tiesittekö tämän?!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elviira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elviira

Vieras
itse en tienny, vasta äsken kun isä kysyi että onko meillä Jodix-tabletteja lääkekaapissa? olin että ai mitä, ikinä kuullukkaan...
Pitäisi kuulemma olla jokaisessa kodissa varatalta jos tulee ydinräjähdys esim venäjällä kun siellä alkaa olemaan vanhoja ne laitokset, viranomaisten ohjeiden mukaan sitten syödään tälläisen tapahtuman johdosta niin ei sairastu! maksaa n5e/10kpl ikinähän ei tiedä mitä tapahtuu, ja sitten kun tapahtuu noita ei kuulemma välttämättä myydä jos kaikki ryntää kerralla ostamaan jne....
eihän tuosta haittaa ole jos lääkekaapissa niitä olisi!

Eikös ne tabletitkin vanhennu aikanaan?
Mitä hyötä niistä on vanhoina,kun kuitenkin on todennäköisempää varmaankin jäädä auton alle kaupungilla kuin että vähään aikaan ne laitokset siellä pamahtaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tiesin, mutta siis tarkennusta vähän, että sairastumisen riski vähenee huomattavasti kun ottaa noita tabletteja. Eivät ne anna kokonaista suojaa säteilyä vastaan.

Ne suojaa VAAN kilpirahas- syövältä, miltä lie ja niitä EI saa ottaa sellainen ihminen jolla kilpirauhasen vajaatominta tai täystoimimattomuus... :wave: :wave: :wave:

Tiesittekö, että olisi hyvä olla oma ydinräjähdyksen kestävä pommisuoja. Ei taida olla hyötyä buranoista tai jodeista jos 57 mt pommi tipahtaa niskaan. Mulle on syötetty kyseistä jodia kilpirauhasen takia =)

Alkuperäinen kirjoittaja saint:
Tiesittekö, että olisi hyvä olla oma ydinräjähdyksen kestävä pommisuoja. Ei taida olla hyötyä buranoista tai jodeista jos 57 mt pommi tipahtaa niskaan. Mulle on syötetty kyseistä jodia kilpirauhasen takia =)

Eikö muilla olekaan omaa pommisuojaa?!?

:o

pitääpä hakea.

ei se nyt niin mahdoton tuo ajatus noista ydinräjähdyksistä oo. vasta 21 vuotta sittenhän siellä räjähti ja pahasti ja myös suomessa havaittu haittoja.
esim. puolukoissa on ydin saastetta. sisko teki tutkimuksen jonka mukaan pietarsaaren puolukoissa on tätä, ja jo 10 km päässä sitä onkin jo paljon enemmän.

kiitos kun vihjasit. moni ei ois välittäny ilmoittaa muille tiedoksi! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
pitääpä hakea.

ei se nyt niin mahdoton tuo ajatus noista ydinräjähdyksistä oo. vasta 21 vuotta sittenhän siellä räjähti ja pahasti ja myös suomessa havaittu haittoja.
esim. puolukoissa on ydin saastetta. sisko teki tutkimuksen jonka mukaan pietarsaaren puolukoissa on tätä, ja jo 10 km päässä sitä onkin jo paljon enemmän.

kiitos kun vihjasit. moni ei ois välittäny ilmoittaa muille tiedoksi! :wave:

Ei vaan aika moni ei jaksa neurotisoida jokaisesta mahdollisesta pikku vibstaakelista ja prosentuaalisesti pieni mahdollisesta katastrofista.

Mua kiinnostais tietää onko Tshernobyl vaikuttanut mun syöpään sairastumiseen. Tänne kun on tullut vähän enemmän niitä säteilyjä, johtien tuulista silloin.

Säteilyturvakeskuksen mukaan tämä paikkakunta kuuluu cesium-laskeumissa neloseen, pahin on vitonen.

Näin lukee tuolla sivuilla
Cesium-tasot ovat laskeneet 15 vuodessa noin 30 prosenttia. Yksittäisen kunnan sisällä laskeumataso voi vaihdella merkittävästi.

http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateily_ymparistossa/tshernobyl/cesiumlaskeuma/fi_FI/laskeuma/

Tiesittekö, että olisi hyvä olla oma ydinräjähdyksen kestävä pommisuoja. Ei taida olla hyötyä buranoista tai jodeista jos 57 mt pommi tipahtaa niskaan. Mulle on syötetty kyseistä jodia kilpirauhasen takia =)[/quot

Sellasina öinä kun en saa unta oon miettinyt juuri tätä aihetta, käynyt ne paikat läpi mihin voisi mennä jos räjähdys tapahtuisi. Tosiasiassa jos räjähdys tapahtuisi venäjällä siinä mitkään turvapaikat ja tabletit mitään auttaisi. Ootteko nähneet sen elokuvan Viimeisellä rannalla. Se oli aika järkyttävä ja ahdistava kuvaus siitä jos ydinsota alkaisi. Kirjana se on vielä parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja loru:
Tiesittekö, että olisi hyvä olla oma ydinräjähdyksen kestävä pommisuoja. Ei taida olla hyötyä buranoista tai jodeista jos 57 mt pommi tipahtaa niskaan. Mulle on syötetty kyseistä jodia kilpirauhasen takia =)[/quot

Sellasina öinä kun en saa unta oon miettinyt juuri tätä aihetta, käynyt ne paikat läpi mihin voisi mennä jos räjähdys tapahtuisi. Tosiasiassa jos räjähdys tapahtuisi venäjällä siinä mitkään turvapaikat ja tabletit mitään auttaisi. Ootteko nähneet sen elokuvan Viimeisellä rannalla. Se oli aika järkyttävä ja ahdistava kuvaus siitä jos ydinsota alkaisi. Kirjana se on vielä parempi.

oon kuullu sir elwoodin viimeisellä rannalla biisin ja se oli jo aika ahdistava.

mutta on se kumma miten tuollaki yks oli heti mäkättämässä vaikka ihan toiselle henkilöle sanoin jotain. hpfff... joillaki on elämä toisilla ei...

Tulipa mieleen että meiän talon pommisuoja on semmonen että jos sinne haluu niin joutuu ensin sahaa sitä auki moottorisahalla!!!!!!!!!!!!!!! :o :o ja kuinkakohan monella on moottorisahaa kaupungissa??? :laugh: :laugh: aikasen turvallinen olo on...

ja jos joku alkaa pommittaa tai muuta vastaavaa tapahtuu niin ehtiikö ensin ettiä sahaa ja sitten sahata sitä auki...? kokemusta kellään...? :o

Venäjällä on tuhansia karhuja jotka ovat suurempi riski meille kuin tommoset helvetin yliampuvat kauhuskenaariot. Yksi kysymys näille älypäille: Miten se ydinpommi tulee tänne ja räjähtää??? Yksinään ne ei räjähtele, se ei ole edes teoriassa mahdollista. Ne pitää räjäyttää ja sitä ei venäläiset tee koska ydinlaskeuma tuli heidänkin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja ja dinosauruksia:
Venäjällä on tuhansia karhuja jotka ovat suurempi riski meille kuin tommoset helvetin yliampuvat kauhuskenaariot. Yksi kysymys näille älypäille: Miten se ydinpommi tulee tänne ja räjähtää??? Yksinään ne ei räjähtele, se ei ole edes teoriassa mahdollista. Ne pitää räjäyttää ja sitä ei venäläiset tee koska ydinlaskeuma tuli heidänkin päälle.

NIin, kumpa jokapaikassa ja jokainen ajattelisi noin, mutta sinä älypää siellä et varmasti sitä voi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja loru:
Alkuperäinen kirjoittaja ja dinosauruksia:

NIin, kumpa jokapaikassa ja jokainen ajattelisi noin, mutta sinä älypää siellä et varmasti sitä voi tietää.

tämäkään harmaa ei lukenut aloitusta kunnolla kun puhuu ydinpommista.
Ydinpommi on eriasia kuin YDINVOIMALAN räjähdys josta ap puhui.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mua kiinnostais tietää onko Tshernobyl vaikuttanut mun syöpään sairastumiseen. Tänne kun on tullut vähän enemmän niitä säteilyjä, johtien tuulista silloin.

Säteilyturvakeskuksen mukaan tämä paikkakunta kuuluu cesium-laskeumissa neloseen, pahin on vitonen.

Näin lukee tuolla sivuilla
Cesium-tasot ovat laskeneet 15 vuodessa noin 30 prosenttia. Yksittäisen kunnan sisällä laskeumataso voi vaihdella merkittävästi.

http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateily_ymparistossa/tshernobyl/cesiumlaskeuma/fi_FI/laskeuma/

Samaa olen miettinyt, oma silloinen asuinkuntani kuului myös neloseen.