Mitä vanhemmille joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse pyrin lahjomaan heitä aina jollakin "katoavalla" juurikin tuosta syystä, että kaikki tarpeellinen tuntuu jo löytyvän.
Tänä jouluna vanhempieni paketeista löytyy:
isälle pullo hyvää konjakkia ja ehkä myös joku suklaarasia,
äidille laadukkaita parturikampaamon hiustuotteita (shampoo+hoitoaine+hiuslakka) sekä hiusharja(kehui joskus miten hyvä omani vastaavanlainen oli ;) )
lisäksi yhteisesti lahjon heitä vielä jollakin itsetekemälläni joululeipomuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Äitille Pentikin Aino-sarjasta jotain.. iskälle en vielä ole keksinyt mitään.. varmaan jonkun leffan.. tai leffaliput taas.. appivanhemmille viedään lasten valokuva..

Onkos appivanhemmat jotenkin huonompia kun omat vanhemmat?? Siis onhan lasten valokuvat ihania, miks ei kaikille sitte sellasia?

Äitille ostin valokuvakalenterin ensi vuodelle, johon laitoin tyttäriemme kuvia. Huumorilla ostin pipon, jossa lukee "Mummi on kova jätkä" :)

Isäni saa lapsista yhteiskuvan kehystettynä postitse. Emme ole tekemisissä.

Kaikki mahdolliset ja mahdottomat olen jo aikaisempina vuosina antanut ja viime jouluksi vihdoin saatiin aikuisten sopimus aikaiseksi: Kaikki antavat lahjoja vain puolisolleen ja itseään nuoremman(pien) polven edustajille. Siis minä annan lahjoja omille ja siskoni lapsille, sekä miehelleni. Siskoni ei miehineen saa minulta lahjoja, enkä minä heiltä. Minä ja siskoni emme myöskään anna lahjoja omille vanhemmillemme, mutta heille on annettu lupa niin halutessaan lahjoa myös meitä omia lapsiaan. Päärooli lahjojen saannissa pidetään lapsilla, heillehän niillä merkitystä on!

Jotakin katoavaista se saa tänäkin vuonna olla, en tahdo kerätä heidän nurkkiinsa enää yhtään enempää roipetta. Joko lahjakortti teatteriin tai konserttiin, tai sitten jotain syötävää tai juotavaa. Vaikkapa teetä, joulukahvia, kaakaota, pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä jne. Alkoholipitoiset eivät heillä kulu.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Äitille Pentikin Aino-sarjasta jotain.. iskälle en vielä ole keksinyt mitään.. varmaan jonkun leffan.. tai leffaliput taas.. appivanhemmille viedään lasten valokuva..

Onkos appivanhemmat jotenkin huonompia kun omat vanhemmat?? Siis onhan lasten valokuvat ihania, miks ei kaikille sitte sellasia?

Omasta puolestani vastaan, että meillä molemat ovat vastuuss aomien vanhempiensa/sukulaistensa lahjoista. Minulle ja meidän suvulle joulu on isompi juhla ja tykkäämme enemmän antaa ja saada lahjoja kuin miehen puoli suvusta.

Meillä kummankin puolen isovanhemmat saavat uudet aamukahvimukit lasten kuvilla ja omalla "nimityksellä" (eli mummu, vaari, fammu jne.). Ostan pienet suklaarasiat vielä lisäksi.

Yhteistyössä