Mitä voin tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mainitsin eilen työharjoittelijallemme, että pitäisi muutama litra vielä marjoja kerätä ja keitellä mehuiksi. ja sanoin, että saa nähdä jääkö pensaisiin vielä marjoja. harjoittelija kysyi, että jos niitä jää, niin voisiko hän tulla vähäsen niitä keräämään. Sanoin, että ilmoittelen jos niitä jää yli. Illalla keräsin marjoja ja keitin mehuiksi ja huomasin, että marjoja ei enää jäänytkään pahemmin kun appivanhemmat niitä keräsi myös ja linnut on syöneet paljon. Ehkä sieltä litra tulisi.

Aamulla kun menin töihin, työharjoittelija kaivoi kassistaan paketin ja kysyi syödäänkö kuhaa? Miehensä oli käynyt kalalla ja heillä oli kuhaa jota harjoittelija toi minulle siitä hyvästä, että jos saa marjoja. Sanoi, ettei ole mitään velvoitetta, että jos ei marjoja riitäkään heille. Heillä sitä kalaa oli paljon.

Mitä voin tehdä? Jotenkaan en olisi kehdannut kalaa ottaa vastaan ja sanoinkin, ettei olisi tarvinnut mitään tuoda minulle kun en ole varma niistä marjoista. Sanoi vaan, ettei ole niin väliksi, mutta jos nitä marjoja on, niin mieluusti tulisivat sitten keräämään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sanoi, ettei ole mitään velvoitetta, että jos ei marjoja riitäkään heille. Heillä sitä kalaa oli paljon.

Tämä on niin tätä... Toinen haluaa antaa sinulle lahjan ja siitä on sitten pakko kehittää kauhea ongelma, että pitää väkisin olla jotain vastinetta. Miksi et voi vaan ottaa vastaan? Kiitollisuudenvelka ei ole kiva tunne, mutta kannattaisi opetella ottamaan vastaan kun joku haluaa ilahduttaa. Olen huomannut tuon saman töissä, että jos vaikka vie jollekin käytetyn äitiysfarkkuhameen (jonka on mahdollisesti itse saanut joltakin aikanaan) ja sanoo ettei tarvitse antaa mitään siitä, niin kauhea inttäminen alkaa. Nykyään on ilmeisesti parempi, ettei kukaan anna kenellekään mitään ilmaista, ei edes yhtä euron munkkia, ettei toiselle tule hirveää stressiä:o

Yhteistyössä