Mitä "vikaa" tässä asunnossa on, kun ei käy kaupaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harkitsee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28683930]Törkeä hinta, huono alue, kiva kämppä.[/QUOTE]

+ sähkölämmitys ja luultavasti huonot kulkuyhteydet julkisilla. Yksi bussi joka kulkee harvoin ja on siten aina täynnä vaunuja/rattaita kun kerran paljon lapsiperheitä.

Mieluummin ostaisin ihan reilusti oman omakotitalon kuin tuollaisen erillistalon. Kallis on ja vielä vastikkeet päälle. Ei kuitenkaan täysin omaa rauhaa , eikä päätäntävaltaa oman talon hoidosta.

Itse asuin Hakunilassa 2004-2005 siellä "pientalopuolella" ja hyvin viihdyttiin :) Toki ne kerrostalot voi olla jotain ihan muuta. Tossa talossa on tosi kallis vastike, kun siihen sähkölämmitys + vesimaksut päälle ja tietty käyttösähkö. Eikä itse asuntokaan ihan ilmainen ole. Nyt ei vaan kauppa käy kalliimmissa kämpissä...

Kaunis talo. En osaa hinnasta sanoa, kun en oo tolta alueelta ikinä katsellut asuntoja. Täällä Espoon puolella ton kokoiset ja noin hyväkuntoiset maksaa huomattavasti enemmän, kun välillä on niitä tullut katottua. Nyt on ehkä huono aika asunnon myynnille, ihmiset on lomilla, eivät jaksa käydä näytöissä.

[QUOTE="Vieras";28683930]Törkeä hinta, huono alue, kiva kämppä.[/QUOTE]

Mistä saa uudehkon asunnon halvemmalla, jossa olisi koulu ja kulkuyhteydet työpiakalle Espooseen? Ei kai tuo Nissas ole huono alue?

[QUOTE="vieras";28683955]Järjetön hinta, suorasähkölämmitys ja mieletön yhtiövastike yhteisestä ruohonleikkurista...[/QUOTE]

Jos on järjettömän hintainen, niin mistä saa halvemmalla? Haluttaisiin uusi rivi/paritalo, jossa olisi omaa rauhallista pihaa. Työssäkäydään Espoossa. Lapsi pitäisi päästä kouluun itse.

[QUOTE="vieras";28683955]Järjetön hinta, suorasähkölämmitys ja mieletön yhtiövastike yhteisestä ruohonleikkurista...[/QUOTE]

Tuon yhtiövastike on 262,50 € / kk. Tilastokeskuksen mukaan keskihoitovastike on 3e/neliö, joten tuossa on PALJON alle sen (2e/neliö).

Aikaisemmin asuin 2000-luvun paritalossa Espoossa, jossa siis oli hoitovastike 360e/kk ja neliöitä oli 96m2.

[QUOTE="vieras";28684250]Kaunis talo. En osaa hinnasta sanoa, kun en oo tolta alueelta ikinä katsellut asuntoja. Täällä Espoon puolella ton kokoiset ja noin hyväkuntoiset maksaa huomattavasti enemmän, kun välillä on niitä tullut katottua. Nyt on ehkä huono aika asunnon myynnille, ihmiset on lomilla, eivät jaksa käydä näytöissä.[/QUOTE]

En ole myymässä mitään, vaan ostamassa. Munkin mielestä toi on aika halpa, mut yleensä siihen on syy, vaikka Vantaalla kaikki maksaa vähemmän kuin Hesassa tai Espoossa.

Tuon yhtiövastike on 262,50 € / kk. Tilastokeskuksen mukaan keskihoitovastike on 3e/neliö, joten tuossa on PALJON alle sen (2e/neliö).

Aikaisemmin asuin 2000-luvun paritalossa Espoossa, jossa siis oli hoitovastike 360e/kk ja neliöitä oli 96m2.

Mutta mistä tuossa vastikkeessa maksetaan jos sähkö ja lumityöt ym. kuuluu osakkaalle? Kiinteistövero ja jätteenkuljetus ei noin paljon kyllä per kk tee..
Itse en ostaisi sähkölämmitteistä asuntoa enkä Hakunilaan muuttaisi kirveelläkään.

[QUOTE="vieras";28684347]Mutta mistä tuossa vastikkeessa maksetaan jos sähkö ja lumityöt ym. kuuluu osakkaalle? Kiinteistövero ja jätteenkuljetus ei noin paljon kyllä per kk tee..
Itse en ostaisi sähkölämmitteistä asuntoa enkä Hakunilaan muuttaisi kirveelläkään.[/QUOTE]

Siinä maksetaan ihan samasta, missä missä tahansa talonyhtiösssä maksetaan. Poikkesena tosiaan tuossa kohteessa on tosi halpa vastike vrt. keskivastikkeeseen PK-seudulla.

En ole koskaan edes kuullutkaan, et sähkö voisi kuulua vastikkeeseen. Ei varmaan näin ole missään.

Tosiaan keskivastike 2000-luvulla valmistuneissa kohteissa PK-seudulla on 3e/neliö.

Yhteistyössä