Mitä virpomispalkaksi pienille lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Tuli toisesta ketjusta mieleen, että olisihan se virpominen varmaan ihan hauskaa meidänkin lasten mielestä jo, ovat nyt 1,5 ja 3v. Eli voisivat käydä vaikka lähellä asuvan äitini luona virpomassa.

Mutta, kun mä en halua että syövät vielä karkkia tai muutenkaan en halua "palkita" millään hyvällä syötävällä vielä tuon ikäisiä. Niin mitä se virpomispalkka voisi olla? Joku pieni lelu? Mitä teillä on ollut, vai onko kaikki antaneet vaan suklaata..?

Me olemme saaneet pääsiäiskoristeita, tipuja, munia ja vastaavia. Joskus on tullut myös joku tee-se-itse -pääsiäiskoriste, eli itse askarreltava juttu.

Yleensä palkka on suklaamuna ja virvottava saattaa hämmentyä, jos se ei "kelpaa". Mutta lähipiirin kanssa voi toki esittää toiveen jostain muusta palkasta.

Joku lelu vois olla hyvä. Siitä on iloa pitemmäksi aikaakin kuin suklaamunista ja siitä pikkukrääsästä, mitä niistä tulee. Mä meinsin skipata koko virpomistouhun toistaseksi, tyttö olis 1v5kk pääsiäisen aikoihin...

Kun itse virvoin 70-luvulla tavallisin palkkani oli puinen, tavattoman kaunis, kultakoristeinen koristemuna,jonka saattoi laittaa raeruohoon.

Uusi Valamo möi niitä silloin taloutensa tueksi ja se piiri, jossa minä virvoin, osti näitä ja antoi virpomispalkaksi.

mun 1v sai jo vähän suklaata, ei se siihen koukkuun jäänyt.. ihmetteli uutta makua. Ei saa tavallisesti karkkia ollenkaan, mutta musta virpominen oli poikkeuksellinen tilanne. Mut jos et halua karkeille altistaa vielä niin luulisin pienen lelun ajavan ihan saman asian (henk.koht. mun mielestä lelu on kyllä "pahempaa" (materialistista) lahjomista kun namit). :)

Meillä on käyty virpomassa vasta mummoa ja ukkia, ja kun lapset tykkää tosi paljon keitetyistä kananmunista ihan ruokana, niin mummo on värjännyt sellaisia sipulinkuorilla jne kattilassa keittäessä. Hienoja!

Ei lapsi välttämättä tarvitse alle 3v:nä suklaamunia, virpomispalkka voi olla joku muukin juttu. Mä tykkäsin vaikka jostain pienestä lelusta, kuten scleishin smurffeista ja niistä eläimistä. Jostain sellaisesta millä voi leikkiä, mikä ei ole kovin kallis ja silti ei mene heti rikki.

Omilleni ostin tänä vuonna jo pääsiäismunat, mutta ei me naapurustoon lähdetä karkkia keräämään.

[QUOTE="Piika-äiti";25943311]Kun itse virvoin 70-luvulla tavallisin palkkani oli puinen, tavattoman kaunis, kultakoristeinen koristemuna,jonka saattoi laittaa raeruohoon.

Uusi Valamo möi niitä silloin taloutensa tueksi ja se piiri, jossa minä virvoin, osti näitä ja antoi virpomispalkaksi.[/QUOTE]

pitääkin heti mennä sinooperiin ja tiimariin etsimään munia joita lapset voi itekin maalata!!!!

Kaksivuotias pojanpoikani tulee sunnuntaina virpomiskylään.
Mietin mitä "palkaksi", karkkia tai suklaata hän ei vielä saa kotonakaan, joten ei
mummikaan siihen opeta.
Teen korin johon laitan: pari mandariinia, omenan, viinirypäleitä, mantelilastuja,
rusinoita, kaksi isompaa keltaista pääsiäistipua ja eläinpussin jossa on maatilan
eläimiä.

No voi elämä mihin tämä karkkihysteria menee...elkää viekö niitä mukuloitanne virpomaan jos niie pitää joku pahvimuna tai keitetty kananmuna antaa:0) Mitä ite saitte lapsena virpomispalkaksi?

Yhteistyössä