Mitä väliä on sillä, että ihminen kuuntelee vain suosittuja bändejä ja artisteja?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Niin mitä merkitystä tuolla muka on? Eikö jokaanen saa kuunnella just sitä mitä haluaa? Vai onko se jotenkin hienompaa kuunnella vain niitä ei-suosittuja ja -tunnettuja bändejä?

Ei, en itte kuuntele vain näitä todella suosittuja bändejä, mutta toki näitä on suosikkieni kärkipäässä. Mä kuitenkin kuuntelen musiikkia sen takia, että tykkään siitä. En sen takia onko joku suosittu vai ei. En mä rupia fanittamaan jotakin bändiä vain sen takia, että 2 miljoonaa muuta ihmistä tekee niin.

Nytkin tykkään kuunnella erään bändin musiikkia eikä tämä bändi ole suurimmalle osalle suomalaasia mitenkään tuttu. Ja Elonkerjuuta kuuntelin jo vuosia ennen suurta suosiota.

Tätä palstaa kun lukee, niin joidenkin mielestä on aivan järkyttävän kamala asia jos sattuu pitämään jostakin mikä on tunnettua ja suosittua. Missään nimessä ei voi olla kyse siitä, että tykkää siitä vaan kyse on siitä, että menee vain massan mukana. :D

Siinä on se, että se että pitää VAIN suosituista bändeistä on todella pinnallista eli pidetään vain niistä joista muutkin pitävät ja vain siksi että muutkin pitävät...
Se on sitten eriasia jos tykkää jostain suositusta ja sen lisäksi myös muista, eikä lempparibändi vaihdu sen mukaan mikä nyt sattuu olemaan IN.

Ei kait sillä ole väliä. Se vaan on jotenkin hölmöä, kuinka kertakulutushyödykkeitä valtaosa muotibändeistä tekee. Siis biisejä soitetaan muutama kuukausi alvariinsa (radiossa varsinkin) ja sen jälkeen se vaipuu täysin unholaan.
Ja sit nauretaan, jos kuuntelee vaikkapa 3 tai 30 vuotta vanhaa hittibiisiä. :D Tottakai se on mennyt pilalle, eikä sitä enää voi nolostumatta ja häpeilemättä kuunnella.

Mä pidän pitkälti vain tunnetuista ja suosituista bändeistä, johtuen puhtaasti siitä että lähes poikkeuksetta kuuntelen radiota (en siis omista levyjä) ja sielä nyt vaan satttuu tulemaan niitä suosittuja biisejä ja bändejä. Ja osa niistä siis on hyviä ja tykkään niistä.

Toisaalta mulla ei ole hajuakaan onko nykyinen ns. suosikkibändini (tai siis bändui, jolla on pari hyvää biisiä) suosittu vai ei. Eikä kyllä kiinnostakaan. Mutta jaan sen mielelläni kanssanne:

[video=youtube;jUkoL9RE72o]http://www.youtube.com/watch?v=jUkoL9RE72o[/video]

No jos bändistä pitää vaan siksi, että muutkin pitää niin se nyt on vähän typerää. Mutta jos ihan oikeasti pitää bändistä niin ei sillä ole mitään väliä onko se suosittu vai ei. Isäni ja mieheni kun ovat molemmat ammattimuusikkoja, niin on tullut aika paljon musiikkipiireissä pyörittyä ja siellä on kyllä järkyttävä määrä näitä musiikkisnobeja, joiden mielestä bändi ei voi olla hyvä, jos se on suosittu. Toisaalta, jotkut vaan toivovat, että ihmiset ymmärtäisivät, että ihan jokaisen kotikaupungistakin löytyy lahjakkaita muusikkoja vaikka heillä ei (vielä) miljoonia faneja olisikaan.

Siinä on se, että se että pitää VAIN suosituista bändeistä on todella pinnallista eli pidetään vain niistä joista muutkin pitävät ja vain siksi että muutkin pitävät...
Se on sitten eriasia jos tykkää jostain suositusta ja sen lisäksi myös muista, eikä lempparibändi vaihdu sen mukaan mikä nyt sattuu olemaan IN.

Mua ahdistais jos pitäis fanittaa jotain tiettyä bändiä vuositolkulla. Kyllähän ne bänditkin muuttuvat, eikä muutos ole välttämättä aina hyvään suuntaan. Ja toisaalta kuulijan maku muuttuu.

Mä olen kaikkiruokainen ja tykkään siis monenlaisesta musasta. Mun suosikkibändi vaihtuu yleensä kerran viikossa...jotkut jää moneksi vuodeksi tykättyjen listalle, toiset yhden biisin ihmeeksi :)

Siis sä teit mua varten ihan oman aloituksen. Tiedätkö, mä en haukkunut sitä että kuuntelee suosittuja bändejä, vaan totesin asian. Mun mielestä ei ole yhtään huonompi ihminen jos kuuntelee suosittuja bändejä, mulle vaan pisti silmään se. Edes sen tekstin kirjoittaja ei loukkaantunut mun huomiosta, mutta sä loukkaannuit ja väänsit asian ihan miten sattuu :D Aikamoista kiusaamista muuten ottaa yksi kommentti silmätikukseen, väännellä se miten haluaa ja tehdä vielä tällainen aloitus aiheesta.

Minä kuuntelen mitä haluan kuunnelkoot muut miä haluaa. Anna puu on kanssa sellainen etten siedä jostain syystä
a010.gif

[QUOTE="juu";23396119]Siis sä teit mua varten ihan oman aloituksen. Tiedätkö, mä en haukkunut sitä että kuuntelee suosittuja bändejä, vaan totesin asian. Mun mielestä ei ole yhtään huonompi ihminen jos kuuntelee suosittuja bändejä, mulle vaan pisti silmään se. Edes sen tekstin kirjoittaja ei loukkaantunut mun huomiosta, mutta sä loukkaannuit ja väänsit asian ihan miten sattuu :D Aikamoista kiusaamista muuten ottaa yksi kommentti silmätikukseen, väännellä se miten haluaa ja tehdä vielä tällainen aloitus aiheesta.[/QUOTE]

Siis mä tein alootuksen tästä aiheesta enkä susta. Kyllä tämä alootuksen aihe on ollut esillä täällä monesti ja monessa eri yhteydessä joten älä yritä ottaa kunniaa tästä ittelles. :D

Jokainen kuunelkoon sellaista musiikkia kuin haluavat.:) Mie kuuntelen sellaista mistä itse pidän,olkoonkin sitten suosittua tai ei,sillä ei ole miulle merkitystä,vain muusiikilla on.:D