R
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ja tuo runo on karmea, anteeksi vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja huh:Alkuperäinen kirjoittaja avulias:Salaisuuden lapsi
Eilen Herralle enkelit tuumivat näin:
On aika syntymän uuden.
hyvin paljon rakkautta tarvitsee
tämä lapsi salaisuuden.
Hänen kasvunsa ei liene nopeaa,
ei hän saavuta tähtiä siellä.
Paljon hellyyttä kaipaa hän ihmisiltä,
joita kohtaa elämän tiellä.
Ehkei hän koskaan nauraa ja leikkiä
voi, ei sanoja mietteilleen löydä.
Kovin monissa paikoissa sopeudu ei
saa hän vammaisen nimellä käydä.
Siispä huolella kotinsa valitkaamme
-hän saakoon elämää täyttä.
Herra valitse vanhemmat, joita voit
tähän erikoistehtävään käyttää.
Heti tehtävän arvoa huomaa he ei,
ja niin ehkä onkin hyvä,
mutta lahjana lapsosen mukana on
luja usko ja rakkaus syvä.
Pian alkavat varmaan he ymmärtää,
minkä aarteen suuren he saikaan,
Saavat iloita heikosta hennosta,
salaisuuden lapsesta taivaan.
Mä jättäisin kyllä säkeistöt nro. 2 ja 3 pois.
Minä taas en, näkisin ne oleellisena osana tuota runoa. Vaikkei downin kohdalla noin "karua" yleensä olekaan.
muoks. vaikka yleisesti olenkin sitä mieltä ettei nuo runot tms välttämättä osu kohdalleen heti lapsen syntymän jälkeen vaan vasta myöhemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:rakas lapsi se heille on. joten mitäs jos vaan onnittelisit jos sitä et vielä ole tehnyt?
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ja tuo runo on karmea, anteeksi vaan.
Jostain kumman syystä aika moni erityislapsen vanhempi kuitenkin pitää siitä.
Mutta tosissaan ei kannata tuollaisia alkuun laittaa. Ihan normaalit onnittelukortit ja lahjat jne. Itselleni ainakin oli alkuun tärkeä huomata että lapsi oli lähipiirillemme ihan yhtä rakas ja tervetullut kuin ilman vammaansakin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:PAhinta mun mielestä mitä lähipiiri tuossa tilanteessa voi tehdä, on juuri tuollainen hysterisoiminen/panikoiminen vanhempien puolesta. Älä mene lähettämään hänelle mitään vertaistuki linkkejä, hän niitä ihan varmasti osaa itsekkin etsiä kunhan on saanu sulatella asiaa rauhassa ja jos ei osaa, niin varmasti pyytää apua. Lähipiirin tehtävä on olla kuuntelijana ja rohkaisijana ja sanoa että kaikki järjestyy, päivä kerrallaan. Jos asia on sinun mielestä maailman loppu niin mitä lapsen vanhemmat lapsestaan ajattelevat!! Varsinkin kun aloituksesta päätellen et ole edes ihan läheisempiä ystäviä kun postissa paketin laitat..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja huh:Alkuperäinen kirjoittaja avulias:Salaisuuden lapsi
On aika syntymän uuden.
tämä lapsi salaisuuden.
ja niin ehkä onkin hyvä,
Minä taas en, näkisin ne oleellisena osana tuota runoa. Vaikkei downin kohdalla noin "karua" yleensä olekaan.
muoks. vaikka yleisesti olenkin sitä mieltä ettei nuo runot tms välttämättä osu kohdalleen heti lapsen syntymän jälkeen vaan vasta myöhemmin.
Mutta kun tämä runo ei myöhemminkään sovi down -lapseen!!
Ei missään tapauksessa tällaista runoa...
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ja tuo runo on karmea, anteeksi vaan.
Mutta tosissaan ei kannata tuollaisia alkuun laittaa. Ihan normaalit onnittelukortit ja lahjat jne. Itselleni ainakin oli alkuun tärkeä huomata että lapsi oli lähipiirillemme ihan yhtä rakas ja tervetullut kuin ilman vammaansakin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:onnittelen toki normaalisti. Enkä ole heitä itse vielä tavannut. Tuo runo ei ollut oikein hyvä. Onko jotain kaunista runoa syntymästä.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa merianna:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ja tuo runo on karmea, anteeksi vaan.
mä en kyllä ihan hirveästi pidä tuosta runosta, vaikka erityslapsen äiti olenkin
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja huh:Alkuperäinen kirjoittaja avulias:Salaisuuden lapsi
On aika syntymän uuden.
tämä lapsi salaisuuden.
ja niin ehkä onkin hyvä,
Mutta kun tämä runo ei myöhemminkään sovi down -lapseen!!
Ei missään tapauksessa tällaista runoa...
Kehen sopii, kehen ei. Meidän lapseen sopii moniltakin osin hyvin. Oikeastaan ainoa täysin lapsestamme poikkeava kohta on tuo ettei lapsi voisi nauraa. Sitä hän kyllä tekee ja paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itse kun olen down -lapsien kanssa ollut tekemisissä, niin en vaan voi tuollaista runoa heihin yhdistää. Nauravia ja omalla tavallaan hyvinkin leikkisiä ovat olleet. Runo on aivan liian synkkä onnittelurunoksi ja on minusta selvästi kirjoitettu koskemaan lasta, joka on vaikeammin vammainen..
On siis Hannele Huovin runoAlkuperäinen kirjoittaja Helinä:Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.
Kun on oikein pieni
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.
Kun on oikein pieni
voi istua lumihiutaleille,
liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.