Mitä vaatetusta 1,5-vuotiaalle kun menee perhepäivähoitoon?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis meillä on yleensä sisällä gollege-housut ja pitkähihainen body ja kun lähdetään ulos laitan sukkahousut alle ja toisen pitkähihaisen vielä päälle ja sit kevyttoppahaalari jne.

Mutta kun on pph:lla sisällä, olisiko kätevämpää, että laitan jo valmiiksi sukkahousut alle niin hoitajan ei tarvitsisi ees taas venksailla vaatteiden kanssa.

Minkälaista vaatetta te muut pidätte samanikäisillä sisällä ja ulkona? Onko siis lyhythihainen+pitkähihainen, sukkahousut+kollegehousut jne?

Eiköhän ihan samoja vaatteita kuin kotonakin olet pitänyt. Kotona tosin ollaan aina välillä vähän epävirallisemmin puettuna, mutta noin suurin piirtein. Minä pistän sukkahousut collegehousujen alle vain jos on todella kylmää (siis sisällä) eli talvisin. Ja tämä siksi, että meillä on kotona helposti kylmä. Eiköhän hoitaja osaa pistää vaatteita oikein - lisää tai vähentää.

Yleensä sukat + housut ja joko huppari+t-paita tai pitkähihainen paita tai pitkähihainen, jonka päällä on kiva t-paita. Mutta jälkimmäinen on vain kikkailua mun visuaalisen silmäni iloksi. tai pitkähihainen ja liivi. Ja päiväkodissa vähennetään tai lisätään vaatetta tarpeen mukaan.

kiitos vastauksestasi. Laitatko näin syksyllä ulkopuvun alle kuitenkin sukkikset collegehousujen alle ulos mentäessä? Entäs t-paita + pitkähihainen vai pari pitkähihaista?

Meillä menee aina hoitoon vaatteista mukaan vaihtopaita+sukat ja gollege housut sisäkäyttöön,ulkoiluhousut,pipo,takki hanskat ja välihousut/sukkiset ja gollege pitkähihainen paita(riippuu säästä,kylmällä sukkikset) ja tietty sadevehkeet,jotka on tosin aina siellä. Sen verran "siisti" poika mulla on että ei vaihtovaatteita ole ikinä edes käytetty,aina ne silti pistän mukaan tietty :whistle: =)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Meillä menee aina hoitoon vaatteista mukaan vaihtopaita+sukat ja gollege housut sisäkäyttöön,ulkoiluhousut,pipo,takki hanskat ja välihousut/sukkiset ja gollege pitkähihainen paita(riippuu säästä,kylmällä sukkikset) ja tietty sadevehkeet,jotka on tosin aina siellä. Sen verran "siisti" poika mulla on että ei vaihtovaatteita ole ikinä edes käytetty,aina ne silti pistän mukaan tietty :whistle: =)

Ok. Mutta mitä puet pojallesi kun viet hoitoon? Siis laitatko sukkikset ja pitkät housut ja t-paidan ja pitkähihaisen vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:

Ok. Mutta mitä puet pojallesi kun viet hoitoon? Siis laitatko sukkikset ja pitkät housut ja t-paidan ja pitkähihaisen vai mitä?

Viedessä on sisävaatteet valmiina päällä eikä sukkiksia tms siellä alla,koska meillä ei ole kuin kivenheiton matka tarhaan =) ja haen myöskin kun on sisävaatteissa. Mutta nyt matka hiukan pitenee kun muutamme ja täytyy ainakin pois lähtiessä enemmän pukea. Niin ja aamuisin viedään autolla niin eihän siinä kerkeä kylmä tulemaan.

Yhteistyössä