Mitä veikkaatte vaatekooksi jos mitat n.169cm,61kg?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä luulin, että olen s-m, ja 36-38. Tilasin henkkamaukalta vaatteita ja kaikista vaatteista otin sekä tuon pienemmän, että isomman koon. Voin sit epäsopivat lähettää pois... No, vaatteet tuli ja yksikään ei ollut sopiva! Ne oli liian isoja! Ainoastaan yksi tiukkamallinen 36 kokoinen paitapusero oli ok. Ei noi hm-koot ennen oo olleet noin reiluja, mun vartalo on samanlainen kuin ennenkin. Onko muut huomannu samaa vai onko vaatteet sit vaan niin säkkimallisia nykyään, että ne ei istu, otti miten pienen koon tahansa.

no ite olen 160/75 ja h&m paita koko on L ja housut kokoa L/XL mutta h&m 42 housut on mulle aivan liian pieniä... h&m muutenki arvotaan koot vaatteisiin... mulla on yks 36 kokonen paita käytössä nyt....

No minä olen 167cm ja 59kg ja kokoa 36/38. Riippuen vaatteesta. 40 koko on ehdottomasti suuri. Henkkamaukan vaatteet, etenkin paidat, on minusta nykyisin TOSI isoja ja tuntuu että kehtaako edes niin pientä tilata mitä pitäis. :

luulisi tuolla pituudella olevan jo m koko.
itse olen pienempi ja käytän xs tai s kokoa.
mutta ehkä olet todella pieni yläkropasta sitten. pituus ja paino on kumminkin ihan keskiluokkaa ettet ole mikään riuku.

Vaatekokojahan tarkastettiin tässä vuosi-pari sitten ihan todellisuudessa tutkimusten pohjalta vastaamaan paremmin nykynaisen mittoja ja H&M:n vaatteet on ainakin suurentuneet. Ilmeisesti myös esim. yleisesti koko 38 on nykyään väljempi kun muutama vuosi sitten, siis kaikkien kauppojen vaatteissa. Koko M vastaa muistaakseni nykyisin enempi kokoa 40(-42) kun ennen oli 38-40. Omat mitat ennen raskautta 62 kg ja 171 cm ja kun oon aika rintava, ei oikein paidoista kyllä mahdu 38. Mutta M on yleisesti oma kokoni kyllä, ainakin housut kiristää jos koko on 38 ja meinaa olla lyhyetkin.

Yhteistyössä