Mitä vikaa / mitä muuttaisit tästä työhakemuksestani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja toimittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja se suomea opiskellut:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bla-bla:
Mikä olisi hyvä tapa erottua?

Ja voisko joku oikeasti tietävä auttaa noiden pilkkujen kanssa, kun toinen sanoo että liikaa ja toinen että liian vähän?

Kiitos bla-bla! :)

Mä ehdotan juuri sitä selkeyttä ja ytimekkyyttä.

Voit laittaa hakemuksen mulle oikoluettavaksi yksityisviestinä. Vaikka teenkin paljon kirjoitusvirheitä näin koneella, niin osaan kyllä oikolukea ja pilkkusäännötkin on hallussa.

t. Iloinen Kielikello-lehden kestotilaaja jo vuodesta 1999

Niin se hakemushan on tuossa ekalla sivulla ja osa sanoi että liikaa pilkkuja, osa sanoi että liian vähän. Olen pitänyt itseäni kohtuullisena mitä kielioppiasioihin tulee niin olen nyt vähän äimänä, jos pilkkuvirheitä onkin kamalasti.

Tällä palstalla kieliasioissa neuvovat pääsääntöisesti ne, jotka itse eivät osaa :) Eli voit jättää ihan omaan arvoonsa nuo pilkunkäyttöarvostelut :)

No kyllähän siinä nyt joitakin pilkkuvirheitä oli...

Kertoisitko kohdat?

Alkuperäinen kirjoittaja Lyhyttä!:
Se vielä piti sanoa, että älä mainitse toki hoitovapaa, mutta mahd. lyhyesti. Lasten ikiä ei esim. kannata itse hakemustekstiin laittaa - kerrot sitten kun pääset haastatteluun :). Nyt pitää korostaa alaan liittyvän TYÖN tekemistä, ei missään nimessä kotona oloa.

Jep, tuon jätän pois. Kiitos vielä sille, joka mainitsi hakemuksen lyhentämisestä. Se auttaa varmasti paljon!

Tässä suomen kieltä opiskelleen pikainen ehdotus hakemukseksi:

*******( nimike johon haen)

Olen suorittanut ruoka- ja asiakaspalvelun tutkinnon; ammatiltani olen XXX. Nautin suurkeittiötyöskentelystä ja erilaisten ihmisten kanssa asioimisesta ja olen tottunut kiireisiin aikatauluihin. Nykyisessä työssäni olen työskennellyt menestyksekkäästi yksin.

Työpaikoissani ja työharjoittelupaikoissani minut on opittu tuntemaan reippaana, organisointikykyisenä, oma-aloitteisena ja yhteistyötä tekevänä työntekijänä. Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta.

Viime vuosina olen parantanut organisointikykyjäni ja pitkäjänteisyyttäni hoitamalla kotosalla nyt 6- ja 2-vuotiaita lapsiani ja tekemällä lastenhoidon ohessa viikonlopputöitä. Nyt on tullut aika siirtyä täysipäiväisesti takaisin työelämään. Sopisin todella hyvin teillä avoinna olevaan paikkaan, ja innokkuudestani, motivaatiostani ja monipuolisesta työkokemuksestani olisi varmasti hyötyä teillekin. Toivon, että kutsutte minut haastatteluun, jotta voimme keskustella työstä ja taidoistani perusteellisemmin.

Ystävällisin terveisin,

LIITTEET

CV

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen suorittanut ruoka- ja asiakaspalvelun tutkinnon; ammatiltani olen XXX. Nautin suurkeittiötyöskentelystä ja erilaisten ihmisten kanssa asioimisesta ja olen tottunut kiireisiin aikatauluihin. Nykyisessä työssäni olen työskennellyt menestyksekkäästi yksin.

Työpaikoissani ja työharjoittelupaikoissani minut on opittu tuntemaan reippaana, organisointikykyisenä, oma-aloitteisena ja yhteistyötä tekevänä työntekijänä. Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta.

Viime vuosina olen parantanut organisointikykyjäni ja pitkäjänteisyyttäni hoitamalla kotosalla nyt 6- ja 2-vuotiaita lapsiani ja tekemällä lastenhoidon ohessa viikonlopputöitä. Nyt on tullut aika siirtyä täysipäiväisesti takaisin työelämään. Sopisin todella hyvin teillä avoinna olevaan paikkaan, ja innokkuudestani, motivaatiostani ja monipuolisesta työkokemuksestani olisi varmasti hyötyä teillekin. Toivon, että kutsutte minut haastatteluun, jotta voimme keskustella työstä ja taidoistani perusteellisemmin.

Ystävällisin terveisin,

LIITTEET

CV

Äh, tämä lähti kesken kaiken!! Oli muokkausvaiheessa vielä. Laitan hetken päästä tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi:
Ja hiukan liikaa on yrittämisen makua hakemuksessa, tulee sellainen tekopirteä fiilis :/ Tee mielummin sellainen lyhyt hakemus vähän tyyliin ota tai jätä :)

Harmi. Siksi että kyseiset työt ovat juuri sitä mitä haluan tehdä mutten onnistu tuomaan sitä esille.

Mä olen eri mieltä Pepin kanssa tosta tekopirteydestä ja todellakin eri mieltä siitä, että pitäisi antaa työnantajalle "ota tai jätä"-fiilis. Ei tietenkään, vaan työnantajahan pitää saada vakuuttuneeksi, että minä todella olen tästä paikasta kiinnostunut. "Ota tai jätä"-meininki on ylimielistä työnantajaa kohtaan, eikä sellaista työntekijää kukaan halua... Eli ap ihan oikeilla linjoilla, mietit vaan miten sanot sanottavasi ytimekkäämmin (mulla oli tuolla kakkossivulla yksi "innokas" ehdotus ;) ).

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ystävällisin terveisin,

LIITTEET

CV

Äh, tämä lähti kesken kaiken!! Oli muokkausvaiheessa vielä. Laitan hetken päästä tulemaan.

No niin, tässä nyt tämä pikainen kyhäelmäni:

Olen suorittanut ruoka- ja asiakaspalvelun tutkinnon; ammatiltani olen XXX. Minut on opittu tuntemaan reippaana, organisointikykyisenä, oma-aloitteisena ja yhteistyötä tekevänä työntekijänä. Nautin suurkeittiötyöskentelyn monipuolisesta työnkuvasta ja erilaisten ihmisten kanssa asioimisesta ja olen tottunut kiireisiin aikatauluihin. Nykyisessä työssäni olen työskennellyt menestyksekkäästi yksin.

Ystävällisin terveisin,

LIITTEET

CV

Alkuperäinen kirjoittaja Lyhyttä!:
Olen erittäin kiinnostunut teillä avoinna olevasta ***** paikasta. Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta ja uskon, että saisitte minusta motivoituneen ja ammattitaitoisen työntekijän! Tällä hetkellä olen hoitovapaalla, mutta teen samalla viikonlopputöitä ******na ******ssa. Tehtäviini *****ssa kuuluu aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan laitto 30 vanhukselle, joista osalla on erikoisruokavalio. Olen työskennellyt myös mm. ****na ****ssa ja useissa eri tehtävissä ****ssa.

Olen suorittanut 2004-2007 ruoka- ja asiakaspalvelun tutkinnon (tutkintonimike/ammatti) ****ssa. Menestyin opinnoissani erinomaisesti ja sain kiittävää palautetta työharjoittelupaikoissa reippaudesta, organisointikyvystä, oma-aloitteisuudesta ja yhteistyökyvyistä. Olen tottunut itsenäiseen työhön, mutta työskentelen erinomaisesti myös tiimissä. Kiireinen suurkeittiötyöskentely sopii minulle todella hyvin ja työskentelen mielelläni tarvittaessa myös asiakaspalvelussa.

Tulen mielelläni kertomaan lisää itsestäni ja osaamisestani. Toivon kuulevani teistä pian!

Ystävällisin terveisin

LIITTEET

CV
Tämä oli jo aika hyvä versio. Tästä puuttuu kuitenkin se ydinasia MIKSI on kiinostunut tästä paikasta. Ap ei ole sitä vielä meille kertonut. Itse muuttaisin tuon "uskon, että minusta saa hyvän työntekijän". Vähän itseluottamusta ja itsekehua peliin: minusta saa hyvän työntekijän! Ja tuo kiirekohta pois, kukaan ei oikeasti pidä kiireisestä työtahdista vaikka haasteista nauttisikin. Ruoka-aikoja on turha luetella kun tuossa näyttää olevan kaikki päivän ruuat mukana. Siihen joku hyvä yleiskäsite. Jos ei ole jotain yleistä ammattitermiä mitä minä ruoka-alaa tuntemattomana en osa suoralta kädeltä nimetä niin sitten joku päivittäiset ruuat tai muu vastaava.

Aikaisemmat työt juuri noin yhdellä virkkeellä, siinäkin yleiskäsitteisesti "olen työskennellyt sairaalan keittiössä" eikä että "olen työskennellyt Keski-Sompion aluesairaalan keittiössä", se tieto selviää CV:stä. Seuraavaan virkkeeseen voi sitten lyhyesti kertoa mitä juuri se työ antoi ja opetti ja miten niitä taitoja voi hyödyntää tässä haettavassa työssä.

Koulutukseen sitten, että ammatiltani olen x ja lisäksi olen suorittanut tutkinnon y ilman niitä vuosilukuja. Korkeintaan voi mainita, että valmistuminen on ollut vuonna z.

Kiitos teille, olette kyllä tosi ihania kun jaksatte auttaa! Saan hurjasti vinkkejä. Mä vaan rakastan suurtaloustyötä, pitää keksiä joku perustelu sille :snotty:
Miksi rakastat? Siksi kun saat laittaa ruokaa? Siksi kun saat laittaa ruokaa juuri tietynlaiselle ihmisryhmälle? Siksi kun siinä saa olla luova? Vai siksikö jos siinä ei tarvitse olla luova? (Sori, mä en tosiaankaan tiedä ruoka-alasta mitään enkä edes tarkalleen tiedä mitä suurtalouskokki tekee. Siis kokkaa ruokaa päiväkodissa, koulussa, sairaalassa, mutta tekeekö jämptisti reseptin mukaan rutiinilla samalla omaa ruokalistaa miettien vai joutuuko taikomaan lantut perunoiksi kun perunat jäivät jostain syystä tulematta.)

Yhteistyössä