Mitä useampi lapsi,enemmän alapää/virtsankarkailuvaivoja/löysä värkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin vaan

Vieras
Mietin vaan että meneekö se tosiaan noin että mitä useampi raskaus ja synnytys takana niin sen enemmän värkki löystyy? Vai onko se geeneistä kiinni vai siitä reenaako lihaksia? Tuntuu ku lukee ja kuuntelee muiden ihmisten kokemuksia niin joillekin tuli yhden lapsen jälkeen kaikki vaivat ja joillakin 4 lasta vaikka ja tavara tiukassa kunnossa? Lähinnä miettinyt kun itse saanut hyvin nuorena 2 lasta ja paikat yhtä hyvässä kunnossa ku ennen lapsia, jos tässä päälle kolmekymppisenä vielä tekis ilttähden tai kaks niin palautuuko enää? Pelkään esim virtsankarkailuvaivoja ym

no ei mun käsittääkseni pidä paikkaansa. kai se vähän kulkee molemmissa.. geeneissä ja treenaamisessa. mutta se kuitenkin palautuu ittestäänsäkin synnytyksen jälkeen ainakin lähes samoihin mittoihin missä on ollutkin. mutta kai ne kaikki repeytymät, kohdun laskeutumat + muut niihin virtankarkailuihin ja muihin vaikuttaa.. googlettamalla varmaan löytäis tarkempaa tietoa..

esikoisen jälk pissa karkaili hyppiessä esim. pallopeleissä ja trampoliinillä. toisen kohdalla ei muutosta. kolmannen kohdalla (olin 30 v ) huomaan että herkemmin lirahtelee. synnytyksestä nyt puolitoista vuotta ja edelleenkään en ole saavuttanut sitä tasoa mitä esikoisen jälkeen. vaikka lantiopohj.jumpan aloitin heti synnytyksen jälkeen ja edelleen jumppaan.

meillä suvun naisilla laskeumataipumusta, joten kyllä se geeneistäkin johtuu.

haastatteleppa oman suvun naisia niin tiedät varautua.

Itselläni on neljä lasta ja jotkut yhden ja kahden lapsen äidit on ihmetelleet, miten pystyn hyppimään, kun heillä kuulemma lirahtaa, jos hyppii. En ole edes erikoisemmin lantionpohjajumppaa tehnyt, joten varmaan on hyvät geenit ja noilla toisilla taas huonot? :)

Yhteistyössä