Mitä velliä ja mistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kvopt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kvopt

Uusi jäsen
25.03.2012
3
0
1
ongelma on seuraavanlainen. poika on tänään 2kk3vk maito kyllä riittää vielä ihan hyvin ja nukkuukin pitkät unet öisin. mutta mistä löydän maissi tai perunavelliä mitä voi sitten maidon sekaan laitella, kun kaikissa purkeissa mitä nykyään kaupasta löytyy on kauraa, vehnää ym. ja jos oikein oon ymmärtäny, ni niitä pitäs antaa vasta siinä 6kk tienoolla. aikoinaan muistan että olikin vellejä enempi kaupoissa, kun siskon muksulle muinoin ostelin vellipurkkeja kun oli juur jotain 2-3kk, nyt on jo 7v, eli muutos myytäviin tuotteisiin kaupoissa on tullut, tai sitten en osaa kattoo oikeesta paikasta...

apuva..

Miksi noin pienelle pitäisi antaa vielä velliä? Varsinkin jos sinulla maitoa riittää ja vauva on tyytyväinen? :) Mutta Valioltahan tuli nyt niitä uusia vellejä ja niissä oli ainakin peruna-porkkanavelliä, mutta niissä on ikäsuositus se 4kk. Eihän mitään vellejä ole noin pienille. Ennen taisi olla se kiinteiden aloitus suositus sen 3kk, mutta nykyään tosiaan se 4kk.

niin, miksi velliä? kyllä sitä maissivelliä on olemassa, mutta noihan on törky kalliitakin! jos vauva on terve ja kasvaa hyvin, menkää vaan maidolla, sit kiinteiden alottelun myötä (4-6kk iässä) suoraan puuroihin vaan!

en meinannukaan vielä ruveta kiinteempiä antaan, niin kauaa kun poika on tyytyväinen nykyisistä maito määristä (syö siis vaan pullosta, sen unohdin mainita).. meinasinkin alotella vitä vellihommelia sitten jos sillä ei maito riitä esim. kunnollisiin yöuniin jne. kun oon kuullut juttuja muilta äideiltä, että on ruvettu illan viimesen maidon seassa antaa velliä, että on ssanut tuhdimmin ruokaa ja nukkuu paremmin.

nimenomaan suosituksiahan ne on, mun mielestä vauva kyllä osaa itse ilmottaa sitten tavalla tai toisella jos maito ei enää riitä ja poika olis esim. just sen 3kk, niin en siinä vaiheessa raaski odotella kuukauden päiviä ennen kun antaisin kiinteempiä..

kiitos vastauksista ja kommenteitanne kokonaisuudessaan, olen taasen astetta viisaampi :)

Yhteistyössä