Mitä vielä voisi laihdutuskuurin aikana syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihiksella oleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihiksella oleva

Vieras
Olen jättänyt pois turhat sokerit (karkit ja suklaa), valkoiset viljatuotteet, perunan (myös sipsit), riisin ja makaronin.

Nyt olen ajatellut syödä seuraavanlaisesti , että

ap) viiliä

aamupäivän kahvitauko) viiliä + ruisleipä + juustoa tai jotain kevyttä makkaraleikkelettä

päivän ruokatauko) sama kuin yllä

iltaruoka) munakas + jotain kasvista (joskus myös hieman tummaa pastaa)

iltapala) viiliä ja joku hedelmä tai kasvispala

Lisäksi olen ajatellut hakea apteekista monivitamiinitabletteja, ei tule puutostiloja

Mutta kun joskus silti vielä iskee napostelun tuntu, niin mitä muuta siihen hätään syödä, kuin
joku hedelmä tai muutama siivu juustoa?

(Paheeni edelleen on salmiakki, siitä pitäisi päästä eroon)

yleensä laihdutuskuurin kilot tulee takaisin..
muuta ruokailutottumuksiasi kokonaan, ja syö monipuolisesti ja liiku!
niin mä olen saavuttanut tiukemman kropan ja laihtunut vajaa 10kig vuodessa.
enää ei edes tee mieli syödä hirveitä määriä, kun olen täynnä jo normaaleista annoksista. :)

Proteiineja tarvitset enemmän. Niitä saat esim. pavuista ja linsseistä. Kasvis-linssikeitto on hyvää, halpaa ja terveellistä. Uunijuurekset ja vaikka pakkasesta vihannessekoitukset salaatin kera täyttää lautasesta ainakin sen 50%. Kalaa.

Aamu- ja iltapalaksi sopii esim. hirssistä, tattarista tai quinoasta tehty puuro hedelmien tai marjojen kera.

Välipalaksi maustamatonta (soija)jogurttia marjojen kanssa, itsetehtyä kiisseliä, viiliä...

Naposteluun hedelmä- ja juurestikkuja, dipiksi maustamaton soijajogurtti jonka voit sitten maustaa oman maun mukaan. Itse laitan tabascoa, currya, paprika- ja sipulijauhetta, chiliä ja hiukan sinappia ja ketsuppia. Myös varrasruisleipä on hyvää nakerrettavaa.

Mä suosittelisin sulle esim. Nutrilett pussi keittoja sekä pirtelöitä. Niissä on tarvittavat rakennusaineet elimistölle ja pitää verensokerin tasaisena. Niiden avulla on helppo oppia tarkkailemaan kalorimääriä vähitellen. Turvallisesti voit käytää kolmeviikkoa pelkkiä pusseja ja tarvittaessa esim. ravintoterapeutin valvonnassa jopa 16 viikkoa. Syö lisäksi multitabs ja kalkki lisää... Toki pitää muistaa porkkanat, kurkku, tomaatti, salaatinlehti yms. muuta lähes kalorittomat syötävät. Ei saa syödä hedelmiä, eikä muuta.
Näin opis syömään usein ja vähän... lopulta on helppo olla ilman makeaa ja rasvainen ruoka ällöttää, annoskoko pienenee... minä sain 20kg pois ja on jo vuoden pysynyt! Pienet retkahdukset ei haittaa, vaan ne voi sitten arkipäivinä korvata vaikka joskus sillä samaisella Nutriletillä!

Miksi alottaa tuollanen ihmeellinen kuuri,ku ei oo ottanu mistään ruokajutuista selvää.

Toihan on ihan hiton ykspuolista.Mihin tarviit vitamiinilisiä,ku vaan otat ja syöt sitä mitä pitää?

Eikö olisi helpompaa syödä kohtuudella,niin ei tarvii edes jättää tuota pahetta pois.Ja jos se pahe on se ongelma niin jättääs en samoin pois ku nyt oot jättäny noi mainitut(en kyl ymmärrä miksi)

Miksi alottaa tuollanen ihmeellinen kuuri,ku ei oo ottanu mistään ruokajutuista selvää.

Toihan on ihan hiton ykspuolista.Mihin tarviit vitamiinilisiä,ku vaan otat ja syöt sitä mitä pitää?

Eikö olisi helpompaa syödä kohtuudella,niin ei tarvii edes jättää tuota pahetta pois.Ja jos se pahe on se ongelma niin jättääs en samoin pois ku nyt oot jättäny noi mainitut(en kyl ymmärrä miksi)

Se on helppo sanoa jollei ole aitoa painongelmaa!!! Siinä ei liikunta ja pienet herkkujen pois jättämiset auta, vaan on ryhdyttävä tosi toimiin.... tarvii olla jopa 1500 kalorin vaje, jotta pystyy painoa pudottamaan. 500-600 kaloria saa tulla päivässä että painon saa tehokkaasti tippumaan. tietty pieni vaihtelu riippuen liikunnan määrästä. 800 kaloria edellyttää jo tunnin juoksulenkkiä joka päivä tai reipasta kävelyä kaksi tuntia!!! Ei paljon naurata... siinä on pakko otta karsittu ruokalista ja paheita ei voi sallia pudotuksen aikana yhtään!

[QUOTE="mä";22279010]Se on helppo sanoa jollei ole aitoa painongelmaa!!! Siinä ei liikunta ja pienet herkkujen pois jättämiset auta, vaan on ryhdyttävä tosi toimiin.... tarvii olla jopa 1500 kalorin vaje, jotta pystyy painoa pudottamaan. 500-600 kaloria saa tulla päivässä että painon saa tehokkaasti tippumaan. tietty pieni vaihtelu riippuen liikunnan määrästä. 800 kaloria edellyttää jo tunnin juoksulenkkiä joka päivä tai reipasta kävelyä kaksi tuntia!!! Ei paljon naurata... siinä on pakko otta karsittu ruokalista ja paheita ei voi sallia pudotuksen aikana yhtään![/QUOTE]

Voi kuule,kyllä minulla OLI painon kanssa ongelmia.
Painoi sellaiset 100kg,kun aloitin laiharin pirtelöillä.
2kk meni osittain niillä ja JÄRKEVÄLLÄ ruokavaliolla.
500-900kaloria päivässä.Liikuntaa ei edes tarvinnut harrastaa.

Siotä en vain ymmärrä et jso ollaan muka jollain tietyl ruokavaliolla niin miks ei oteta selvää mitä kandee syödä ja mitä ei,eihän tuossa sun ruokalistas ollu järenhiventäkään.