Van Gohia seinillä ym eli ei ne ihan tavis kotiin tule hakemaan mitään normaalia huonekaluja koska ne on niin halpoja ettei niistä saada katetta ja ei varmaan semmoisia tilojakaan mihin ne voisi säilöä.

Meniskin vanhaksi, mutta eivät mene perkele. Työttömänä ei tosin paljon maksella.

Hain justiinsa siivoojaksi ja jopa sinne pitää olla luottotiedot kunnossa. Onhan se kiva juu, kun ei edes töitä saa tässä maassa muuten, sehän sen ihmisen arvon määrittää.

Yhteistyössä