Mitä vanhemmaksi tulee

Siis mä just tuossa pari päivää sitten mietin yhtä joulunajan tekemisiin liittyvää juttua ja tuntui, että just olin viimeksi sen hotianut. Mutta ei, siitä on jo vuosi :D

Sitä nopeammin vuodet vierii. Miten voi olla taas joulukuu?
Luulen että se johtuu siitä, että tekee samoja asioita, eikä mikään tule enää yllätyksenä. Nuorena elää hetkessä, vanhempana se muuttuu rutiiniksi ja samat hetket toistavat itseään yllätyksettöminä.
Jos eläis hetkessä vanhanakin, niin aika menisi hitaampaa. Mut yleensä sitä elää seuraavassa viikonlopussa. Joulussa. Juhannuksessa.

Luulen että se johtuu siitä, että tekee samoja asioita, eikä mikään tule enää yllätyksenä. Nuorena elää hetkessä, vanhempana se muuttuu rutiiniksi ja samat hetket toistavat itseään yllätyksettöminä.
Jos eläis hetkessä vanhanakin, niin aika menisi hitaampaa. Mut yleensä sitä elää seuraavassa viikonlopussa. Joulussa. Juhannuksessa.
Mielestäni elän hetkessä. Olenhan tätä viisautta aina viljellyt nettikirjoituksissani.
Finlandia-voittaja MF kertoi haastattelussa miksi kirjoittaa toistuvasti kirjoissaan nuoruusvuosista.
Hän sanoi, että silloin ihmisellä kaikki elämän mahdollisuudet ovat avoinna.
Viihdyn paremmin tässä iässä kuin nuoruusvuosissani. Saan elää itselleni sopivaa elämää. Kävin juttelemassa terveyskeskuksen terveydenhoitajan kanssa pyörtymisistäni. Hän varasi minulle lääkäriajan. Kun elän hillittyä ja hallittua elämää, kaleterini lehdet eivät pyöri villisti kuin elokuvissa.
Suomalaienen elämäntyyli on täysin erilaista kuin ulkomailla. Ei täällä kuskata yksityisautoilla lapsia kouluun valtavissa liikenneruuhkissa. Suomalainen elämäntyyli on verkkaista ja leppoisaa moneen muuhun maahan verrattuna.
Tuntui taas uskomattomalta käydä terveysasemalla, sillä myöhemmin perässäni ei kolahda postiluukusta laskua. Kävelin ravintolan ja ruokakaupan jälkeen mukavan kävelylenkin kotiin raikkaassa syyssäässä uusilla kengilläni. Olo oli hyvin rauhallinen ja tyyni. Elämä on järjestelykysymys monessa suhteessa.
Valitsin itselleni tällaisen elämän. Seuraavaksi keitän itselleni kofeiinitonta kahvia.
Toivottavasti palstan Martko-Petri ei saa sätkyä viestistäni. Hän vaikuttaa olevan hyvin herkkähipiäinen persoona. Ehkä Kauniiden ja rohkeiden Taylor osaisi häntä auttaa, ellei M-P potisi englanninkielen kammoa. Ainakin sarjan Deacon on saanut hänelta suuren avun naishuolissaan Amerikan jaksoissa.

Tee setikset ja jos olet sinkku niin ota itsellesi reippaasti nuorempi kumppani 🤗

Fiilikset on täällä kuin 30++ ikäisellä 💞
En halua rinnalleni ihmistä, joka ei pysty keskustelemaan kanssani ja jonka musiikki-, taide-,ruoka-, historia-,elämänkokemus-, maailmankuva ym on kuin kolmannelta planeetalta.
Siksi olen ottanut itselleni muutaman vuoden vanhemman puolison, joka jakaa kanssani niin vuoteen kun muutkin luettelemani asiat.
Sitäpaitsi olen kyllä täysin sinut vuosieni kanssa eikä minun tarvitse enää esittää kaksikymppistä.

Mielestäni elän hetkessä. Olenhan tätä viisautta aina viljellyt nettikirjoituksissani.
Finlandia-voittaja MF kertoi haastattelussa miksi kirjoittaa toistuvasti kirjoissaan nuoruusvuosista.
Hän sanoi, että silloin ihmisellä kaikki elämän mahdollisuudet ovat avoinna.
Viihdyn paremmin tässä iässä kuin nuoruusvuosissani. Saan elää itselleni sopivaa elämää. Kävin juttelemassa terveyskeskuksen terveydenhoitajan kanssa pyörtymisistäni. Hän varasi minulle lääkäriajan. Kun elän hillittyä ja hallittua elämää, kaleterini lehdet eivät pyöri villisti kuin elokuvissa.
Suomalainen elämäntyyli on täysin erilaista kuin ulkomailla. Ei täällä kuskata yksityisautoilla lapsia kouluun valtavissa liikenneruuhkissa. Suomalainen elämäntyyli on verkkaista ja leppoisaa moneen muuhun maahan verrattuna.
Tuntui taas uskomattomalta käydä terveysasemalla, sillä myöhemmin perässäni ei kolahda postiluukusta laskua. Kävelin ravintolan ja ruokakaupan jälkeen mukavan kävelylenkin kotiin raikkaassa syyssäässä uusilla kengilläni. Olo oli hyvin rauhallinen ja tyyni. Elämä on järjestelykysymys monessa suhteessa.
Valitsin itselleni tällaisen elämän. Seuraavaksi keitän itselleni kofeiinitonta kahvia.
Toivottavasti palstan Marko-Petri ei saa sätkyä viestistäni. Hän vaikuttaa olevan hyvin herkkähipiäinen persoona. Ehkä Kauniiden ja rohkeiden Taylor osaisi häntä auttaa, ellei M-P potisi englanninkielen kammoa. Ainakin sarjan Deacon on saanut hänelta suuren avun naishuolissaan Amerikan jaksoissa./korjasin

En halua rinnalleni ihmistä, joka ei pysty keskustelemaan kanssani ja jonka musiikki-, taide-,ruoka-, historia-,elämänkokemus-, maailmankuva ym on kuin kolmannelta planeetalta.
Siksi olen ottanut itselleni muutaman vuoden vanhemman puolison, joka jakaa kanssani niin vuoteen kun muutkin luettelemani asiat.
Sitäpaitsi olen kyllä täysin sinut vuosieni kanssa eikä minun tarvitse enää esittää kaksikymppistä.
👍Sen huomaan kirjoitusjäljestäsi Setikseen verrattuna. Renny Harlinista tulee taas isä. Mies, joka kypsyi hitaasti. Pelle Miljoona toteaa jossain otsikossa, että hän oli valmis parisuhteeseen vasta viisikymppisenä.
Ei ihmisuhteiden tarvitse kestää kauan. Taide on ikuista, eikä koskaan petä ja jätä.

Täällä on aika runsaasti teitä tosikoita jotka ei hoksaa provosointia ym jäynänluonteisia asioita esim.

Täällä on aika runsaasti teitä tosikoita jotka ei hoksaa provosointia ym jäynänluonteisia asioita esim.
Miksi vaivata itseään epämiellyttävien viestien lukemisella?
Tykkään selata nollaluvun ja 2010-luvun viestejä, joiden ketjuissa on hyvää pohdiskelua perhe-elämästä. Kirjoittajien elämät ovat jo tasaantunut, enkä tunne tarvetta kommentoida viesteihin.
Seiskassa uutisoidaan Ylen uutisankkurista, joka on jättänyt ainakin toistaiseksi somen. Hän haluaa keskittyä oikeisiin ihmissuhteisiinsa. Luultavasti moni muukin suomalainen on jo läpeensä kyllästynyt somekahinoihin.
Nykyään kunnollista apua löytyy runsain määrin luotettavilta ja asiallisilta nettisivuilta. Tämä palsta on minulle hyvä ajatusten nollauskeino. Samalla tulee lueskeltua vanhoja kirjoituksiani.

Miksi vaivata itseään epämiellyttävien viestien lukemisella?
Tykkään selata nollaluvun ja 2010-luvun viestejä, joiden ketjuissa on hyvää pohdiskelua perhe-elämästä. Kirjoittajien elämät ovat jo tasaantuneet, enkä tunne tarvetta kommentoida viesteihin.
Seiskassa uutisoidaan Ylen uutisankkurista, joka on jättänyt ainakin toistaiseksi somen. Hän haluaa keskittyä oikeisiin ihmissuhteisiinsa. Luultavasti moni muukin suomalainen on jo läpeensä kyllästynyt somekahinoihin.
Nykyään kunnollista apua löytyy runsain määrin luotettavilta ja asiallisilta nettisivuilta. Tämä palsta on minulle hyvä ajatusten nollauskeino. Samalla tulee lueskeltua vanhoja kirjoituksiani./korjaus

Yhteistyössä