Mitä vitamiineja tai jotain muuta pitäs alkaa syömään väsymykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi väsy!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi väsy!

Vieras
Muhun on iskeny joku ihme syys?väsymys.
Minä joka aijemmin olen ollut tehokas ja reipas en meinaa millään enää saada päivääni käytiin. Tuntuu että kokoajan väsyttää ja voisi vain makoilla sohvalla ja pitää silmiä kiinni silti en kuitenkaan saisi unta.

Johtuuko tämä nyt vitaaminien puutteesta vai mistä?
Mitä vitskuja suosittelisitte? Normaalisti en syö vitamiineja mutta nyt täytyy kyllä jotain keksiä ei tämä voi enää olla normaalia :))

Voisiko olla jotain lievää kaamosmasennusta .. kirkasvalolamppu voisi auttaa.. vitamiineistä ainakin D-vitamiini voisi auttaa ja C ja rauta-arvot kannattaisi katsoa..

Oletko nukkunut tarpeeksi ja syönyt terveellisesti ja säännöllisesti? Onko stressiä tai jotain?

Ota d-vitamiinia vähintään 50 µg. Vitaminilisistä ei varmaan haittaa ole, mutta ehkä ei hyötyäkään. Kalaöljykapseleita voisi kyllä kokeilla.

No mie oon kyllä positiivinen ihminen ja elämä on kunnossa eli ei se väsymys siitä johdu.Lasten kanssa kyllä ulkoillaan ja touhutaa,mutta jotenkin silti on vetämätön olo koko ajan.En kuitenkaan ole semmoinen ihminen joka päivät pitkät lojuisi sohvalla vaikka välillä siltä tuntuisikin,mutta jos taas makoilen niin tuntuu niin tylsältä.

Ehkä siis koitan nyt kuitenkin ottaa avuksi jonkun purkki vitamiinin. Ruokavalio kun ei varmasti oo ihan niin täydellinen mitä pitäisi olla :) Vaikka joka päivä kotiruokaa syömmekin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi väsy;25006788:
No mie oon kyllä positiivinen ihminen ja elämä on kunnossa eli ei se väsymys siitä johdu.Lasten kanssa kyllä ulkoillaan ja touhutaa,mutta jotenkin silti on vetämätön olo koko ajan.En kuitenkaan ole semmoinen ihminen joka päivät pitkät lojuisi sohvalla vaikka välillä siltä tuntuisikin,mutta jos taas makoilen niin tuntuu niin tylsältä.

Ehkä siis koitan nyt kuitenkin ottaa avuksi jonkun purkki vitamiinin. Ruokavalio kun ei varmasti oo ihan niin täydellinen mitä pitäisi olla :) Vaikka joka päivä kotiruokaa syömmekin.

Oletko raskaana?

[QUOTE="vieras";25006798]Oletko raskaana?[/QUOTE]

Sitäkin aluksi epäilin,mutta mulla on kaikki raskaudet alkanu pahoinvoinnilla eikä oikestaan missään vaiheessa ole väsymys vaivannut.

Muista syistä tein testin jokin aika sitten mutta nega oli :D

Voisiko hetkisitten syöty antibiottikuuri olla jotenkin osallinen tähän väsyyn?

Vaikuttiko se? Siis loppuiko se tulehdus, missä sitten olikin?

Minkämerkkisen käytit?

Kefalosporiinit aiheuttavat crohnin tautia, mutta silti niitä yhä saa määrätä ihmisille. Oliko siinä natriumlauryylisulfaattia? Apuaineluettelosta kohdasta 6 löytyy aina ne.

Se on yksi syy ja tietysti se chefalo---
Mut nuku nyt kaikki univelat pois ensimmäisenä. Sun täytyy valittaa lääkkeestä fimeaan. Älä aloita missään tapauksessa nyt mitään vitamiininappulaa, sillä ne saattaa pahentaa sitä tilaa... Niin moni asia vaikuttaa ja osa on ihan puppua, mitä vuosien varrella ihmisille on uskoteltu.

Yhteistyössä