mitä vauvalle ulos jos 15-20 astetta lämmintää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiiu"

Vieras
miten pukisin vauvan huomenna rattaisiin jos taas 15-20 astetta lämmintä.

pärjääkö pelkällä pitkähihaisella bodylla ja esim. collegehousuilla, vai pitäisikö olla joku collegetakki vielä? ei kai enää hanskoja tarvitse tai pipoa? joku hellehattu?

hirmu vaikeaa kun tottunut pukemaan enempi päälle, vauva nyt 7kk vanha.

No se riippuu, miten siellä rattaissa on,

Mun oma 3 kk nukkuu tossa lämpötilassa velourhousut jalassa, trikoomyssy päässä, body ja ohutta collegea oleva takki päällä. Trikootumput ja päällä fleece-peitto, ei kopan kantta.

Sitten 20+ jää tuo takki ja tumput pois.

on ollut tuon ikäisellä body ja collegehousut ja ohut takki, puuvillapipo päässä. Jos ei ole ihan ohutta collegetakkia, niin sit lyhyt hihainen body ja collegetakki. Pelkällä bodylla en vielä pidä, on kuitenkin niin ohut. Hanskoja ei ole enää ollut.

Jos rattaissa ei ole jalkapeitettä vaan ovat avonaiset, niin farkut tms vähän paksummat housut, body+ohut neule/collegepaita tms ja hellehattu. Suorassa auringonpaisteessa sitten voisi ottaa tuon lisäpaidan pois.

Sitä paitsi huomenna on muutama aste tämänpäiväistä viileämpää eli saattaisin laittaa farkut, body+tuulitakki ja se hellehattu.

Itse olen noissa lämpötiloissa pitänyt juurikin pitkähihainen body, collegehousut, ohut peitto jalkojen päällä, huivi. Eli ihan kesävaatteissa. Vauva 5kk 3vk. Hyvin on pärjännyt. Aiemmin olen pitänyt vanupukua ja hikoilee kovasti yli 10-15 asteen lämpötiloissa, pidän kuitenkin lisävaatetta varmuuden vuoksi mukana jos on viileämpää tmv. Samoin pari pikkuhuopaa aina mukana lisäpeitteeksi tarvittaessa..

Riippuu myös lapsesta, miten lämmin/kylmäverinen on. Ja testailee niskasta/käsistä ovatko sopivan lämpöiset..

Yhteistyössä