Mitä veikkaat, että tässä käy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vainoharhainen?

Vieras
Pojalla kaveri käymässä. Leikkivät Gormiteilla. Satuin menemään huoneeseen, kun kaveri kinusi pojalta, että "Anna nää kaksi gormitia mulle". Poika ei vastannut. Ja kaveri kysyi uudelleen. No, mä sit sanoin että eikö voi vaihdella niitä. Johon kaveri totesi, että ei hänellä ole vaihdettavaa. Pojat lähtivät huoneesta ja kaveri huomasi, että katsoin hänen käsiään, toisessa kädessä yksi gormiti. Toisesta en huomannut laittoiko takaisin muiden sekaan lattialle vai taskuunsa. Mutta on nyt pyörinyt puoli tuntia täällä ja koko ajan tiukasti pitää gormitia kädessään. Aion seurata loppuun saakka miten käy. Ottaako mukaansa, jos en pyydä takaisin, vai jättääkö tänne. Mulla on jostain syystä ollut vähän samanlainen olo hänen kanssaan aiemmin, mutta kiva lapsi, niin en oo tarkemmin seurannu. On siis eri tavalla aina mielellään menny yksin käymään pojan huoneessa jne. Toisin kuin muut pojat jotka enemmän rykelmässä pelaavat tms, eivätkä lähde yksin poukkoilemaan ympäri taloa. Miten toimisitte?

Kannattaa tarkistaa ennen kaverin lähtöä, että kaikki gormitit on tallella ja jos eivät ole, niin sitten voi kysyä kaverilta suoraan etteihän vaan laittanut niitä omaan taskuun ja jos ei löydy, niin sitten lapset etsivät ne kunnes löytyvät. Mikäli gormitit löytyvät lapselta, niin ottaisin lapsen vanhempiin yhteyttä ja kertoisin asiasta, koska heidän on hyvä tietää että lapsella on tällainen ongelma ja siitä voi olla haittaa myös muulloin ja siitä pitää puhua lapsen kanssa.

On vieläkin täällä ja gormiti kädessä, teki mitä hyvänsä. En tarkkaan tiedä kuinka monta noita gormiteja kaikkiaan on, eli en voi varmuudella sanoa onko hävinnyt muuta kuin tuo joka nyt kädessä. Mut seuraan silmä kovana, että yrittääkö ulos sen kanssa. Eipä tietenkään suuri menetys oo yksi muovilelu, mutta kun mekin aika vapaasti pidetään esim kukkaroita eteisen pöydällä jne, niin eipä sitä tiedä mitä keksii vanhempana, jos nyt vapaasti vie leluja jo ekaluokkalaisena. Mutta en oo siis ylitarkka, jos en anna viedä tuota? Vanhemmille kertominen tuntuu TOSI vaikealta.

No et tietenkään ole ylitarkka. Ei toiselta saa viedä mitään, oli kyse sitten pienestä ja halvasta muovilelusta tai kalliimmasta jutusta.

Joo, mie olen myös sellainen että se vanhemmille puhuminen on tositosi vaikeaa, negatiivisista asioista siis. Mutta joskus se on vain valitettavasti pakko.
Mulla autta että mietin etukäteen mitä sanon.

On vieläkin täällä ja gormiti kädessä, teki mitä hyvänsä. En tarkkaan tiedä kuinka monta noita gormiteja kaikkiaan on, eli en voi varmuudella sanoa onko hävinnyt muuta kuin tuo joka nyt kädessä. Mut seuraan silmä kovana, että yrittääkö ulos sen kanssa. Eipä tietenkään suuri menetys oo yksi muovilelu, mutta kun mekin aika vapaasti pidetään esim kukkaroita eteisen pöydällä jne, niin eipä sitä tiedä mitä keksii vanhempana, jos nyt vapaasti vie leluja jo ekaluokkalaisena. Mutta en oo siis ylitarkka, jos en anna viedä tuota? Vanhemmille kertominen tuntuu TOSI vaikealta.

No voi hyvänen aika, oletko ylitarkka, jos puutut pienten lasten varasteluun??! No et todellakaan.
On se kumma ettei maalaisjärkeä osata käyttää. TIETYSTI puutut, ja SOITAT lapsen vanhemmille, jos poika TODELLA yrittää varastaa lelun. Mutta varmista ensin, niin että odotat ihan viime metreille, jottei tule turhia syytöksiä.

Joo, odotan kyllä ihan ulkoportaalle. Toivon, että jättää sen sit vaikka tohon eteiseen. Harmi todella, jos ei jätä. On niin kiva poika, oon ollu iloinen että pojat on kavereita, vaikka on tietysti muitakin kamuja, mut toi näyttää parhaimmalta tällä hetkellä. Luulen, että vanhemmat loukkaantuu/nolostuu niin, että välit ainaki hetkeksi viilenee.