Mitä valmistat paketillisesta pekonia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Esim. Amerikan pekoni-siivut. Olisi paketti, vaan en tiedä mitä tehdä. Joskus olen käärinyt niitä nakkien ympärille ja paistanut pannussa, mutta jotakin muuta haluaisin opetella laittamaan. :)

Paloittele ja paista rapeaksi, lisää valkosipulia ja ruokakermaa sen mukaan miten löysää haluat. Kiehauta heti ja lisää puippuria. NAUTI pastan kera, taivas taattu.

Me ollaan tehty miilunpolttajan spagettia eli:

Paista pannulla (paloiteltu) pekoni rapeaksi ja 1 sipuli myös. Sitten lisäät vaan 1 purkin creme fraichea/kermaviiliä ja kuumennat. Ollaan pyöräytetty joukkoon myös 1 raaka kananmuna. Mausteeksi mustapippuria.

Ja tarjoillaan siis spagetin kera :).

Olen leikellyt palasiksi, paistanut ja lisännyt sitten pannulle kinkkusuikaleita ja kermaa+mausteita maun mukaan, ja nam, on ihana kastike pastalle!!

Sellaisenaan paistettuna sopii salaattiin mainiosti, samoin ihanan kerrosvoileipään... johon tulee paahdettu leipä, hiukan sinappia, paljon salaattia, tomaatinviipale, hiukan sipulia, kypsennettyä kananrintaa, pekonia, majoneesia ja taas leipä. :p

Olen käyttänyt pekonia myös jauhelihakastikkeessa lisämakua antamassa samoin kinkku-, jauheliha- ja sipulipiirakoissa.

Teen pataa. Ruskistan pekonit ja naudan lihaa. Maustan suolalla ja pippurilla ja päälle vähän vehnäjauhoja ja siirrän pataan. Sitten pyöräytän sipuleita, porkkanaviipaleita ja herkkusieniä samassa kasarissa ja siirrän myös pataan. Laitan vettä, punaviinikastikejauheen ja tomaattimurskaa ja uuniin hautumaan tunniksi. Tuonne voi laittaa myöskin naurista tai lanttua (maustuvat hyvin kastikkeessa). Kun otan padan uunista, maustan vielä pippurilla ja suolalla tarpeen vaatiessa. Tulee hyvää.

Ai niin! Olen tehnyt myös kiusausta joskus. Perunasipulisekoitusta ja paketti pekonia pilkottuna ja paistettuna, ne sekaisin, kermaa päälle ja uuniin. Ja tulee muuten hyvää. :p Pizzan päällehän pekoni sopii myös loistavasti.